Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک با بیان اینکه ورودی‌های مردم به آرامستان‌های استان مرکزی به معضل بزرگ بهداشتی تبدیل شده است گفت: پروتکل‌های بهداشتی در بازار، اصناف و امکان ورزشی استان مرکزی رعایت نمی‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک ، سید محمد جمالیان ظهر امروز در ستاد بیماری کرونا با اشاره به وضعیت وخیم استان‌های همجوار اظهار داشت: در صورت مقایسه آمار فوتی‌ها ناشی از ویروس کرونا با آمار جنگ تحمیلی متوجه می‌شویم تعداد فوتی‌ها ناشی از ویروس کرونا کم‌تر از جنگ تحمیلی نیست و هم اکنون در جنگ هستیم را باید باور کنیم و همانند زمان دفاع مقدس تمام افراد باید در شکست بیماری کرونا همکاری کنند و نباید نسبت به پروتکل های بهداشتی عادی انگاری صورت بپذیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: هم اکنون 356 بیمار در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد 65 نفر بدحال، 26 نفر با دستگاه تنفس می‌کنند و 39 نفر تحت مراقبت‌های ویژه قرار گرفته‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک خاطرنشان کرد: هفته گذشته بیشترین مرگ و میر در استان مرکزی به ثبت رسیده و با توجه نزدیکی به ایام تعطیل باید مدیریت‌های لازم صورت بپذیرد تا مرگ و میر افزایش پیدا نکند و همچنین افراد از برگزاری آیین‌های مذهبی در حاشیه‌ها شهرها، منازل و محیط‌های سربسته خودداری کنند.

جمالیان تصریح کرد: با آغاز فصل سرما امکان بازگشایی پنجره‌ها وجود ندارد و سرعت انتقال ویروس افزایش می‌کند و در صورت عدم مدیریت شرایط و خستگی کادر درمان وضعیت نامناسبی ایجاد می شود، کادر درمان از لحاظ روحی و جسمی وضعیت مناسبی ندارند و  افزایش مرگ و میر بر روحیه کادر درمان تاثیر می‌گذارد و مردم همچنان پروتکل‌های بهداشتی باید را رعایت کنند.

وی بیان کرد: درب‌های کوچکی که برای تردد در آرامستان‌ها در نظر گرفته شده تبدیل به معضل بهداشتی شده‌اند و بازگشایی آرامستان‌ها باعث افزایش ابتلا در این امکان شده و قطعا مدیریت این بخش از اهمیت بالایی برخوردار است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک ادامه داد: پروتکل‌های بهداشتی در بازار سرپوشیده، اصناف و امکان ورزشی رعایت نمی‌شود و در این راستا باید تصمیمات جدی گرفته شود و در بعضی مراکز ورزشی با بازرسان بهداشت محیط برخورد فیریکی صورت گرفته است.

جمالیان بیان کرد: استان‌های همجوار از وضعیت مناسبی برخوردار نیستند و قطعا سفرهای به این مناطق باید کنترل شود و همچنین ادارات از سفرهای غیرضروری به استان‌های همجوار پرهیز کنند و متاسفانه مردم از برگزاری نماز جمعه در شهرهای قرمز استان گله‌مند هستند و همین امر باعث شده بازرسان در نظارت بر تجمع‌های ناشی از مراسم عزاداری موفق نشوند و تمام مصوبات ستاد ملی کرونا باید انجام شود تا دیگران بهانه‌ای برای عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی نداشته باشند.

وی عنوان کرد: در شهرستان‌های ساوه و زرندیه برداشت زعفران نزدیک است و این امر نگرانی‌های را به وجود آورده و در جذب کارگران فصلی باید دقت کنند بخاطر اینکه تعداد زیادی کارگر در سایر استان ها در زمان برداشت محصولات به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک افزود: ضریب انتشار ویروس در استان مرکزی افزایش پیدا کرده و خوشبختانه تا به امروز مورد فوتی در کادر درمان نداشته‌ایم و در صورتی که این امر اتفاق بیفتد قطعا تاثیرات منفی بر روحیه کادر درمان می‌گذارد و کمیته نظارت استانی بر فرآیند اجرای پروتکل‌های بهداشتی هرچه سریع‌تر باید فعالیت خود را آغاز کند و در این کمیته تمام ادارات و اصنافی در رعایت پروتکل‌های بهداشتی کم کاری و کوتاهی می‌کنند شناسایی و با آنها برخورد جدی شود.

آخرین وضعیت شیوع کرونا در گلستان| بندرگز بعد از چندماه زرد شد/7 شهرستان در وضعیت سفید قرار گرفت دورهمی‌های خانوادگی متهم اول ابتلا به کرونا در استان خراسان جنوبی است آخرین آمار کرونا در کشور| فوت 179 نفر در 24 ساعت گذشته

افزایش آمار مبتلایان به کرونا در استان مرکزی

"علی علیمحمدی" سرپرست معاونت دانشگاه علوم پزشکی اراک با اشاره به عدم پروتکل‌های بهداشتی توسط افراد اظهار داشت: در هفته گذشته 785 نفر در شهرستان‌های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی اراک به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و از این تعداد 129 نفر در بیمارستان‌ها بستری شده‌اند و مابقی افراد خدمات سرپایی دریافت کرده‌اند.

وی افزود: در هفته گذشته 27 مورد مثبت در دانشکده علوم پزشکی خمین و 601 مورد مثبت در دانشکده علوم پزشکی ساوه داشته است و این آمار تا 11 مهرماه است و از 785 نفر ثبت شده 622 مورد مربوط به شهرستان اراک، 44 نفر شازند، 29 نفر فراهان، 23 مورد محلات، 22 مورد دلیجان، 17 مورد کمیجان، 15 مورد خنداب، 9 مورد تفرش و 4 مورد در آشتیان بوده است.

سرپرست معاونت دانشگاه علوم پزشکی اراک خاطرنشان کرد: از تعداد مبتلایان 31 نفر دارای شغل آزاد، 150 نفر بازنشسته، یک نفر کشاورز، هفت نفر کارگر، یک مورد کودک زیر یکسال، پنج مورد پزشکان، 6 مورد نظامی، 18 مورد پرستار، 93 کارمند، 189 نفر خانه‌دار، 5 مورد محصل و دانشجو، یک مورد بیکار، 162 مشاغل دیگر، پنج مورد کارمند بهداشت و درمان، یک نفر پرسنل آزمایشگاه بوده‌اند.

علیمحمدی خاطرنشان کرد: در تابستان امسال 55 هزار و 412 مورد بازرسی انجام شده که از این تعداد 18 هزار و 983 اخطار صادر شده و 325 مورد پلمپ شده و طی یک هفته گذشته در شهرستان ساوه هفت نفر فوت کرده اند که از این تعداد پنج مورد آقایان و دو نفر زن بوده اند و چهار نفر آنها بازنشسته، دو نفر خانه دار و یک نفر شغل آزاد داشته اند و همچنین  در دانشکده علوم پزشکی خمین 27 مورد مبتلا و 2 مورد فوت شده‌اند که هر دو مورد فوتی خانم خانه دار با سن 70 تا 89 سال بوده است.

انتهای پیام/711/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک پروتکل های بهداشتی ویروس کرونا استان مرکزی کادر درمان هفته گذشته استان ها شده اند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۱۱۲۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زابل منصوب شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت بهداشت، دکتر بهرام عین اللهی در حکمی، دکتر مسعود صالحی شهستان استاد دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان را به عنوان «سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زابل» منصوب کرد.

در این حکم آمده است:

دکتر مسعود صالحی شهستان

استاد دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان

«خدمتگزاری در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران فرصتی مغتنم و نعمتی بزرگ است که خداوند متعال به بندگان خویش اعطاء فرموده و شکر نعمت است که از این فرصت گرانقدر در جهت خدمت به مردم شریف میهن اسلامی نهایت استفاده بعمل آید، در این راستا و با توجه به تعهد، تخصص و سوابق علمی ارزنده جنابعالی، بموجب این ابلاغ به عنوان «سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زابل» منصوب می ‌شوید تا با رعایت مقررات قانونی و شرعی انجام وظیفه کنید.

امید است با اتکال به خداوند متعال، حمایت و پشتیبانی دولت مردمی، فساد ستیز و عدالت محور و با استفاده از نیروهای متخصص، متعهد و انقلابی در انجام این رسالت خطیر موفق و موید باشید.

توفیق جنابعالی و همکاران محترمتان را از درگاه خداوند متعال خواستارم.»

پیش از این دکتر هادی میرزایی مسؤولیت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زابل را برعهده داشت.

کد خبر 6093030

دیگر خبرها

  • ۱۳۱ واحد صنفی در مشهد پلمب شدند
  • پلمب ۱۳۱ واحد صنفی در مشهد
  • کشف لوازم آرایشی و بهداشتی غیر مجاز در کاشان
  • کشف بیش از دو هزار کالای آرایشی و بهداشتی تقلبی در فروردین ماه
  • کشف ۲۵۷۶ قلم کالای آرایشی و بهداشتی تقلبی در مشهد
  • بررسی بخشنامه های بانک مرکزی در نشست کمیته رعایت قوانین و مقررات
  • کشف و ضبط ۱۲۰۰ قلم لوازم آرایشی و بهداشتی غیرمجاز در کاشان
  • دانشکده علوم پزشکی چابهار از نظر مالی مستقل شد
  • پلمب ۲ آرایشگاه زنانه در بلوار سجاد مشهد
  • سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زابل منصوب شد