Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از بروجرد، ایجاد اشتغال برای روستاییان و پرداخت تسهیلات در این زمینه ضمن جلوگیری از مهاجرت افراد به شهر، سبب رونق تولید به ویژه در بخش کشاورزی می‌شود.

در حالی که هدف طرح اشتغال پایدار روستایی، اشتغال‌زایی و تقویت تولید است، از مجموع اعتبار مصوب ۵۰ میلیارد تومانی این طرح در بروجرد تاکنون ۱۵ میلیارد و ۱۸۰ میلیون تومان پرداخت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بدیهی است برای جذب حداکثری این اعتبار بایستی دستگاه‌های اجرایی در بررسی طرح‌های تولیدی بیش از پیش فعالیت داشته باشند.

همچنین بانک‍‌ها شرایط دریافت تسهیلات را برای روستاییان تسهیل کنند، از طرفی دستگاه‌های متولی نیز بر نحوه کارشناسی طرح‌ها و پرداخت اعتبارات نظارت لازم را اعمال کنند.

 

پرداخت کمتر از ۳۰ درصد اعتبارات اشتغال روستایی در بروجرد

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بروجرد گفت: از مجموع اعتبار مصوب ۵۰ میلیارد تومانی طرح اشتغال پایدار روستایی به شهرستان بروجرد تاکنون ۱۵ میلیارد و ۱۸۰ میلیون تومان پرداخت شده است.

عبدالعلی گیوه‌کی عنوان کرد: از مجموع اعتبارات پرداختی سهم ادارات صمت، میراث فرهنگی و جهاد کشاورزی بروجرد به ترتیب ۲ میلیارد، ۵۵۰ میلیون و ۱۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان است.

وی با اشاره به عملکرد بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی خاطرنشان کرد: بانک‌های توسعه تعاون و کشاورزی به ترتیب یک میلیارد و یکصد و ۹ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان پرداخت کرده‌اند.

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بروجرد بیان کرد: پست بانک و صندوق کارآفرینی امید نیز به ترتیب یک میلیارد و ۸۶ میلیون و ۳ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان پرداخت کرده‌اند.

ضرورت بررسی و رفع موانع تسهیلات اشتغال روستایی

سرپرست فرمانداری بروجرد گفت: با وجودیکه جلسات متعددی با هدف رفع موانع پیش روی طرح‌های تولیدی و اشتغالزایی برگزار شده، اما خروجی لازم را به همراه نداشته‌اند.

احمد گودرزیان اظهار کرد: برخی از طرح‌ها چند سالی است در بانک‌ها مانده و تاکنون موفق به دریافت تسهیلات نشده‌اند.

وی عنوان کرد: بر این اساس باید موانع پرداخت تسهیلات بانکی به طرح‌های اشتغال پایدار روستایی بررسی و حل و فصل شود.

سرپرست فرمانداری بروجرد خاطرنشان کرد: طرح‌هایی که متقاضیان به دلایل مختلف قادر به تامین شرایط دریافت تسهیلات نیستند، حذف و طرح‌های جدید جایگزین آن‌ها شوند.

 

وجود ۱۷۶ میلیارد تومان تسهیلات طرح اشتغال روستایی در کانال بانکی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: در حال حاضر ۱۷۰ میلیارد تومان تسهیلات طرح اشتغال روستایی در کانال بانکی است.

علی آشتاب اظهار کرد: طرح اشتغال پایدار روستایی فرصت بسیار مناسبی برای ایجاد اشتغال و توسعه در مناطق روستایی است.

وی عنوان کرد: این طرح اهداف متعددی را دنبال می‌کند که از آن جمله می‌توان به فعلیت رسیدن ظرفیت‌ها و استعدادها در مناطق روستایی، تثبیت سکونت، ایجاد اشتغال، رونق تولید و مهاجرت معکوس روستاییان اشاره کرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان خاطرنشان کرد: اجرای طرح اشتغال روستایی در بروجرد نیز با استقبال خوبی همراه بوده و بخشی از اهداف آن در این شهرستان محقق شده است.

آشتاب سهم شهرستان بروجرد از تسهیلات طرح اشتغال پایدار روستایی را ۵۰ میلیارد تومان عنوان و بیان کرد: این در حالی بود که در مرحله اول و با شروع اطلاع‌رسانی، بالغ بر ۸۰ طرح با بیش از ۱۳۶ میلیارد تومان به بانک‌ها معرفی شد.

وی ادامه داد: در ابتدای اجرای طرح موضوع محدودیت بخشی مطرح نبود، اما با مصوبه مجلس سهم بخش‌های کشاورزی، صنعتی، تولیدی و ... مشخص شده و ملاک عمل قرار گرفت.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان وظیفه دستگاه‌های اجرایی در اجرای طرح اشتغال روستایی را رصد طرح‌ها از ابتدای ثبت‌نام تا دریافت تسهیلات و تبدیل آن به تولید و اشتغال دانست.

آشتاب با اشاره به اینکه بررسی توجیه فنی و مالی طرح‌ها بر عهده بانک‌ها است، افزود: با توجه به شرایط بیکاری موجوددر لرستان، از بانک‌ها خواسته‌ایم شرایط اعطای تسهیلات به طرح‌ها را تسهیل و تسریع کنند.

وی با تاکید بر اینکه بخشی از چرایی اجرایی نشدن طرح‌ها متوجه عملکرد بانک‌ها است، گفت: در حال حاضر طرح‌هایی با میزان تسهیلات ۱۷۰ میلیارد تومانی در کانال بانکی است. 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان تاکید کرد: بانک‌ها از محل اعتبارات سیل هیچگونه محدودیت رسته‌ای و بخشی وجود ندارند.

آشتاب خاطرنشان کرد: دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های عامل باید با بررسی دوباره طرح‌های اشتغال پایدار روستایی، روند پرداخت تسهیلات را تسهیل کرده و از سویی متقاضیان با تامین وثایق بانکی روند پرداخت اعتبارات را تسریع کنند.

انتهای پیام/۸۵۰۱۲

منبع: فارس

کلیدواژه: اشتغال تسهیلات بخش کشاورزی کشاورزی طرح اشتغال پایدار روستایی کار و رفاه اجتماعی لرستان میلیون تومان پرداخت طرح اشتغال روستایی اشتغال روستایی پرداخت تسهیلات دریافت تسهیلات میلیارد تومان مدیرکل تعاون بانک ها طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۱۱۳۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روستاهای زنجان به کارگاه عمرانی تبدیل شده‌اند

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای اسلامی استانداری زنجان با اشاره به نتایج مثبت پرداخت تسهیلات به دهیاری‌ها گفت: رشد اعتبارات و تجهیز دهیاری‌ها به ماشین‌آلات باعث شد حجم عملیات عمران روستایی در استان به طور قابل توجهی بالا برود و مناطق روستایی استان از این لحاظ به کارگاه عمرانی تبدیل شود.

وجیه‌الله بیگدلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: سال گذشته بالغ بر دو هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال تسهیلات کم‌بهره برای خرید ماشین‌آلات سبک و سنگین به دهیاری‌های استان اختصاص پیدا کرد.

وی با اشاره به نتایج مثبت پرداخت تسهیلات به دهیاری‌ها گفت: رشد اعتبارات و تجهیز دهیاری‌ها به ماشین‌آلات باعث شد حجم عملیات عمران روستایی در استان به طور قابل توجهی بالا برود و مناطق روستایی استان از این لحاظ به کارگاه عمرانی تبدیل شود.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای اسلامی استانداری زنجان تصریح کرد: این تسهیلات در راستای ایجاد درآمد پایدار برای دهیاری‌ها در جهت افزایش سطح خدمت‌رسانی به روستاییان پرداخت شد.

وی با بیان اینکه با تأسیس دهیاری در ۵۲ روستای جدید طی فعالیت دولت سیزدهم، تعداد دهیاری‌های استان به ۷۰۹ مورد رسیده است، اضافه کرد: همچنین ۶۲۵ دهیاری در استان ارتقا پیدا کرد که این موضوع در تخصیص اعتبار و ماشین‌آلات به دهیاری‌ها بسیار مهم است.

بیگدلی گفت: بر اساس نتایج سرشماری سال ۹۵، جمعیت روستایی استان زنجان بالغ بر ۳۴۶ هزار نفر است که این میزان ۳۷ درصد کل جمعیت استان را شامل می‌شود.

کد خبر 748686

دیگر خبرها

  • عزم دولت برای تأمین مسکن جدی است
  • تعهد اشتغال برای هزار و ۵۵۸ نفر در سمیرم
  • اهدای تسهیلات نوسازی به واحدهای فرسوده روستایی کرمانشاه
  • تقدیر از بانک مسکن برای پرداخت تسهیلات ساخت
  • روستایی که سهم لک لک ها شد | لک لک هایی که روستاییان را مجبور به خانه سازی کردند
  • نرخ بیکاری در قزوین به ۴.۷ درصد کاهش یافت
  • مازندران پایین‌ترین نرخ بیکاری در کشور را دارد
  • حمایت از طرح‌های اشتغال‌زایی روستایی در همدان
  • روستاهای زنجان به کارگاه عمرانی تبدیل شده‌اند
  • طرح توانمندسازی و کارآفرینی مردم پایه در دشتستان اجرا می‌شود