Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-01@22:43:18 GMT

حذف عوارض اتوبان ساوه را در مجلس پیگیری می‌کنیم

تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۱۱۶۳۶

حذف عوارض اتوبان ساوه را در مجلس پیگیری می‌کنیم

به گزارش تابناک به نقل از فارس، حجت‌الاسلام حسن نوروزی نماینده شهرستان‌های رباط‌کرم و بهارستان در مجلس در خصوص عوارضی اتوبان تهران-ساوه اظهار کرد: روزانه هزاران کامیون و وسیله سبک و سنگین از این اتوبان عبور می‌کنند.

وی با ناعادلانه خواندن عوارضی این اتوبان برای مردم جنوب غرب استان تهران گفت: در یک مسیر ۲۰ کیلومتری چهار عوارضی شامل نسیم‌شهر، گلستان، رباط‌کریم و پرند را در نظر گرفته شده و برای هر مسیر مبلغ پانصد تومان پرداخت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



نماینده شهرستان‌های رباط‌کرم و بهارستان ادامه داد: در این خصوص با معاون وزیر راه و شهرسازی صحبت کرده‌ایم که از اول آبان امسال گرفتن عوارض متوقف شود.

وی بیان کرد: در حالی که از اتوبان تهران به قم که بیش از ۱۲۰ کیلومتر است هزار تومان عوارض گرفته می‌شود و از اتوبان تهران کرج که بالای ۳۰ کیلومتر است عوارضی دریافت نمی‌شود. چرا باید در این اتوبان و برای ساکنین حاشیه کلان شهر تهران که غالبا از اقشار مستضعف و کم درآمد هستند عوارض دریافت شود آن هم جاده‌ای که به مراتب وضعیت نامناسبی به نسبت دیگر مسیر‌ها دارد.

نوروزی در پاسخ این سوال که مردم می‌گویند که نوروزی در هر مرحله انتخابات وعده حذف عوارض را داده، ولی به این وعده عمل نکرده، گفت: ما در انتخابات مجلس دهم وعده دادیم، زمانی که اتوبان تحت اجاره بانک ملت بود و حدود دوسالی هم شد که عوارض دریافت نمی‌شد. اما در آستانه مجلس یازدهم مجدد کار عوارض گرفتن شروع شد و دوربین‌ها را در اتوبان نصب کردند که ما اعتراض کردیم؛ گفتند این دوربین‌ها نصب می‌شود، ولی عوارضی دریافت نمی‌شود! اما دریافت عوارض همچنان ادامه دارد.

وی ضمن عذرخواهی از این که نتوانسته در این مورد کاری برای مردم انجام دهد، گفت: اگر تا اول آبان ماه پرداخت عوارض متوقف نشود، در مجلس به طور جدی از وزیرراه پیگیری می‌کنیم.

منبع: تابناک

کلیدواژه: انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020 عیسی آل کثیر پرسپولیس بندر دیلم اتوبان تهران ساوه حسن نوروزی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020 عیسی آل کثیر پرسپولیس بندر دیلم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۱۱۶۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلیت‌ پاره بده، جایزه بگیر

همشهری آنلاین- شهره کیانوش راد : شاگرد شوفر در هر اتوبوس کرایه ها را دستی از مسافر ها می گرفت. اما بعدها مسافران باید برای سوار و پیاده شدن بلیت می خریدند.

قصه‌های خواندنی تهران را اینجا دنبال کنید

نصرالله حدادی تهران پژوه می گوید: «اولین کرایه ای که برای اتوبوس تعیین شد از پنج شاهی شروع شد و بعدها با آمدن اتوبوس‌های واحد به یک قران، دو قران و ده قران رسید. وقتی بلیت های کاغذی آمدند، شاگر شوفر بلیت ها را پاره می‌کرد و در خیابان می انداخت. بعدها که خطوط اتوبوسرانی ساماندهی شدند، در ازای تحویل و وزن کردن بلیت های پاره شده، به شاگر شوفر پاداش می دادند.»

باجه فروش بلیت ماشین دودی در شهرری

با استناد به اسناد تاریخی به جامانده از آن دوران، در ۸ فروردین سال ۱۳۱۰ در چهل و یکمین جلسه انجمن بلدیه طهران، لایحه عوارض بر اتومبیل و اتوبوس های شهری تصویب شد. طبق این لایحه صاحبان اتومبیل‌های کرایه و اتوبوس موظف شدند. در مقابل وجهی که از مسافر دریافت می‌کنند بلیت بدهند. رانندگان مکلف شده بودند در ازای بلیت ۵ شاهی، یک شاهی عوارض دهند و در ازای بلیت ده شاهی یکصد دینار عوارض بپرداند. درشکه های کرایه از دادن عوارض معاف بودند. عواید حاصل از این لایحه برای مرمت و تسطیح خیابان‌های شهر تهران اختصاص می یافت.

عباس حسینی، از علاقه مندان به تاریخ تهران است که درباره تاریخچه حمل و نقل در تهران نیز پژوهش‌هایی انجام داده است. او می‌گوید: «وقتی شرکت واحد در سال ۱۳۳۵ افتتاح شد. گران ترین نرخ بلیت خطوط اتوبوسرانی ۲ ریال تعیین شد که از توپخانه تا شمیران تردد می کرد. بلیت ها ابتدا سکه ای و از نوع برنج بود که روی آن خط مربوط اتوبوس نوشته شده بود. مردم گاهی از این سکه ها برای خرید هم استفاده می کردند. بعدها بلیت کاغذی چاپ شد. قیمت، تاریخ چاپ بلیط، شماره خط و سایر مشخصات بر روی آن درج می شد. هر خط ۳ عضو ثابت داشت. راننده، بلیت فروش و شاگرد شوفر. بلیت فروش معمولا در عقب اتوبوس می نشست و گاهی هم دستگاهی مانند قرقره ماند دور گردنش بود و با چرخاندن دسته آن یک بلیت به مسافر می داد.»

نمونه ای از گواهینامه شاگرد شوفر

حسینی می گوید:«شاگرد شوفری یکی از مشاغل ثابت بود . فردی که شاگرد شوفر می شد ، تصدیق رانندگی داشت و وظیفه نظم دهی به مسافران را هنگام سوارشدن و پیاده شدن در طول مسیر بر عهده داشت به همین دلیل از افراد تنومند را به کار می گرفتند. بعدها بلیت فروش کار شاگرد راننده را انجام می داد.» عمر بلیت های کاغذی در ماه‌های پایانی سال ۱۳۸۹ به پایان رسید و کارت های الکترونیکی برای پرداخت کرایه وارد سیستم حمل و نقل اتوبوسرانی شد.

نمونه ای از بلیت های سکه ای

کد خبر 847358 برچسب‌ها همشهری محله اتوبوس - شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه حمل و نقل شهری

دیگر خبرها

  • بلیت‌ پاره بده، جایزه بگیر
  • پیگیری لغو مصوبه «افزایش سن بازنشستگی» در مجلس آینده
  • بیمه‌ دیگر در عوارضی آزادراه‌ ها نمی‌ماند
  • پیگیری لغو مصوبه «افزایش سن بازنشستگی» در مجلس آینده
  • ساخت 2هزار خانه در تهران توسط چین
  • اتوبان تهران-تبریز در کمپ استقلال افتتاح شد!
  • ترافیک سنگین در آزاد راه کرج - تهران
  • حمله دزدان به یک سلبریتی دیگر در اتوبان چمران؛ پیگیری نمی‌کنم! +تصویر
  • حمله به امین منوچهری و زورگیری: بارها در اتوبان چمران این اتفاق رخ داده؛ پیگیری نمی‌کنم چون فایده ندارد! + عکس
  • مرگبارترین اتوبان‌های تهران را بشناسید