Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-30@09:39:12 GMT

رشد ۵۳ درصدی تخلیه و بارگیری در بندرگاه انزلی

تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۱۱۹۳۰

رشد ۵۳ درصدی تخلیه و بارگیری در بندرگاه انزلی

آبایی با اشاره به رشد ۵۳ درصدی عملیات تخلیه و بارگیری در بندرگاه انزلی گفت: طی شش ماه گذشته در عملیات کانتینری نیز با ۷۳ درصد رشد روبرو بودیم و به این ترتیب عنوان بندر برتر کشور را کسب کردیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از انزلی، «حمیدرضا آبایی» امروز(شنبه، 12 مهر ) در آیین گرامیداشت روز جهانی دریانوردی که در سالن همایشهای این اداره برگزار شد اظهار داشت: امید است این بندرگاه در آینده نه چندان دور بتواند بندری مناسب برای خواب کانتینری باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان  متذکر شد: باید تدبیری برای آینده این بندر که در پر بارانترین منطقه کشور واقع شده، اندیشید به همین منظور ایجاد ترمینالی که در همه فصول قابل استفاده و محل تلاقی صنعت کشتیرانی و محیط دریایی باشد از برنامه های آتی این اداره کل است.

 

وی با اشاره به سرمایه گذاری 66 میلیارد تومانی در بندر آستارا از رشد 38 درصدی عملیاتی در این بندر خبر داد و افزود: افتتاح سیلو غلات45 هزار تنی، انبار چهار هزار و 500 تنی و دو پست اسکله نیز از اقدامات انجام شده در این بندر است.

 

وی خاطر نشان کرد: با بهره برداری از این تاسیسات بندری ظرفیت بندرگاه انزلی بیش از پیش افزایش یافته است.

 

آبایی به تعامل و همکاری فی مابین با کشورهای حاشیه دریای خزر اشاره و تصریح کرد: پس از پنج سال اولین کشتی رو رو در انزلی پهلو گرفت و امیدواریم با تداوم حضور کشتی‌های رو‌رو توان حمل و نقل چند وجهی در این منطقه گسترش یابد.

 

وی یاد آور شد: انتقال کالا از کشتی به ریل نیز یکی دیگر از اهداف اداره بنادر و دریانوردی است و به دنبال یافتن راه مناسبی برای انتقال بار از کشتی به ریل هستیم.

 

وی تاکید کرد: ناوگان دریایی، نیروی نظامی، ارتش راهبردی،  نیروی دریایی سپاه پاسداران امنیت را حفظ و بر ایمنی منطقه می افزاید.

 

آبایی در ادامه به صدور 347 شناسنامه دریایی، حدود 689گواهینامه جانبی و 525 گواهینامه اصلی در این بندرگاه اشاره کرد و افزود: در حال حاضر کشور ایران ۴۳ فروند کشتی تحت پرچم، 23 فروند کشتی در اختیار در دریای خزر و ۱۰ فروند کشتی با مالکیت ایرانی تحت پرچم کشور روس دارد و چهار هزار و ۶۰۰ فروند قایق و کشتی در استان گیلان ثبت شده و 780 هویت سنجی در دریای خزر صورت‌گرفته و یک هزار و 800 مورد شماره کوبی روی موتور انجام گرفته است.

 

فرماندار انزلی نیز در این‌ همایش با تاکید بر اهمیت و ارزش حمل و نقل دریایی و دریانوردی، انجام 85 درصد تجارت از طریق دریا را نشانگر عظمت ناوگان حمل و نقل دریایی دانست و اظهار داشت: نامگذاری این روز بهانه ای برای تقدیر از این مجموعه است.

 

«اسماعیل میرغضنفری» با بیان اینکه مردم باید از فعالیت های شما دریانوردان آگاهی یابند، تصریح کرد: بخشی از تجارت کشور و مراودات سیاسی و اجتماعی به عهده شما دریانوردان است و با اقدامات مناسبی که در حمل و نقل دریایی و بنادر انجام داده و با وجود تحریم ها توانستید در حوزه صادرات و واردات به دستاوردهای مطلوبی برسید.

 

وی با تقدیر از تلاش های اداره کل بنادر و دریانوردی و گمرک، خاطرنشان کرد: امیدواریم در آینده ای نزدیک شاهد تحقق اهداف نظام در دستیابی به تجارت آزاد همراه با استقلال جمهوری اسلامی باشیم.

 

معاون هماهنگ‌کننده فرمانده دانشگاه دریایی امام خامنه‌ای سپاه پاسداران نیز با اشاره به پیشینه 800 ساله حمل و نقل دریایی در کشور گفت: متاسفانه با همه پیشرفت هایی که در بخش های مختلف داشتیم، نتوانستیم در بخش دریایی شایستگی های خود را نشان دهیم.

 

«اصغر شکراللهی» با بیان اینکه ما در عرصه های علمی و صنعتی ، تجارت دریایی و نظامی باید رشد کنیم، افزود: تلاش های صورت گرفته در 40 سال گذشته در این زمینه کافی نبوده و به تلاش مضاعف در این بخش نیاز داریم.

 

وی خاطر نشان کرد: امروز عملکرد ما به گونه ای بود که دست بلند ما توانست با شناورهای ساخت داخل در عرصه های بین المللی حضور یابد، بطوریکه نیروی دریایی در خلیج فارس به گونه‌ای نقش آفرینی کرد که امنیت لازم برای شناورهای منطقه فراهم شد.

 

وی اظهار داشت: جهت هم افزایی بیشتر نهادها و ارگانهای دریایی باید بیش از پیش تلاش کنیم تا با فراهم کردن زیر ساختهای امنیتی، ایمنی منطقه را افزایش دهیم.

 

فرمانده منطقه چهارم دریایی امام رضا(ع) نیز با اشاره به حضور فعال نیروهای دریایی ارتش و سپاه در آبهای آزاد، گفت: در سال های گذشته با پدیده شوم دزدان دریایی مواجه بودیم اما شناورهای ما در آب‌های آزاد توانستند در دوردست ماموریت خود را با موفقیت به پایان رسانند.

 

« سید عبدالوهاب طاهری» اظهار داشت: ما 2 هزار و 700 کیلومتر مرز دریای داریم که 93 درصد صادرات نفتی و 87 درصد صادرات غیر نفتی ما از این طریق انجام می شود. این امر با تکیه بر دانش و امنیت پایدار در منطقه کسب شده است.

 

وی یادآور شد: امیدواریم با مساعدت، همکاری همدلی با اداره بنادر بتوانیم ایمنی خطوط دریایی در سواحل را حفظ کنیم و با افزایش فعالیت شرکت‌های خصوصی سازمان بنادر و دریا نوردی صنعت حمل و نقل دریایی در کشور توسعه یابد.

 

گفتنی است، در پایان این همایش از دریانوردان برتر با اهداء لوح و هدیه تقدیر شد .  

پایان پیام/707

منبع: شبستان

کلیدواژه: اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان روز جهانی دریانوردی بنادر و دریانوردی نیروی دریایی ارتش نیروی دریایی سپاه حمل و نقل دریایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۱۱۹۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بنادر هوشمند، راهی برای آینده روشن

تین نیوز

بنادر نسل سوم یا بنادر نوین از اهمیت بالایی برخوردار هستند و می توانند به طور موثر در توسعه حمل و نقل دریایی و تجارت بین المللی کشورها کمک کنند. در ایران، توجه به توسعه بنادر نسل سوم در سال های اخیر افزایش یافته است اما هنوز به سمت ایجاد و یا اصلاح این بنادر نیستیم.

باید به سمت ایجاد بنادر «نسل سوم» برویم


به گزارش تین نیوز به نقل از سی نیوز، بنابر تحلیل های صورت گرفته، بازار حمل و نقل دریایی جهانی به سمت رونق و توسعه پیش می رود و کشورهای رقیب در حمل و نقل دریایی از فناوری های مدرن بهره می برند. از این رو، ایران به منظور حفظ و افزایش رقابت پذیری در این حوزه، نیازمند به سرمایه گذاری در بنادر نسل سوم است.
این بنادر معمولاً دارای تجهیزات پیشرفته تری هستند و امکانات بارگیری و تخلیه بهینه تری را فراهم می کنند.

در اینجا چند نکته مهم در مورد بنادر نوین که باید روی آنها بسیار کار کرد مطرح می کنم:

 پهلوگاه های عمیق تر و اسکله های پیشرفته: بنادر نسل سوم دارای پهلوگاه های عمیق تر و اسکله های با تجهیزات پیشرفته تری هستند که به کشتی های بزرگتر اجازه می دهند در آنها وارد شوند. این امکانات باعث افزایش کارایی و کاهش هزینه های حمل و نقل می شوند.

 تسهیلات بارگیری و تخلیه مدرن: بنادر نسل سوم دارای تسهیلات بارگیری و تخلیه با فناوری های پیشرفته مانند جرثقیل های بارگیری اتوماتیک و سیستم های کنترل بارندگی هستند که عملیات حمل و نقل را سریع تر و کارآمدتر می کنند.

توسعه بنادر مخصوص صادرات و واردات: این بنادر به توسعه تجارت بین المللی کمک می کنند و نقش مهمی در رشد اقتصادی کشور ایفا می کنند.

توسعه بنادر با رویکرد بین المللی:  این بنادر از استانداردها و قوانین بین المللی استفاده می کنند و به عنوان گره های حمل و نقل بین المللی عمل می کنند.

بنادر دیجیتالی:

سیستم های هوشمند و اتوماسیون: بنادر دیجیتالی از سیستم های هوشمند و اتوماسیون استفاده می کنند که به طور خودکار فرآیندهای مختلف مانند بارگیری، تخلیه، و کنترل ترافیک کشتی ها را مدیریت می کنند. این سیستم ها باعث بهبود کارایی و افزایش امنیت و دقت عملیات می شوند.

ارتباطات مبتنی بر داده: بنادر دیجیتالی از ارتباطات مبتنی بر داده استفاده می کنند که امکان انتقال اطلاعات به صورت سریع و دقیق بین مختلف قسمت های بندر، کشتی ها، و مراکز مختلف مانند گمرک و پلیس دریایی را فراهم می کنند.

پایگاه داده های ترافیک دریایی: بنادر دیجیتالی از پایگاه داده های ترافیک دریایی استفاده می کنند که به مدیران بنادر اطلاعات دقیقی در مورد ترافیک کشتی ها، بارگیری و تخلیه، و وضعیت دیگر عملیات بندری را ارائه می دهند. این اطلاعات به مدیران کمک می کنند تا تصمیمات بهتری در مورد مدیریت بندر بگیرند.

پلتفرم های اینترنت اشیا (IoT): بنادر دیجیتالی از پلتفرم های اینترنت اشیا استفاده می کنند که به آنها امکان می دهد تا از راه دور دستگاه ها و تجهیزات مختلف بندر را مدیریت و کنترل کنند، مانند سیستم های نورپردازی، دوربین های مداربسته، و تجهیزات امنیتی.

نقش بنادر دیجیتالی در توسعه حمل و نقل دریایی:

افزایش کارایی و کاهش هزینه ها: بنادر دیجیتالی با بهبود عملکرد و کارایی عملیات بندری، به کاهش هزینه ها و زمان های انتظار برای کشتی ها و کاهش هزینه های ناشی از تأخیرها کمک می کنند.

افزایش امنیت: با استفاده از سیستم های هوشمند و ارتباطات مبتنی بر داده، بنادر دیجیتالی امکانات امنیتی بهتری را فراهم می کنند که به حفظ امنیت عملیات بندری کمک می کنند.

تسهیلات بیشتر برای کاربران: بنادر دیجیتالی با فراهم کردن سیستم های هوشمند و خدمات آنلاین، تسهیلات بیشتری برای کشتی ها، مسافران، و مشتریان بندر فراهم می کنند.دولت و مسئولان باید با تمرکز بر توسعه بنادر نسل سوم، اقدامات لازم را برای ایجاد بنادر هوشمند و مدرن در سراسر کشور به عمل آورند تا ایران به یکی از قطب های مهم حمل و نقل دریایی در منطقه تبدیل شود. این توسعه ها نه تنها به رشد اقتصادی کشور کمک می کنند بلکه به افزایش امنیت دریایی، حفظ محیط زیست دریاها و کاهش ترافیک و آلودگی هوا نیز کمک خواهند کرد. بنابراین، توسعه بنادر نسل سوم نه تنها به منافع اقتصادی بلکه به بهبود کیفیت زندگی مردم نیز می تواند کمک کند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • جابه‌جایی ۱۵ هزار و ۸۳۲ دستگاه خودروی ترانزیتی
  • افزایش ۳۴ درصدی تخلیه و بارگیری کالا‌های غیرنفتی در بنادر استان بوشهر
  • ترابری ۱۷۵ هزار مسافر دریایی از بنادر غرب هرمزگان
  • بنادر هوشمند، راهی برای آینده روشن
  • رشد ۱۰ درصدی تخلیه و بارگیری در راه آهن شمال شرق۲
  • کمبود ۳۰ درصدی فضای ورزشی در کهریزک/ خانه کشتی افتتاح می‌شود
  • کوبا مشتری کشتی‌های ایرانی شد
  • معمای «مثلث برمودا»
  • علم چگونه معمای «مثلث برمودا» را حل کرد؟
  • آغاز ساخت پایانه مکانیزه مواد معدنی در مجتمع بندری امام خمینی