Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@05:15:10 GMT

برای یحیی و جان‌سخت‌های سُرخش؛ ساختِ ایران

تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۱۲۸۸۳

برای یحیی و جان‌سخت‌های سُرخش؛ ساختِ ایران

چه کسی فکرش را می‌کرد؟ خوشبین‌ترین هوادار پرسپولیس هم وقتی تیم با یک امتیاز به دوحه رفت انتظار نداشت همین تیم با بازیکنانی که انگ متوسط بهشان خورده بود بتواند یکی پس از دیگری رقبایش را شکست دهد و تا فینال آسیا پیشروی کند. اما این ماموریت غیرممکن، ممکن شد. با حضور یک ایرانی در راس کادر فنی. یک شاهکار بی‌نظیر؛ ساخت ایران!

پرسپولیس یک امتیاز داشت از ۲ بازی.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بازی با التعاون با کلی بازیکن جدید که نصف تیم را تغییر داده بود. یک برد دشوار با نتیجه یک بر صفر با درخشش لک به دست آمد. در بازی بعدی اوضاع بهتر شد و باز هم برد یک بر صفر به ارمغان آمد؛ این بار اما به حق و بدون تردید. در بازی پنجم سرخ‌ها مغلوب الدحیل شدند و کارشان به اما و اگر کشیده شد. اما این عادت پرسپولیس است که بردِ دراماتیک و به یادماندنی را از پیروزی بدون دردسر بیشتر دوست دارد. در میان استرسِ زیاد، مردان یحیی، شارجه امارات را گلباران کردند و به دور یک هشتم نهایی رسیدند؛ با سرگروهی.

در دور بعدی حریف، السد قطر بود. همان تیمی که ژاوی سرمربی‌اش بود و کلی ستاره داشت. یحیی با یک استراتژی جانانه تیمش را به میدان فرستاد و به درستی مچ مهندس اسپانیایی را خواباند. در یک چهارم نهایی نوبت به پاختاکور رسید. به قول کارلوس کی‌روش وقتی خوب باشید و خوب تلاش کنید شانس هم به سراغتان می‌آید. ماشاریپوف همان ابتدا اخراج شد و تیم گل‌محمدی حریف چغر ازبکستانی را با ۲ گل مهاجم تازه واردش شکست داد و تا نیمه‌نهایی بالا رفت.

اما بازی نیمه‌نهایی؛ جدال با تیمی که بدون حرف و حدیث در درون زمین بالا آمده بود. السد را برده بود؛ سپاهان را برده بود؛ ۲ تیم عربستانی دیگر را هم شکست داده بود. امید اصلی گلزنی پرسپولیس ساعاتی پیش از شروع بازی محروم شد اما همه‌مان می‌دانستیم که در اینجور مواقع ما ایرانی‌ها همدلی‌مان دوچندان می‌شود. تیم برانکو هم در سال ۲۰۱۸ با همین شیوه و با پنجره‌های بسته فینالیست شده بود. یحیی هم توانست. تیمش دقایقی ۱۰ نفره هم شد در پنالتی‌ها این بار سناریوی بازی با استقلال تکرار نشد. لک، رادو نبود و شجاعی، اوساگونا نبود. سرخپوشان راهی فینال شدند. دومین فینال در سه سال اخیر.

حالا یحیی همان جایی ایستاده که برانکو ایستاده بود. حدود ۲ ماه دیگر او باید دیدار نهایی را برگزار کند و چرا که نه؟ چرا او قهرمان نشود؟ مگر همیشه باید چشم‌آبی‌ها برایمان کاری کنند. بعد از ایویچ، برانکو، کی‌روش و ... حالا یک ایرانی توانست کاری کند کارستان. کاری که منصور ابراهیم زاده هم روزی انجامش داده بود. یحیی ولی این فرصت را دارد تا پا را فراتر بگذارد و بعد از ۲۷ سال آن جام قهرمانی را به دست بیاورد. کاری که نه خارجی‌ها و نه داخلی‌ها نتوانسته بودند انجامش بدهند. دلمان بدجور برای یک قهرمانی آسیایی تنگ شده است؛ یک جام زرین که ساختِ ایران باشد.

برچسب‌ها باشگاه پرسپولیس لیگ قهرمانان آسیا النصر عربستان یحیی گل محمدی پروندهٔ خبری لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: باشگاه پرسپولیس لیگ قهرمانان آسیا النصر عربستان یحیی گل محمدی باشگاه پرسپولیس لیگ قهرمانان آسیا النصر عربستان یحیی گل محمدی اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۱۲۸۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقف ساخت المان غواصان دریادل در زنجان

معاون عمرانی شهردار زنجان گفت: ساخت المان غواصان دریادل تا اظهارنظر نهایی شورای ترافیک استان اجرای پروژه تعلیق شد.

علی محمودی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: المان میدان بسیج با طرح غواصان دریادل با مصوبه شهریور سال ۱۴۰۰ کمیسیون ماده ۵ استان به طراحی نهایی رسید و طرح آن آماده اجرا شده است، اما قبل از شروع ساخت اِلمان و در مرحله تجهیز کارگاه از طرف معاونت عمرانی استانداری زنجان و از حوزه دفتر فنی استانداری پیشنهاد تعویق اجرا برای بررسی‌های ترافیکی شده است.

معاون عمرانی شهردار زنجان افزود: در این راستا تجهیز کارگاه این پروژه متوقف و تا اظهارنظر نهایی شورای ترافیک استان اجرای پروژه تعلیق شد.

به گزارش ایمنا،بر اساس موافقت اعضای شورای شهر زنجان احداث و نصب یک المان جدید با نماد غواصان دریادل در میدان بسیج شهر زنجان با ۱۹۳ میلیارد ریال اعتبار به تصویب رسیده است، اِلمان غواصان دریادل یک فین غواصی است که در آب فرو می‌رود، دارای ۳۰ متر ارتفاع با نورپردازی منطبق با اِلمان و منازل اطراف به صورت قایق ترسیم شده است.

کد خبر 749240

دیگر خبرها

  • مخفی‌کاری و احتیاط عجیب درباره عالیشاه و بیرانوند
  • مربی پرسپولیس هم راهی تبریز می‌شود!
  • پرسپولیس قسط سوم یحیی را پرداخت نکرد
  • مطهری: یحیی نه؛ مسئولیت فنی تیم با من است | برای حیثیت خودمان بازی خواهیم کرد
  • تکلیف قهرمان لیگ همین فردا معلوم می‌شود! | اگر یحیی مانده بو چنین نتایجی کسب نمی شد
  • توقف ساخت المان غواصان دریادل در زنجان
  • پرسپولیس با اصالت است و باید از کاری که استقلال کرد دوری کنیم! | کار رقیب وجهه بین المللی شان را خراب می کند
  • مس رفسنجان حریف تراکتور شد
  • فقط 3 قهرمان به مبارزه در جام حذفی ایران ادامه می‌دهند
  • مهدی لیموچی: شایسته پیروزی برابر پرسپولیس بودیم