Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@16:22:45 GMT

اصلاح ۲ هزار بخشنامه برای تسهیل کسب و کار

تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۱۲۶۵۸

به گزارش ایرنا، محمد شریعتمداری شنبه در حاشیه نشست نقش تامین اجتماعی در جهش تولید گفت: این مراسم در جهت حل مشکلات سرراه واحدهای تولیدی در سال جهش تولید است و در ۶ سرفصل مسائل مهم مشکلات واحدهای تولیدی بررسی شد.  
وی افزود: در این جلسه مواردی که موجب نگرانی کارفرمایان بود تصمیماتی اتخاذ شد که اجرا می‌شود از جمله آن حضور فعال کارفرمایان در هیات امنای سازمان تامین اجتماعی است و پذیرفتیم که یک نفر اعضای دولتی هیات امنای سازمان تامین اجتماعی و صندوق‌های تابعه را کم کنیم و یک نفر به نمایندگان جامعه کارفرمایی اضافه کنیم و به این ترتیب مشارکت بیشتری را شرکای سازمان تامین اجتماعی و صندوق‌ها داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
وزیر تعاون اظهارداشت:همچنین وعده کردیم که از هفته اینده در تمام جلسات نمایندگان کانون عالی بازنشستگان کشور که عضو سازمان تامین اجتماعی هستند در جلسات هیات امنا حضور موثر داشته باشند و به عنوان مدعو و در جریان خط مشی، سیاستگذاری، بودجه و گزارشات سازمان تامین اجتماعی و صندوق‌های تابعه قرار می‌گیرند.  
شریعتمداری گفت: سازمان تامین اجتماعی کار بزرگی به نام تنفیح و اصلاح مقررات حاکم بر سازمان را انجام داد و بیش از ۲ هزار دستورالعمل مورد بازنگری قرار گرفت و قرار شد در حدود ۶۰ بخشنامه خلاصه شوند زیرا تکثر بخشنامه‌ها مشکلاتی را ایجاد کرده بود و تا کنون ۵۶ بخشنامه به اتمام رسید و باقی مانده بخشنامه‌ها نیز اصلاح می‌شود.
وی افزود: بنابراین با شفاف سازی مقررات تامین اجتماعی یکی از مشکلات بر سر راه واحدهای تولیدی در سال جهش تولید مرتفع می‌شود 
برخی از قوانین نیز نیازمند اصلاح است که به مجلس شورای اسلامی تقدیم می‌شود و مشارکت خوبی برای اصلاح قانون با مجلس خواهیم داشت.  

در ادامه غلامحسین شافعی رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گفت: جلسه نشست تامین اجتماعی و جهش تولیداقدام عملی است که فضا را برای کسب و کارها تسهیل می‌کند و سازمان تامین اجتماعی و وزارت تعاون ایجاد یک تحول در اصلاح مسیر حرکت بنگاه‌های اقتصادی است.

برچسب‌ها محمد شریعتمداری وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی بهبود فضای کسب و کار

منبع: ایرنا

کلیدواژه: محمد شریعتمداری وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی بهبود فضای کسب و کار محمد شریعتمداری وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی بهبود فضای کسب و کار اخبار کنکور سازمان تامین اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۱۲۶۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسهیل در صدور پروانه شرکت های داروسازی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، دکتر علیرضا رستمی گفت؛ تلاش ما بر این است که منویات مقام معظم رهبری در امر ″جهش تولید با مشارکت مردم″ را جامه عمل بپوشانیم، لذا با تدبیر ریاست سازمان، مقررات تسهیل شده جدیدی در صدور پروانه تاسیس واحد تولیدی فرآورده‌های طبیعی سنتی مکمل ابلاغ کردیم.
وی در توضیح بیشتر بیان داشت: اگر خط تولید کارخانه‌ای توسط اداره کل داروی سازمان غذا و دارو به تایید فنی GMP رسیده باشد، نیازی به موازی کاری و طی مجدد مراحل تایید در اداره کل فراورده‌های سنتی مکمل طبیعی نخواهد داشت و این موضوعی است که پیش از این بعضا تا حدود شش ماه به طول می‌انجامید.
دکتر رستمی تصریح کرد: مباحث جهش تولید، رونق صادرات و خودکفایی در تولید مواد اولیه فراورده‌های طبیعی سنتی مکمل در دستور کار ویژه این اداره کل قرار دارند.
لازم به ذکر است حسب تاکید سرپرست اداره کل امور فراورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو، ایفدانا پیگیری عملیاتی شدن بخشنامه‌هایی که با عنوان جهش تولید صادر شده اند را در دست اقدام خواهد داشت.

دیگر خبرها

  • نامه سرگشاده قوچانی به سازمان تامین اجتماعی
  • خبر جدید سازمان تامین اجتماعی درباره افزایش مستمری بازنشستگان/ حقوق‌ها قرار است چه تغییری کند؟
  • پرداخت خسارت درمان بازنشستگان تامین اجتماعی تا آخر سال ۱۴۰۲
  • ۵۵۵ میلیارد ریال در صنعت برق میامی سرمایه‌گذاری شد
  • ارتباط سازمان تامین اجتماعی با اصناف دوسویه بوده است
  • پرداخت ۷۲۴ میلیاردی مستمری تامین اجتماعی آران و بیدگل
  • افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در ۱۴۰۳ کی اعمال می‌شود؟
  • سازمان تامین اجتماعی به حداقل تعهدات درمانی خود در خصوص بیمه شدگان در شوش و کرخه عمل کند
  • تسهیل در صدور پروانه شرکت های داروسازی
  • جزئیات صورتجلسه کمیسیون اصل ۹۰ درباره سامانه اعتبارسنجی/ سازمان تامین اجتماعی، ثبت احوال و فراجا ترک فعل کردند؟