Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، فتح الله حقیقی در جلسه ستاد مقابله با کرونا ویروس استان که به صورت مرتب تشکیل می‌شود، اظهار کرد: روند مراجعات به مراکز درمانی و تعداد بستری شدگان در بیمارستان‌ها افزایش یافته است.

استاندار زنجان با بیان اینکه در ماه محرم عزاداران حسینی، مادحین و هیأت‌های مذهبی سنگ تمام گذاشتند و اوج ولایتمداری زنجانی‌ها در هشتم محرم در یوم العباس نمود یافت، اما بعد از محرم شاهد آن هستیم که تعداد مبتلایان در حال افزایش است که البته علت آن در عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی رعایت نکردن شیوه نامه‌ای بهداشتی از سوی برخی را بی توجهی به مردم در جامعه و یک ناهنجاری توصیف کرد و گفت: قانون به صراحت نحوه برخورد با چنین افرادی را که سلامت دیگران را به مخاطره می‌اندازند مشخص کرده و مدیران نباید برای مقابله با چنین رفتاری اغماض کنند.

مقام عالی استان، نظارت و بازرسی از اصناف و واحدهای تولیدی را بسیار ضروری دانست و از صاحبان صنوف و بازاریان خواست به کسانی که بدون ماسک مراجعه می‌کنند خدمات ارائه ندهند و اگر اصناف نیز به این موضوع توجه نکردند کمترین جریمه آن پلمب واحد است.

رئیس ستاد مقابله با کرونا ویروس استان ادامه داد: چسبندگی کرونا به سلول‌ها افزایش یافته، سرایت بیماری در بین جوانان شیوع دارد و مهمتر آنکه کسانی که یکبار به این ویروس مبتلا شده‌اند، احتمال ابتلای دوباره در آنها بسیار بالاست و باید رعایت شیوه نامه‌ها را به دقت در پیش بگیریم.

استاندار زنجان خاطرنشان کرد: اگر شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت نکنیم همه در معرض ابتلا به کرونا هستیم ولی اگر  موارد ایمنی را رعایت کنیم، قطعا در کنترل بیماری موفق خواهیم شد.

همانطور که گزارش‌ها نشان می‌دهد، آمار بیماران مبتلا به ویروس کرونا در استان زنجان هم به طور محسوس افزایش یافته به طوری که بر اساس گزارش دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان از اسفندماه سال‌گذشته تاکنون ابتلای قطعی 3 هزار و869  نفر در استان زنجان به کووید 19 بر اساس تست‌های آزمایشگاهی ثابت شده که 3 هزار و 219 نفر از آن‌ها بعد از بهبود از بیمارستان ترخیص شده‌اند که 13 نفر جزو آمار روزانه بوده‌اند.

در حال حاضر 398 نفر در بیمارستان‌های استان زنجان به دلیل ابتلا به کووید 19 و یا مشکوک بودن بستری هستند که 25 مورد از این آمار جزو مبتلایان روز هستند.

براساس همین گزارش آمار تجمیعی بیماران بستری شده در بیمارستان‌های استان زنجان شامل بیماران مبتلای قطعی به کووید 19 و همچنین مشکوک 11 هزار و 677 نفر اعلام شده است.

همچنین طی مدت زمان شیوع ویروس کرونا522 نفر جان خود را از دست داده‌اند که پنج نفر از آن‌ها جزو آمار روزانه بوده‌اند.

بر اساس گزارش دانشگاه علوم پزشکی آمار مبتلایان سرپایی به کووید 19 بر اساس تست آزمایشگاهی 15 هزار و 842 مورد بوده است 80 مورد از آن‌ها طی 24 ساعت گذشته گزارش شده است.

انتهای پیام/73004/ق

منبع: فارس

کلیدواژه: کرونا زنجان دانشگاه علوم پزشکی بیماران بیمارستان افزایش استان زنجان شیوه نامه بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۱۲۱۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌مندی ۷۰۰ زنجانی از نذر سلامت هلال‌احمر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ هاشمی گفت: جمعیت هلال احمر استان زنجان با مشارکت قرارگاه الکفیل، ۱۱۰ یونیت دندانپزشکی برای ارائه خدمات به مددجویان کمیته امداد و بهزیستی در مجموعه ۶ هزار نفری ورزشگاه انقلاب زنجان مستقر کرده است.


وی افزود: ۳۱۰ دندانپزشک و دستیار دندانپزشک در ارائه این خدمات همکاری و مشارکت دارند که از این تعداد ۲۴۰ نفر از داوطلبان جمعیت هلال احمر وظیفه خدمت رسانی به مراجعه کنندگان را برعهده دارند.


مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان با تأکید بر اینکه هزار فریم عینک برای مددجویان کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) و بهزیستی تأمین شده است، گفت: این فریم‌ها پس از انجام معاینات مورد نیاز به بیماران نیازمند تحویل داده می‌شود.

هاشمی ادامه داد: تا آخر وقت امروز پزشکان عمومی، متخصص کودکان، متخصص عفونی اطفال، زنان و زایمان، تغذیه، داخلی، کلیه، ریه کودکان و چشم قرنیه در این بیمارستان بیماران نیازمند را معاینه می‌کنند.

دیگر خبرها

  • اعلام آمار جدید قربانیان جنگ غزه
  • ۸۹۰ معلول زنجانی در حوزه ورزش فعالیت می کنند
  • بهره‌مندی ۷۰۰ زنجانی از نذر سلامت هلال‌احمر
  • سازمان جهانی بهداشت: همه‌گیری کرونا باعث افزایش چاقی در کودکان شده است
  • مدیران مناطق تصمیم گیر نهایی شهریه مدارس غیردولتی هستند
  • آمار جدید قربانیان جنگ غزه
  • قوه قضاییه به دنبال اصلاح رویه‌ها در برخورد با فعالان اقتصادی است
  • جوجیتسو کاران زنجانی در قهرمانی آسیا
  • اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟
  • ارائه خدمات پزشکی به ۲۰۰۰ نفر از مددجویان زنجانی