Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- فرماندار اراک با بیان اینکه اصناف شهرستان اراک همکاری لازم با بازرسان را ندارند گفت: تجمع در پارک‌های شهر اراک ممنوع شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، حسین بختیاری ظهر امروز در ستاد بیماری کرونا در استان مرکزی با اشاره به وضعیت تردد افراد در آرامستان‌ها اظهار داشت: تعداد درب‌های آرامستان افزایش پیدا کرد تا حضور مردم در این اماکن مدیریت شود و افراد بدون ماسک اجازه ورود ندارند و همچنین افراد سالمند با خودروهای شخصی می‌توانند وارد آرامستان شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ممنوعیت ورود افراد بدون ماسک در تاکسی‌ها و اتوبوس تصویب شده و تاکسی‌ها بیش از 3 نفر و اتوبوس‌ها بیشتر از ظرفیت صندلی نمی‌توانند مسافر سوار کنند و به طور قطع درصورت عدم رعایت مصوبات جریمه می‌شوند.

فرماندار اراک تصریح کرد: براساس مصوبات شهرداری‌ها با همکاری بسیج و خیران موظف به ضدعفونی امکان عمومی و معابر هستند و با توجه به نزدیکی فصل سرما تجمع در پارک‌ها کاهش پیدا می‌کند اما پارک‌بان‌ها در صورت تجمع افراد در پارک‌ها باید تذکر لازم را بدهند و متاسفانه اصناف شهرستان اراک همکاری لازم با بازرسان را ندارند و در این راستا تصمیمات صحیح باید گرفته شود.

استفاده از ماسک در بین مردم ضعیف است

"سیداحمد سجادی" مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی نیز در این ستاد با اشاره به وضعیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی گفت: طبق بررسی‌های صورت گرفته استفاده از ماسک در بین مردم شهرستان‌های تفرش، آشتیان و خمین ضعیف است اما وضعیت ادارات و مدارس این شهرستان در استفاده ماسک مناسب است و مراکز بهداشتی با کمبود مواد ضدعفونی روبه‌رو هستند.

وی افزود: تعداد دانش‌آموزان در مدارس شهرستان‌های تفرش، آشتیان و خمین پایین تر از حد ممکن است و خوشبختانه پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند.

سجادی تصریح کرد: ارائه خدمات غیرحضوری در شهرستان‌های تفرش، آشتیان و خمین بسیار ضعیف است و دستگاه‌های اجرایی باید زمینه مناسب فراهم کنند.

برخورد با خودروهای عمومی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند

"محسن خیرمند" معاون پیشگیری دادگستری استان مرکزی نیز در این ستاد با اشاره به اهمیت پروتکل‌های بهداشتی گفت: هم اکنون اصرار برای برخورد با خودروهای عمومی بوده و دستگاه انتظامی طرح ناظر باید استفاده کنند و در صورت عدم رعایت پیامک‌ها برای آنها ارسال شود.

وی افزود: در هفته گذشته و با توجه به تاکیدات بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی انتظار داشتیم شهرداری‌ها و سازمان حمل و نقل بار و مسافر با جدیت ورود پیدا می‌کرد اما متاسفانه این مهم تحقق پیدا نکرده است.

برگزاری غیرحضوری کلاس‌های تئوری مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد

"سعید حمیدی" رئیس دانشگاه اراک نیز در این ستاد با اشاره به برگزاری غیرحضوری کلاس‌های تئوری مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد گفت: کلاس های مقطع دکتری با تعداد اندک دانشجو به صورت حضوری برگزاری می‌شود و برای درس‌های عملی پنج هفته در نظر گرفته شده و هم اکنون 160 دانشجو در سه خوابگاه وجود دارد که پس از تمام آموزش‌های لازم گروه‌های بعدی دانشجویان در دانشگاه حضور پیدا می‌کنند.

آخرین وضعیت شیوع کرونا در گلستان| بندرگز بعد از چندماه زرد شد/7 شهرستان در وضعیت سفید قرار گرفت دورهمی‌های خانوادگی متهم اول ابتلا به کرونا در استان خراسان جنوبی است آخرین آمار کرونا در کشور| فوت 179 نفر در 24 ساعت گذشته

تردد گسترده بدون ماسک جوانان اراکی در خیابان

"محسن ابدال" رئیس مجمع خیران سلامت استان مرکزی نیز با اشاره به وضعیت نامناسب آرامستان ها گفت: متاسفانه در آرامستان ها مراسم‌های در حال برگزاری است و جوانان در خیابان جهان پناه بدون ماسک تردد می‌کنند و اغذیه فروشی‌ها وضعیت نامناسبی دارند و متاسفانه تذکر دهندگان مورد ضرب و شتم قرار می‌گیرند.

وی افزود: با توجه به تعطیلی مدارس در این هفته دانش‌آموزان در کانون‌های پرورش فکری کودکان و نوجوانان فعالیتشان آغاز می‌کنند و کلاس های این مراکز سرپوشیده هستند و این امر خطر ابتلا را افزایش می‌دهد.

انتهای پیام/711/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: پروتکل های بهداشتی بدون ماسک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۱۱۳۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف و ضبط بیش از ۴ تن لبنیات سنتی غیربهداشتی در کرمانشاه

محمدرضا نادری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: پیرو گزارشات مردمی با سامانه ۱۹۰ و کارشناسان بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان یک واحد غیر مجاز و زیر زمینی تولید لبنیات سنتی در کرمانشاه کشف و ضبط شد.

وی افزود: این واحد در شرایط غیر بهداشتی اقدام به تولید لبنیات (پنیر سنتی)، انواع ترشیجات و انواع شوریجات نموده و در شرایط غیربهداشتی و نامناسب انبار می‌کردند.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه تصریح کرد: مواد غذایی غیر بهداشتی پس از کشف و با هماهنگی با اداره اماکن، نیروی انتظامی و مرجع قضائی از چرخه مصرف خارج و مکان مورد نظر پلمپ گردید.

وی ادامه داد: همشهریان می‌توانند بصورت ۲۴ ساعته تخلفات بهداشتی را با سامانه ۱۹۰ در میان بگذارند.

کد خبر 6091363

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده باغ ازگل اعلام شد
  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی در کاشان
  • پایش معادن شهرستان تفت
  • دیدار ایلان ماسک با نخست وزیر چین در پکن
  • کشف و ضبط بیش از ۴ تن لبنیات سنتی غیربهداشتی در کرمانشاه
  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز
  • کمترین پیشرفت را تا کنون در طرح نهضت ملی مسکن لرستان داشته‌ایم
  • یک میلیون و ۹۰۰ هزار نوبت سر دام در اراک ایمن سازی سازی شد
  • پلمب۲ تالار متخلف در صومعه‌سرا
  • آخرین آمار از وضعیت تبدیل مجوزهای کاغذی به شناسه یکتا | این ۶ استان کمترین میزان تبدیل مجوزهای کاغذی به الکترونیکی را داشته‌اند