Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، محسن نعمتی در گفتگوی اختصاصی با فارس با اشاره به اینکه امسال بنا به دستور آیت الله دژکام، نماینده ولی فقیه در فارس و تولیت آستان حضرت شاهچراغ(ع)، مراسم اربعین برای شیرازی‌ها و فارسی‌ها در بین‌الحرمین برگزار می‌شود، اظهار داشت: فاصله بین حرم حضرت شاهچراغ(ع) و سید علاءالدین حسین(ع)، بین الحرمین است که از روز سه‌شنبه با استقرار موکب‌های استان فارس و تحت نظارت موکب بزرگ احمدبن موسی فعالیت‌ها آغاز خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از برگزاری برنامه‌های مختلف در این سه شبانه‌روز یاد کرد و افزود: موکب‌ها از سه‌شنبه در بین الحرمین مستقر و نسبت به ارائه خدمات و برنامه‌های مختلف برای زوار اقدام می‌کند.

نعمتی افزود: همچنین روز چهارشنبه پیش از اذان مغرب، پرچم امام حسین علیه السلام به اهتزاز در‌خواهد آمد و بعد از آن نیز مراسم لاله‌گردانی با حضور خادمین حرم شاهچراغ و سید علاءالدین حسین علیه السلام برگزار خواهد شد.

معاون اجرایی حرم احمدی و محمدی با اشاره به برگزاری مراسم عزاداری و سوگواری در روز اربعین نیز، عنوان کرد: از ساعت ۹ صبح روز پنج‌شنبه مصادف با اربعین حسینی برنامه‌هایی در بین‌الحرمین برگزار خواهد شد که تلاوت قرآن کریم، قرائت زیارت عاشورا، مدیحه‌سرایی و عزاداری، قرائت زیارت اربعین و در نهایت نماز ظهر و عصر از جمله این برنامه‌هاست.

نعمتی همچنین از هماهنگی دستگاه‌های مختلف در این برنامه شامل فرماندهی سپاه فجر فارس، تولیت حرم سید علاءالدین حسین(ع)، شهرداری شیراز و ستادبازسازی عتبات عالیات، صدا و سیما، فرماندهی انتظامی استان فارس و شورای هماهنگی هیئات مذهبی یاد کرد.

وی در پایان از رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی هنگام برگزاری این مراسم‌ها خبر داد و بر نظارت بر اجرای پروتکل‌ها تاکید کرد.

انتهای پیام/ ن

منبع: فارس

کلیدواژه: شاهچراغ بین الحرمین اربعین زوار عزاداری موکب احمدبن موسی بین الحرمین حسین ع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۱۲۰۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم ویژه خدام حسینی در حرم مطهر امام حسین(ع) عصر جمعه

دریافت 54 MB کد خبر 6089193

دیگر خبرها

  • مشکلات ۴۱۲ نقطه حادثه خیز پرتصادف مرتفع شد/ پیش‌بینی ۴ میلیون زائر برای اربعین امسال
  • ثبت نام طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین آغاز شد
  • نخستین نشست ستاد اربعین حسینی استان مرکزی
  • اعزام ریلی زائران به عتبات عالیات از استان مرکزی
  • از مشهد تا کربلا با پای دل در طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین
  • کتاب «رازهای زیارت اربعین» روانه بازار نشر شد
  • مراسم ویژه خدام حسینی در حرم مطهر امام حسین(ع) عصر جمعه
  • بهار پربارش امسال با افزایش متوسط بارندگی استان فارس در سامانه بارشی اخیر
  • برنامه‌ریزی برای گازرسانی به ۵۰ روستای کرمانشاه
  • آغاز اقدامات آماده سازی پایانه مرزی تمرچین و مسیر‌های منتهی به آن جهت اجرای طرح اربعین حسینی