Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس از کرمانشاه، بعد از ظهر امروز نشست فعالان اقتصادی استان کرمانشاه با نمایندگان استان در محل سالن اجتماعات اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی کرمانشاه، برگزار شد.

در این جلسه مدیرعامل شرکت جهان فولاد غرب، اظهار داشت: چه دلیلی دارد که هیچ سرمایه گذاری از خارج استان وارد این کرمانشاه نمی‌شود؟ پاسخ این سئوال روشن است، چون که ما در استان هیچ امتیاز خاصی برای سرمایه گذاری ایجاد نکرده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.

«جهانبخش شکری» ادامه داد: همه ما می‌دانیم که در مقاطع زمانی که استان‌های دیگر رشد کرده‌اند ما رشد نکرده‌ایم و هم اکنون برای رشد صنعتی نیازمند حمایت هستیم و باید معافیت‌های لازم را جذب کرده و حتی می‌توانیم با استان‌های همجوار و مرزی نیز هماهنگ کرده و این معافیت‌ها را ایجاد کنیم.

در این جلسه «خلیل تنها» با اشاره به خروج سرمایه گذران از استان، گفت: حقیقت امر این است که ما نه تنها نمی‌توانیم سرمایه گذار خارج از استان را جذب کنیم، بلکه سرمایه‌گذارهای کرمانشاهی هم به سایر استان‌ها کوچ می‌کنند چرا که با همین قوانین کشور، دغدغه و مشکلات کمتری دارند؛ سوال اینجاست این مساله از کجا نشات گرفته است؟

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی نیز در این جلسه، گفت: در حالی که کود فسفات ۷۰۰ درصد رشد داشته است، سموم کشاورزی با ارز یارانه‌ای وارد شده و الان سه برابر شده اما قیمت گندم هماهنگ با این افزایش قیمت‌ها نیست. 

«ناصر مرادی» ادامه داد: برای واردات برخی محصولات هزینه بسیار زیادی می‌شود ما خواهش داریم همین هزینه‌ها برای کشاورزان صرف گردد  تا از خروج ارز نیز جلوگیری شود و سئوال دیگر من این ست که چرا کود اوره‌ای که در استان تولید می‌شود به سختی در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد اما همین کود برای صادرات بسیار اسان و راحت در دسترس قرار می‌گیرد.

در این جلسه عضو خانه معدن استان با گله از سستی برخی مدیران، گفت: برخی از مدیران و ادرات در فعالیت خود سست بوده و فعالیت‌های خود را  تنها با این بهانه که سال آخر دولت است دنبال نمی‌کنند و می‌گویند هیچ تغییری در این مدت انجام نخواهد شد!

«مصطفی عباسی» ادامه داد: از مجلس انقلابی انتظار داریم که از مدیران ادارات بخواهند تا روز آخر فعالیت کنند و حتی یک روز را نیز نباید از دست بدهیم.

وی ادامه داد: تامین برخی ابزار و مایحتاج معدن کاران همچون روغن و لاستیک در شرایط فعلی بسیار سخت است و نیازمند حمایت هستیم.

نایب رئیس اتاق اصناف کشور در این جلسه یادآور شد: به نظر می‌رسد انگیزه‌ای در برخی از دارات و سازمان‌ها وجود دارد که مردم را از حاکمیت کشور جدا کنند و دلیل این مساله چیست؟

«مجتبی صفایی» یادآور شد: رژیم اشغالگر قدس به دنبال توافق با کشورهای حاشیه‌ای خلیج فارس و ایجاد پایگاه نظامی در این کشورها است، ما از این تحرکات نمی ترسیم اما از شعب ایجاد شده در برخی ادارات و سازمان‌ها واقعا نگران هستیم.

وی افزود: کشور در شرایط جنگی قرار دارد، اما واقعا آرایش  جنگی در اقتصاد داریم؟ 

صفایی یادآور شد: در کشور و در بین تولیدکنندگان یک سری دغدغه و گله‌های وجود دارد، از نمایندگان این مجلس انتظار داریم این گله‌ها تبدیل به مشکلات حاد کشور نشود.

در این جلسه «شهریار باوند پور» به عنوان نماینده‌ای از بخش کشاورزان، گفت: علیرغم بالا رفتن قیمت همه هزینه‌ها در کشور، قیمت دام زنده در کشور نه تنها بالا نرفته است بلکه پایین تر هم آمده است.

باوندپور ادامه داد: چه دلیلی دارد دام سبک که تامین کننده آن اتفاقاً قشر کم توقع عشایر است، مورد این بی مهری قرار بگیرند؟ مشکل این بخش با راهکار صادرات خیلی خوب حل می‌شود!

در ادامه این جلسه مدیرعامل سیمان سامان، گفت: در بخش سیمان هزینه تولید بیش از ۱۵۰ درصد افزایش پیدا کرده است، اما تنها ۱۹ درصد تنها افزایش قیمت داشته‌ایم.

گراوندی ادامه داد: اگر راهکاری برای حل این مشکل اندیشیده نشود صنعت سیمان کمتر از ۶ ماه دیگر به قهقرا رفته و واحدهای تولیدی یکی پس از دیگری تعطیل خواهند شد.

انتهای پیام/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: کرمانشاه اتاق بازرگانی سرمایه گذاری جنگ اقتصادی خبرگزاری فارس فعالین صنعت گراوندی شکری جهان فولاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۱۲۰۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلسات دولت و مجلس برای اتخاذ تدابیر ارزی به کجا رسید؟

به گزارش قدس آنلاین، حمیدرضا حاجی بابایی با اشاره به برگزاری دو جلسه با حضور مقامات دولتی در مجلس شورای اسلامی برای بررسی مسائل ارزی در کشور اظهار کرد: جلساتی که در مجلس انجام و رئیس مجلس و روسای کمیسیون های اقتصادی آن حضور دارند، عمدتاً مباحث حول همکاری‌ها، همراهی و برون رفت از مشکلات است.

وی گفت: تاکنون طی دو جلسه مهم با مقامات دولتی درباره ارز بحث و گفت‌وگو کردیم و نظرات خود را گفتیم و نظرات دولت را نیز شنیدیم و در نهایت نیز قرار شد تا دولت راهکارهایی را که مورد توافق دولت و مجلس است و می‌توانند مشکلات را حل کنند، اتخاذ نماید.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه «وزارت اقتصاد در حال کار درباره بازار ارز است و حتماً گزارش این اقدامات به مجلس ارائه خواهد شد»، عنوان کرد: حتماً جلسات مشترک دولت و مجلس مجددا برگزار می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • جلسات دولت و مجلس برای اتخاذ تدابیر ارزی به کجا رسید؟
  • لحظه به لحظه از صحن علنی مجلس / ادامه بررسی ایرادات شورای نگهبان در لایحه برنامه هفتم توسعه
  • پایان بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ در صحن مجلس
  • بررسی مسائل و مشکلات روستا‌های پیرانشهر با حضور مدیر کل بنیاد مسکن استان آذربایجان غربی
  • حواشی جلسه بودجه‌ای مجلس؛ مشکل سامانه‌ها بررسی را مختل کرد
  • جلسه بودجه به حدنصاب نرسید و تعطیل شد+اسامی غایبان
  • جلسه مجلس به دلیل به حدنصاب نرسیدن زودتر به پایان رسید
  • جلسه علنی نوبت عصر مجلس پایان یافت
  • جلسه علنی مجلس آغاز شد/ ادامه بررسی بخش دوم لایحه بودجه
  • جلسه علنی نوبت صبح مجلس پایان یافت/ عصر امروز؛ ادامه بررسی بودجه