Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-07@06:08:01 GMT

هفته تهران از شمیران آغاز شد

تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۱۱۰۷۷

هفته تهران از شمیران آغاز شد

خبرگزاری آریا - هفته تهران با برگزاری آیین بزرگداشت و گرامیداشت پیرغلامان، مداحان حسینی و تجلیل هیات های مذهبی شمیران از صحن مطهر آستان مقدس امامزاده صالح (ع) در شمیران آغاز شد.
به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه یک مراسم نکوداشت شمیران در هفته تهران با آیین بزرگداشت پیرغلامان حسینی با حضور حجت الاسلام بی آزار تهرانی تولیت آستان مقدس امامزاده صالح (ع)، منصور سالکی معاون سیاسی فرمانداری شمیرانات، سید حسن میرکریمی رییس اداره اوقاف شمیرانات، سید حمید موسوی شهردار منطقه یک، معاونین، شهرداران نواحی شهرداری منطقه یک ، متولیان هیات مذهبی و پیرغلامان حسینی شنبه ١٢ مهرماه در صحن مطهر امامزاده صالح(ع) برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شهردار منطقه یک در این مراسم «نکوداشت شمیران» را بهانه ای برای شروع هفته تهران با نام سید و سالار شهیدان از صحن مطهر امامزاده صالح (ع) دانست و گفت: در آستانه اربعین حسینی هفته تهران با نام سید و سالار شهیدان اباعبداله الحسین (ع) آغاز و در اربعین حسینی در مرقد مطهر شاه عبدالعظیم حسنی (ع) به اتمام می رسد.
شهردار منطقه یک محرم امسال را محرمی پر شور با وفاق و انسجام ملی دانست و گفت: محرم امسال با وجود ویروس کرونا با حضور پرشور مداحان، پیرغلامان و مسئولین بقاع متبرکه محرمی فراتر از برنامه های محلی و قومی و یک انسجام ملی در گرد خیمه و عمود اباعبدالحسین (ع) بود تا بگوید هیچ رخدادی نمی تواند ارادت ما را ذره ای بکاهد.
او گفت: هفته تهران بهانه ای برای معرفی تهران بعنوان ام القرای کشورهای اسلامی است که این شهر دارای نخبگان، مفاخر تاریخچه کهن مذهبی، تاریخی، فرهنگی و ... است و سعی می شود در این هفته بیش از پیش به معرفی پیشنیه آن پرداخته شود.
موسوی معرفی امامزاده ها (ع)، اماکن تاریخی، تکایا، هیات های مذهبی، افراد صاحب نام، سرداران هشت سال دفاع مقدس، جاذبه های گردشگری، توریستی، باغ سفارتخانه ها، اماکن طبیعی و ... را از برنامه های نکوداشت شمیران در هفته تهران دانست.
سید حسن میرکریمی رییس اوقاف شمیرانات نیز با اشاره به شور حسینی مراسم امسال دهه محرم گفت: تمام امکانات و ظرفیت های اداره اوقاف را برای برگزاری هرچه بهتر مراسم محرم به کار گرفتیم.
او افزود: در حال حاضر در مجموعه اوقاف شمیران ٥ هزار و ٧٠٠ رقبه موقوفات داریم که بیش از ٦٥ درصد درآمد آن در ارتباط با برپایی مراسم عزاداری سالار شهیدان و اطعام در این ایام است.
حجت الاسلام بی آزار تهرانی تولیت آستان مطهر امامزاده صالح (ع) نیز با تقدیر از زحمات ارگان ها و نهادها در برپایی باشکوه مراسم عزاداری سالار شهیدان در شمیران گفت: برترین جلوه سیاهپوش کردن معابر و برپایی مراسم دهه محرم در شمیران برگزار شد بطوریکه در پیوست های رسانه ای، برنامه های پایگاه نوردر عرصه های بین المللی و صلابت شیعه به نمایش گذاشته شد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: امامزاده صالح هفته تهران سالار شهیدان منطقه یک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۱۱۰۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حسینی زیر و بم حریف را می‌شناسد

به گزارش "ورزش سه"، شاگردان سیدمجتبی حسینی پس از اینکه در دو دیدار اخیرشان شکست‌ناپذیر ظاهر شدند و مقابل پرسپولیس به برتری و برابر فولاد خوزستان به تساوی رسیدند، فردا در تهران مهمان پیکان خواهند بود و انگیزه زیادی دارند تا در این بازی خارج از خانه به پیروزی دست یابند و شرایط بهتری در جدول پیدا کنند.

مجتبی حسینی که طی دو فصل اخیر هدایت پیکان را برعهده داشت و در کنار حفظ سهمیه این تیم با جوانان پرشمار، موفق شد بیش از بودجه این باشگاه درآمدزایی کند و رکورد قابل توجهی برای خودروسازان در ساخت و معرفی مهره‌های کم سن و سال داشته باشد، حالا باید آلومینیوم را مقابل تیم سابقش هدایت کند و به دنبال کسب برتری است.

آلومینیوم اراک که در دیدار رفت مقابل پیکان به دلیل مردود شدن گل و یکی از بزرگترین جنجال‌های فصل نتوانست به برتری دست پیدا کند، امیدوار است فردا با تدابیر تاکتیکی سیدمجتبی حسینی بتواند مقابل پیکان نتیجه بگیرد.

شاگردان حسینی در آخرین حضورشان در ورزشگاه دستگردی تهران موفق شدند در هفته سوم لیگ برتر به پیروزی مقابل هوادار تهران دست پیدا کنند و امیدوار هستند در همین استادیوم پیکان را هم شکست بدهند.

دیگر خبرها

  • بازسازی روستای امامزاده ابراهیم(ع) شفت بدون پروسه اداری آغاز شود
  • فروش میلیاردی یک تئاتر در دو هفته
  • آغاز نقشه برداری واحدهای آسیب دیده از حریق امامزاده ابراهیم
  • حسینی زیر و بم حریف را می‌شناسد
  • غیبت مشکوک لژیونر‌های ایران در ترکیه
  • صالح آبادی‌ها در سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) به سوگ نشستند + فیلم و تصاویر
  • بیرانوند نباید در پنج بازی گل بخورد؛ رقابت حسینی و پورحمیدی برای کسب دستکش طلایی
  • رقابت سخت بین حسینی و پورحمیدی برای کسب دستکش طلایی
  • گوشه‌هایی از مراسم پرفیض دعای ندبه در امامزاده بهلول (ع) خوی + تصاویر
  • خبری از علی کریمی و حسینی نیست(عکس)