Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@19:09:51 GMT

پرهیز از جزیره‌ای عمل کردن در تولید آثار فرهنگی

تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۱۳۰۲۰

پرهیز از جزیره‌ای عمل کردن در تولید آثار فرهنگی

ایسنا/لرستان مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان با بیان این‌که در تولید آثار فرهنگی باید از جزیره‌ای عمل کردن اجتناب کنیم، افزود: این‌گونه تولیدات ما باید پاسخگوی سؤالات نسل جوان امروزی و آیندگان و متناسب با نیاز همه گروه‌های سنی و اقشار مختلف باشند.

محسن رشیدی در جلسه ساماندهی شورای ممیزی کتب ادبیات دفاع مقدس و مقاومت لرستان که امروز ۱۲ مهرماه برگزار شد، با بیان این‌که در تولید آثار فرهنگی به‌ویژه کتاب نیازمند یک وحدت و همگرایی هستیم و باید  از جزیره‌ای عمل کردن اجتناب کنیم بر ضرورت تولید آثار ادبی و هنری با محتوای غنی تاکید کرد و افزود: این‌گونه تولیدات ما باید پاسخگوی سؤالات نسل جوان امروزی و آیندگان و متناسب با نیاز همه گروه‌های سنی و اقشار مختلف باشند و بدون تحریف در اختیار مخاطبین قرار بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این‌که وقتی‌که راجع‌ به حوادث و ادوار تاریخی مختلف مطالعه می‌کنیم، اگر در جایی خوب ثبت نشده باشد تاریخ دچار فراموشی و تحریف می‌شود که مقام معظم رهبری بارها در سخنان خود این مسائل را گوش زد کرده است، با تاکید بر لزوم مستندسازی خاطرات دفاع مقدس، اظهار کرد: هدف ما از تشکیل شورای ممیزی کمک کردن به نویسندگان در تولید آثار با کیفیت بالا است.

رشیدی به جلسات شورای نظارت بر نشر و تالیف ادارکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان اشاره و خاطرنشان کرد: از اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تقاضا داریم یک نماینده تام‌الاختیار  جهت حضور در این جلسات به اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان معرفی کنند.

وی با اشاره به تهیه بانک اطلاعات کتب دفاع مقدس در اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان، اضافه کرد: تاکنون ۱۹۵ عنوان کتاب منتشر شده حوزه دفاع مقدس لرستان، توسط معاونت ادبیات این اداره‌کل گردآوری شده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان بر لزوم کارشناسی فیلم و مستندات حوزه دفاع مقدس قبل از اکران و پخش تاکید کرد و گفت: این‌گونه آثار باید توسط کارشناسان نظامی کارشناسی شوند.

وی به افتتاح باغ موزه دفاع مقدس لرستان در آینده نزدیک اشاره و اظهارکرد: همه آثار تولیدی حوزه دفاع مقدس در گالری‌های باغ موزه  نگهداری و ارائه خواهند شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: باغ موزه دفاع مقدس لرستان دفاع مقدس استانی فرهنگی و هنری دفاع مقدس لرستان تولید آثار کل حفظ آثار اداره کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۱۳۰۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می شوند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین احمد لقمان پور بعداز ظهر شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: به مناسبت شهادت امام صادق علیه‌السلام، دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس میهمان شهر قم خواهند بود.

وی بیان کرد: یکی از این دو شهید والامقام در عملیات کربلای پنج در سال ۱۳۶۵ در شلمچه به شهادت رسیده و دیگری در عملیات عاشورای ۲ در سال ۱۳۶۴ در چنگوله به درجه رفیع شهادت نائل آمده است.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم افزود: پیکرهای مطهر این دو شهید گمنام روز جمعه هفته جاری از ساعت ۱۶:۴۰ از میدان آل یاسین به سمت مسجد مقدس جمکران تشییع خواهند شد.

وی ادامه داد: این دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس در صحن اصلی مسجد مقدس جمکرا ن خاکسپاری می‌شوند.

کد خبر 6090166

دیگر خبرها

  • تشییع پیکر پدر شهید دوران دفاع مقدس در سراب
  • پردیس فرهنگ و رسانه تبریز آماده افتتاح شد
  • جلد سوم تاریخ شفاهی دفاع مقدس به زودی چاپ می‌شود
  • کرمان در ایام شهادت امام صادق(ع) میزبان شهدای گمنام است
  • ۲ شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می شوند
  • تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در استان
  • عملیات دیسپاچینگ جزیره قشم را حذف کنید
  • ضرر ۴۰ میلیاردی صنایع قشم به دلیل قطعی برق
  • وزیر دفاع: پاسخ ایران به اسرائیل هشداری محدود و پرهیز از گسترش درگیری بود
  • ­کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس منتشر شد