Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/اصفهان فرماندار شاهین‌شهر و میمه گفت: معتادان آسیب‌پذیرترین قشر جامعه در ابتلا به ویروس کووید ۱۹ بوده و مهار شایعه تاثیر مواد مخدر در کاهش و کنترل بیماری کرونا نیازمند راه‌اندازی کارگروه فرهنگی اطلاع رسانی زیر نظر کارشناسان شبکه بهداشت و درمان در مقابله با اعتیاد و مهار کرونا در جامعه هدف است.

اسفندیار تاجمیری، امروز (شنبه_۱۲ مهر ماه)در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان که در سالن جلسات در محل فرمانداری شاهین‌شهر برگزار شد، ضمن تبریک هفته نیروی انتظامی با اشاره به اهمیت ملی مبارزه با مواد مخدر و آسیب‌های جدی و پر مخاطره آن در همه ابعاد جامعه، اظهار کرد: افزایش مصرف مواد مخدر ناشی از شایعه تاثیر مواد مخدر در کاهش و مقابله با بیماری کرونا بوده که در راستای مقابله قاطعانه با این شایعه و مهار مشکلات جانبی نظیر؛ مصرف، توزیع و قاچاق مواد مخدر، کارگروه‌های فرهنگی اطلاع رسانی باید تشکیل شود، همچنین تصمیمات و سیاست گذاری‌های اتخاذ شده در این کارگروه باید بر اساس نظر کارشناسان شبکه بهداشت و درمان در مقابله با ویروس کووید ۱۹ باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر آسیب‌پدپذیری جامعه هدف کمپ‌ها و مراکز نگهداری و خدمات اعتیاد در ابتلا به کرونا، خاطر نشان کرد: آسیب‌پذیری معتادان متجاهر و سرپایی بیشتر از سایر اقشار است که نیازمند بازدیدهای ویژه دستگاه‌های متولی از مراکز نگهداری و کمپ های ترک اعتیاد، سختگیری در کنترل ورود و خروج وابستگان به محل‌های نگهداری است، همچنین ضدعفونی و خدمات پشتیبانی کمپ ها توسط شهرداری‌ها باید افزون‌تر شود.

به گزارش ایسنا، دادستان عمومی و انقلاب شاهین‌شهر و میمه نیز در این نشست ضمن قدردانی از زحمات نیروی‌های قضایی و نیروی انتظامی و تبریک هفته ناجا، اظهار کرد: تجارت اول جهانی در گردش مالی بالا به مواد مخدر اختصاص داشته که از شبکه توزیعی پیچیده‌ای نیز بهره‌مند است‌.

سید نصرالدین صالحی، جمهوری اسلامی را پیشرو در مبارزه با مواد مخدر در عرصه جهانی دانست و افزود: نیروی انتظامی شهدای بسیاری را در راستای مقابله و مبارزه با قاچاق و توزیع مواد مخدر تقدیم نظام کرده‌است.

وی با اشاره به گزارشات نیروی انتظامی مبنی بر افزایش ۷۵ درصد دستگیری معتادان و افزایش ۱۵ درصدی کشف قاچاق مواد مخدر در محور ترانزیت تهران_جنوب در شش ماهه گذشته نسبت به سال قبل، در شهرستان، خاطر نشان کرد: آمارهای بسیار خوبی از مقابله و مبارزه با قاچاق مواد مخدر در شهرستان ارائه شده است، همچنین دستگاه قضایی و نیروی انتظامی در دستیگری و شناسایی عوامل اصلی باندهای قاچاق همکاری و همیاری مناسبی دارند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شاهین شهر با بیان اینکه تغییر حکم اعدام قاچاقچیان به حبس‌های ۱۵ و ۳۰ ساله شرایط رسوبی برای زندانیان و پرونده‌های قضایی ایجاد کرده است، ادامه داد: اعتیاد بر اساس اصلاحات سال ۸۹ مگر در موارد خاص جرم انگاری نمی‌شود و بیماری شناخته می‌شود که، بر طبق مواد ۱۵ و ۱۶ قانون مبارزه با مواد مخدر نحوه برخورد قضایی با معتادان متفاوت است.

وی تصریح کرد: بر اساس ماده ۱۵ قانون مبارزه با مواد مخدر، در مراجعه فرد به صورت خود معرف به مراکز ترک اعتیاد و نگهداری، مقام قضایی مسئولیتی ندارد اما بر طبق ماده ۱۶ همان قانون، در صورت تشخیص معتاد متجاهر دستور قضایی در مورد معرفی به مراکز بازپروری و نگهداری نیز همکاری سایر نهادها صادر می‌شود.

صالحی، با تاکید بر پیگیری نهادهای مربوطه مبنی بر افزایش ظرفیت پذیرش معتادان متجاهر در کمپ ها و مراکز بازپروری، خاطر نشان کرد: گاها مقام قضایی با استناد به استیصال خانواده، بازگشت مداوم فرد معتاد پس از ترک به اعتیاد مجدد و ... تشخیص بر تهاجر آن فرد داده و دستور قضایی برای معرفی به مراکز ترک اعتیاد و کمپ ها را صادر می کند که باید ظرفیت پذیرش آنان در مراکز بازپروری و کمپ‌های نگهداری نسبت به نیاز شهرستان افزایش یابد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها کروناویروس معتاد متجاهر مبارزه با مواد مخدر نیروی انتظامی مواد مخدر شاهین شهر کمپ ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۱۰۶۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انهدام ۲ باند توزیع مواد مخدر و کشف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه

به گزارش خبرنگار مهر، سردار مهدی حاجیان صبح یکشنبه با حضور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه پس از اطلاع از اینکه اعضای ۲ باند توزیع مواد مخدر قصد انتقال محموله‌هایی را به کرمانشاه دارند، رسیدگی به موضوع را در دستور کار قرار دادند.

وی ادامه داد: مأموران با انجام کارهای اطلاعاتی و در تحقیقات گسترده خود موفق به شناسایی ۴ دستگاه خودرو متعلق به قاچاقچیان ۲ باند مواد مخدر شده و آنها را در عملیات‌هایی جداگانه توقیف کردند.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه تصریح کرد: در بازرسی‌های انجام گرفته از خودروهای توقیفی، مجموعاً ۱۶۳ کیلوگرم تریاک کشف شد.

رئیس پلیس استان کرمانشاه همچنین از دستگیری ۱۰ عضو باندهای قاچاق مواد مخدر خبر داد و گفت: افراد دستگیر شده پس از تشکیل پرونده برای صدور احکام لازم تحویل مراجع قضائی شدند.

وی در پایان مبارزه با پدیده قاچاق مواد مخدر را از مهمترین برنامه‌های پلیس کرمانشاه عنوان کرد.

کد خبر 6090488

دیگر خبرها

  • امحای ۷۲۴ کیلوگرم مواد مخدر و روانگردان مکشوفه
  • کشف ۴۵۵ کیلوگرم مواد مخدر در شهرستان میناب استان هرمزگان
  • امحای ۷۲۴ کیلوگرم مواد مخدر و روان‌گردان در کرمانشاه
  • انهدام ۲ باند توزیع مواد مخدر و کشف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه
  • انهدام دو باند توزیع مواد مخدر در کرمانشاه
  • کشف محموله ۸۶ کیلویی مواد مخدر در محور کاشان - قم
  • کشف محموله ۲۴۷ کیلوگرمی حشیش در مشهد
  • ۸۶ کیلوگرم مواد مخدر در کاشان کشف شد
  • انهدام ۲ باند توزیع مواد مخدر و کشف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه
  • آموزش فنی و حرفه ای رایگان برای ترک کنندگان