Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@22:42:24 GMT

مهارت، حلقه مفقوده بنگاه‌های اقتصادی است

تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۱۲۲۸۹

مهارت، حلقه مفقوده بنگاه‌های اقتصادی است

  عباس جبالبارزی شامگاه شنبه در آیین انعقاد تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین اتاق بازرگانی جنوب استان کرمان و اداره فنی و حرفه‌ای شهرستان جیرفت با بیان اینکه سیستم‌ آموزشی کشور مهارت‌محور نیست بر ارتباط بیشتر بین صنعت و دانشگاه تاکید کرد.
وی هدف از انعقاد تفاهم‌نامه بین مجموعه اتاق بازرگانی جنوب کرمان و اداره فنی و حرفه‌ای را تامین نیروی مهارت‌دیده عنوان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جذب ۹۸ درصد مهارت‌آموزان رشته گازرسانی جیرفت در بازار کار
رئیس اداره فنی و حرفه ای شهرستان جیرفت هم از آمادگی این مجموعه با اتاق بازرگانی در زمینه تربیت نیروهای متخصص خبر داد و گفت: سال گذشته ۲۰۰ نفر آموزش‌های گازرسانی را فرا گرفتند که ۹۸ درصد این افراد جذب بازار کار شدند.
وی ارائه آموزش وسایل گاز سوز را نیاز ضروری امروز بازار کار منطقه جنوب کرمان عنوان کرد و گفت: با همکاری اتاق بازرگانی این آموزش ها ارائه می‌شود.

توانمندسازی نیروهای متخصص و جویای کار
مدیر اجرایی اتاق بازرگانی جنوب استان کرمان نیز هدف از انعقاد این تفاهم‌نامه را ارتقای صلاحیت‌های فنی و حرفه‌ای، توانمندسازی نیروهای متخصص و جویای کار، توسعه فرهنگ مهارت آموزی و افزایش بهره‌وری از طریق آموزش‌های عملی و کاربردی و استفاده حداکثری از برنامه‌ها و توانمندی‌های این دستگاه‌ها اعلام کرد.
علی محبان ایجاد همکاری دوجانبه برای شناسایی و اجرای آموزش صنایع و حرفه‌ها با موضوعات مورد نیاز منطقه، همکاری در اجرای شبکه یکپارچه آموزش با هدف ارائه خدمات آموزشی به بازار هدف، شناسائی و اجرای آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در منطقه، استفاده از توانمندی طرفین به منظور توسعه آموزش‌های مهارتی و ایجاد بستر اشتغال مبتنی بر مهارت را از اهداف دیگر این تفاهم‌نامه دانست.
او تهیه لیست نیازسنجی‌های منطقه برای تدوین برنامه‌های آموزشی، معرفی افراد جهت دریافت دوره‌های آموزشی بر اساس نیاز سنجی، همکاری در راستای برگزاری دوره‌های آموزشی مورد توافق با تامین بخشی از منابع و امکانات مورد نیاز و معرفی اساتید بومی مورد تایید اتاق بازرگانی را از تعهدات اتاق بازرگانی عنوان کرد.
مدیر اجرایی اتاق بازرگانی جنوب استان کرمان ارائه و تامین بخشی از امکانات و تجهیزات سخت‌افزاری و نرم افزاری مورد نیاز برای اجرای دوره‌های آموزشی، تامین مکان برای برگزاری دوره‌ها، استفاده از نیروهای مدرس بومی منطقه، تامین نیروهای مدرس بر اساس نیازسنجی‌های دوره‌ها از مربیان در اختیار سازمان فنی و حرفه‌ای، فرآهم نمودن فضای آموزشی استاندارد بر اساس توافق طرفین، ارایه خدمات آموزشی با کیفیت و گواهینامه‌های معتبر به مهارت آموزان و استفاده از بیمه حوادث برای کارآموزان در محل کارگاه‌های فنی و حرفه‌ای را از تعهدات اداره فنی و حرفه ای دانست.  
محبان مدت اعتبار این تفاهم را یک سال برشمرد و گفت: در صورت توافق طرفین، این تفاهم‌نامه قابل تمدید است.

برچسب‌ها اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی کرمان کرمان جیرفت مهارت اموزی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی کرمان کرمان جیرفت مهارت اموزی اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی کرمان کرمان جیرفت مهارت اموزی اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۱۲۲۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳ درخواست عجیب روسیه از ایران

 

به گزارش تابناک، یک مقام مسئول گفت: هیات‌های روسی در ششمین دوره نمایشگاه ایران اکسپو در بحث خدمات فنی و مهندسی، دارویی و پزشکی و هایتک از ما کمک خواستند و این اتفاق بسیار نادر است.

روشن یکتا، نایب رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه در برنامه «تهران ۲۰» اظهار داشت: چهارشنبه «۱۲ اردیبهشت ماه»، اختتامیه ششمین دوره نمایشگاه ایران اکسپو برگزاری می شود. خوشبختانه مجریان آن توانسته‌اند ضعف‌های دوره‌های گذشته را کاهش دهند.

او در ادامه بیان کرد: کشورهایی از جمله روسیه، آفریقا، چین و غیره در این نمایشگاه دعوت شده بودند. تقریباً هم سرمایه‌گذاران داخلی و هم خارجی از این نمایشگاه استقبال ویژه‌ای داشتند.

نایب رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه عنوان کرد: در این نمایشگاه در حوزه بخش خدمات فنی و مهندسی و همچنین در بحث ترانزیت نیز تفاهم نامه‌ای منعقد شد.

او اظهار کرد: هیات‌های روسی در بحث خدمات فنی و مهندسی، دارویی و پزشکی و هایتک از ما کمک خواستند. آنها استقبال خوبی نشان دادند. این اتفاق بسیار نادریست و می توان بگویم قطعاً دیپلماتیک ما نسبت به گذشته موثرتر بوده است.

نایب رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه گفت: امیدواریم بتوانیم که در دوره‌های بعدی و پس از این جلساتی که توافق داشتیم اجرا کنیم و همچنین بتوانیم از رسمیت فارغ التحصیلان ما بیشتر استفاده کنند.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • عدم وجود نهاد مستقل تصمیم‌گیر و مجری، حلقه مفقوده هوشمندسازی انرژی
  • صفر شدن تعرفه تجارت کالاها بین ایران و اوراسیا تا ۲ ماه آینده
  • برقراری تجارت آزاد بین ایران و اوراسیا تا ۲ ماه آینده
  • صفرشدن تعرفه تجارت کالاها بین ایران و اوراسیا تا ۲ ماه آینده
  • مسابقات ورزشی جام شهدای مهارت در البرز پایان یافت
  • تفاهم‌نامه‌های همکاری اقتصادی میان اتاق تبریز و فدراسیون اتاق‌های سوریه
  • راه‌اندازی آموزش نیروگاه برق خورشیدی در بوشهر
  • ۳ درخواست عجیب روسیه از ایران
  • استقبال فعالان عرصه‌های اقتصادی از پروژه‌های تفریحی شرکت توسعه اصفهان
  • پایان اجلاس اتاق‌های بازرگانی مجمع گفت و گوی همکاری آسیا