Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-01@09:21:14 GMT

شوک به پرسپولیس؛ آل کثیر شش ماه محروم شد!

تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۱۰۵۵۷

شوک به پرسپولیس؛ آل کثیر شش ماه محروم شد!

خبرگزاری آریا- مهاجم پرسپولیس برای مدت 6 ماه از هر گونه فعالیت ورزشی محروم شد.
به گزارش آریا، سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا خبر داد کمیته انضباطی AFC عیسی آل کثیر، مهاجم پرسپولیس را به دلیل نقض قانون 58.1 انضباطی برای مدت 6 ماه از هر گونه فعالیت ورزشی محروم کرد. این محرومیت آل کثیر به دلیل شادی بعد از گل با پاختاکور بود که به اشتباه از سوی AFC  حرکتی نژاد پرستانه تلقی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین این بازیکن 10 هزار دلار جریمه نقدی شده است. آل کثیر این شادی گل را بارها در جریان بازی های لیگ برتر ایران هم انجام داده بود. این بدترین خبر برای پرسپولیس در آستانه بازی حساس مقابل النصر عربستان است.
کمیته انضباطی کنفدراسیون فوتبال آسیا امروز حکم سنگینی را برای عیسی آل کثیر مهاجم پرسپولیس صادر کرد. بر این اساس این بازیکن به خاطر شادی جنجالی اش مقابل پاختاکور ازبکستان 6 ماه از حضور در میادین فوتبال محروم شد. در اطلاعیه‌ای که امروز سایت AFC‌در این خصوص صادر کرده، آمده است:
«کمیته انضباطی و اخلاقی کنفدراسیون فوتبال آسیا، عیسی آل کثیر از تیم پرسپولیس را به دلیل نقص ماده 58.1 قانون انضباطی کنفدراسیون از شرکت در هر نوع فعالیت مربوط به فوتبال به مدت 6 ماه منع کرده است و این محرومیت بلافاصله اجرا می‌شود. همچنین این بازیکن 10 هزار دلار نیز جریمه نقدی را باید پرداخت کند. دلیل این محرومیت حرکات تبعیض آمیز در جریان بازی لیگ قهرمانان مقابل پاختاکور در تاریخ 30 سپتامبر 2020 است.»
کنفدراسیون فوتبال آسیا همچنین در آخر اطلاعیه‌اش به ماده ای که با استناد به آن آل کثیر محروم شده است، اشاره کرد: «ماده 58.1 قانون انضباطی کنفدراسیون فوتبال آسیا می‌گوید کسی که با استفاده از سخنان تحقیرآمیز، تبعیض آمیز یا تحقیر آمیز یا اقدامات مربوط به نژاد، رنگ پوست، جنسیت، ناتوانی، زبان، سن، شکل ظاهری، مذهب، عقاید سیاسی، ثروت، تولد، حیثیت شخص یا گروهی از افراد را مورد خدشه قرار بدهد باید محکوم شود».
با این تفاسیر در فاصله چند ساعت تا دیدار پرسپولیس مقابل النصر عربستان کنفدراسیون فوتبال آسیا شوک بدی به کاروان سرخپوشان ایران وارد کرده است. حالا با توجه به اینکه در حکم آمده که بلافاصله اجرا خواهد شد، آل کثیر در بازی امشب مقابل النصر هم نمی‌تواند به میدان برود.
آل کثیر طی دو روز گذشته بارها توضیح داد، که شادی گلش در مقابل پاختاکور را به خاطر فرم چشمان میکاییل برادرزاده هشت ساله‌اش انجام داده است؛ اما کمیته انضباطی AFC این مساله را مصداق مسائل نژادپرستی تشخیص داد و رای به محرومیت سنگین برای مهاجم تازه وارد و گلزن پرسپولیس داده است.
متن حکم AFC برای محرومیت مهاجم پرسپولیس
حضور عیسی آل‌کثیر به مدت 6 ماه از تاریخ ابلاغ این حکم  در هر نوع فعالیت فوتبالی شامل بازی‌های داخلی، بین‌المللی، دوستانه و رسمی ممنوع است.
عیسی آل‌کثیر موظف به پرداخت 10000 دلار جریمه نقدی است.
جریمه نقدی باید ظرف 30 روز از تاریخ ابلاغ این حکم پرداخت شود.
به عیسی آل‌کثیر اطلاع داده می‌شود که تخلف مکرر در این ماده ممکن است با مجازات شدیدتری روبرو شود.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: شوک به پرسپولیس آل کثیر کنفدراسیون فوتبال آسیا مهاجم پرسپولیس کمیته انضباطی عیسی آل کثیر جریمه نقدی مدت 6 ماه محروم شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۱۰۵۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیب پرسپولیس مقابل سپاهان (احتمالی)

تیم فوتبال پرسپولیس تهران در چارچوب هفته بیست‌وپنجم لیگ‌برتر از ساعت ۱۹:۳۰ میزبان سپاهان اصفهان خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، تیم‌های فوتبال پرسپولیس تهران و سپاهان اصفهان امروز _چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت_ در چارچوب هفته بیست‌وپنجم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های ایران از ساعت ۱۹:۳۰ در ورزشگاه آزادی به مصاف یکدیگر می‌روند و الکلاسیکوی فوتبال ایران را در حضور تماشاگران برگزار خواهند کرد.

در ادامه ترکیب احتمالی تیم فوتبال پرسپولیس تهران برای مصاف با سپاهان اصفهان را مورد تحلیل و بررسی قرار خواهیم داد؛

اوسمار ریسک می‌کند یا بیرو به چارچوب برمی‌گردد؟

گقته می‌شود علیرضا بیرانوند به این بازی مهم و حساس رسیده به ترکیب اصلی قرمزها بازخواهد گشت. با احتمال ضعیف‌تر شاید امیررضا رفیعی در دقیقه نود در ترکیب ابتدایی قرمزهای پایتخت قرار بگیرد. اگر بیرانوند به ترکیب برگردند شاید نسبت به بازی قبل این تیم با آلومینیوم در اراک، یک تا سه تغییر را در ترکیب اصلی سرخ‌ها اتفاق بیفتد.

همان مدافعان میانی همیشگی در ترکیب اصلی

ضعف دفاعی و اشتباهات عجیب زوج گیورگی گولسیانی و محمدحسین کنعانی‌زادگان در برخی لحظات بازی پرسپولیس مقابل آلومینیوم اراک، بعید است آن‌ها مقابل سپاهان فیکس نباشند. در سمت چپ خط‌دفاعی عبدالکریم گزینه معتمد اوسمار در این پست است و جدال او با رامین رضاییان جالب خواهد شد. باتوجه به محرومیت دانیال، اوسمار باید از بین وحدت و فرجی یکی را انتخاب کند که هر کدام ریسک مخصوص خود را دارد. وحدت بعد از حدود یک ماه مصدومیت برگشته و فرجی در اراک نمایش خوبی نداشته اما شانس وحدت بیشتر خواهد بود.

پرسپولیس میانه‌زمین را با سپاهانی‌های سابق می‌بندد

به‌نظر نمی‌رسد زوج سروش رفیعی و مسعود ریگی دست‌خوش تغییر شود و این دو هافبک باید مقابل تیم سابق‌شان جنگ وسط زمین را ببرند. باوجود آن زخم عمیق روی آشیل پای اورونوف مثل بازی‌های قبل در این پست بازی می‌کند و نقطه امید سرخ‌ها در فاز حمله است. همچنین علی‌رغم نمایش نه‌چندان جالب مهدی ترابی در برابر آلومینیوم اراک، انتظار می‌رود وی در این بازی در فاز تهاجمی پرسپولیس یک وزنه موثر باشد.

عیسی آل‌کثیر خیلی‌زود به سپاهان رسید

چنانچه امید عالیشاه به بازی امروز برسد بازهم شاید فیکس نشود و احتمالاً یک بازیکن از زوج محمد خدابنده‌لو و وحید امیری به‌جای وی بازی خواهند کرد که به‌نظر می‌رسد شانس محمد خدابنده‌لو بیشتر باشد. برای پست مهاجم گزینه دیگری به‌غیر از عیسی آل‌کثیر وجود ندارد که باید مقابل تیم سابق خود در نیم‌فصل اول در کنار اوستون اورونوف مهاجم آماده این‌روزهای پرسپولیسی‌ها بدرخشد.

ترکیب احتمالی پرسپولیس مقابل سپاهان:

علیرضا بیرانوند، گیورگی گولسیانی، محمدحسین کنعانی‌زادگان، عبدالکریم حسن، وحدت حنانوف، مسعود ریگی، سروش رفیعی، محمد خدابنده‌لو، مهدی ترابی، اوستون اورونوف و عیسی آل‌کثیر.

کد خبر 749585

دیگر خبرها

  • ترکیب پرسپولیس مقابل سپاهان (احتمالی)
  • باانگیزه‌ترین پرسپولیسی در تقابل با سپاهان
  • نامه محرمانه AFC برای پرسپولیس و استقلال
  • رکورد مهم عیسی آل‌کثیر در جام‌حذفی
  • الکلاسیکوی برگشت ایران بدون 5 بازیکن مشترک
  • بیرانوند مشکلی برای بازی کردن مقابل سپاهان ندارد
  • وکیل: مقابل بی‌نظمی و اخلال در فوتبال می‌ایستیم
  • میزبانی مسابقات مچ اندازی قهرمانی آسیا از ایران گرفته شد
  • انتقال میزبان مسابقات مچ اندازی قهرمانی آسیا از کیش به ازبکستان
  • انتقال میزبانی مچ‌اندازی آسیا از کیش به تاشکند!