Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-01@07:07:35 GMT

گرینلند عرق می‌ریزد

تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۱۳۲۶۸

گرینلند عرق می‌ریزد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، آنها می‌گویند این یافته‌ها زنگ خطر دیگری را برای ما به صدا در آورده است. میزان از دست رفتن یخ‌های گرینلند که دانشمندان درباره آن هشدار می‌دهند در آستانه رسیدن به بیشترین میزان شناخته شده طی ۱۲ هزار سال گذشته است، مگر آن که در این میان تغییرات عمده‌ای در زمینه انتشار گازهای گلخانه‌ای صورت پذیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این مطالعه که در مجله نیچر منتشر شده است بر پایه شبیه‌سازی تغییرات لایه‌های یخی گرینلند انجام شده که بازه زمانی از شروع دوره هولوسن (آخرین دوره زمین‌شناسی در حدود ۱۲ هزار سال پیش) تا سال ۲۱۰۰ را در برمی‌گیرد. نتایج این مطالعه نشان می‌دهد که مقدار کنونی از دست رفتن یخ‌ها در بزرگ‌ترین سرزمین یخی زمین به بالاترین میزان دوره هولوسن نزدیک است. کارشناسان بر این باورند که این عدد در آینده به بالاترین میزان ثبت شده در دوره هولوسن نیز خواهد رسید. 

جیسون براینر، نویسنده اصلی این مقاله می‌گوید: اساسا ما سیاره خود را به شکلی تغییر داده‌ایم که نرخ آب شدن لایه‌های یخی از تمام آن چه که تغییرات طبیعی لایه‌های یخ طی ۱۲ هزار سال گذشته اتفاق افتاده نیز پیشی بگیرد. 

استاد دانشکده زمین‌شناسی دانشگاه بوفالو می‌گوید: اگر در کاهش گازهای گلخانه‌ای اقدامی جدی انجام ندهیم، یخ‌ها را از دست خواهیم داد. او می‌گوید چنان چه بشر یک رژیم سخت انرژی بگیرد، نرخ آب شدن یخ‌ها در قرن حاضر، تازه باز هم کمی بیشتر از تمام ۱۲ هزار سال گذشته خواهد شد.

دانشمندان می‌گویند: انتظار می‌رود نرخ آب شدن یخ‌ها تا پایان قرن جاری از حداکثر میزان مذکور نیز پیشی بگیرد.

به گزارش ایندیپندنت، براینر می‌گوید: در یکی از سناریوهای ممکن برای تغییرات اقلیمی آینده - در بدترین سناریو که RCP۸.۵ نام دارد - یعنی سناریویی که اکنون یخ‌های گرینلند در مسیر آن قرار گرفته‌اند، نرخ آب شدن یخ‌ها می‌تواند در حدود چهار بار بیش از میزان طبیعی تغییرات اقلیمی طی ۱۲ هزار سال گذشته باشد.

کد خبر 554179 برچسب‌ها گازهای گلخانه‌ای

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: گازهای گلخانه ای ۱۲ هزار سال گذشته نرخ آب شدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۱۳۲۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۴۲ درصدی بارش‌ها در خراسان شمالی نسبت به سال گذشته

رئیس اداره پیش‌بینی هواشناسی خراسان شمالی گفت: میزان بارش در خراسان شمالی طی سال آبی جاری به نسبت سال گذشته ۴۲ درصد افزایش یافته است.

مهری هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خراسان شمالی، اظهار کرد: میزان بارش در خراسان شمالی طی سال آبی جاری به نسبت سال گذشته ۴۲ درصد افزایش یافته است.

وی افزود: این میزان نسبت به دوره آماری شش درصد کاهش داشته است که نشان می‌دهد همچنان با کمبود بارندگی به نسبت دراز مدت مواجه هستیم.

رئیس اداره پیش‌بینی هواشناسی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: میزان بارندگی در هفته دوم اردیبهشت نرمال و هفته‌های سوم و چهارم بیش از حد نرمال پیش‌بینی شده است.

هاشمی انجام محلول‌پاشی زمین‌های زراعی را در صورت شرایط جوی مساعد مناسب ارزیابی کرد و گفت: مسافران، دامداران و خودروها از اتراق در کنار مسیل‌ها خودداری کنند.

کد خبر 748663

دیگر خبرها

  • ترددهای بین استانی در بوشهر ۲۵ درصد افزایش یافت
  • بازار رمزارز‌ها / سقوط بیت‌کوین و اتریوم پیش از رویداد هنگ‌کنگ
  • کاهش پرشدگی مهمترین منبع آبی دامغان
  • هر ثانیه ۲۰ کیلو گرم پسماند در مشهد تولید می‌شود
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۱۱ ارديبهشت
  • نزول بیت‌کوین و اتریوم / قیمت روز ارزهای دیجیتال
  • تغییرات بودجه شهرداری تهران در این دو سال | اعتبارات نسبت به دو سال گذشته ۵۰ درصد افزایش یافته است
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۱۰ ارديبهشت
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۹ ارديبهشت
  • رشد ۴۲ درصدی بارش‌ها در خراسان شمالی نسبت به سال گذشته