Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-02@06:04:36 GMT

اصفهان دومین استان پرمصرف گاز کشور

تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۱۳۴۵۸

اصفهان دومین استان پرمصرف گاز کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از گلپایگان، سید مصطفی علوی شامگاه امشب در آیین بهره‎برداری از پروژه گازرسانی به روستای  مرغ از توابع شهرستان گلپایگان اظهار داشت: پروژه گازرسانی به روستای مرغ با طول سه هزار و ۱۵۰ متر و اعتباری بالغ سه میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال به بهره‌برداری رسید و در این روستا که آخرین روستای گلپایگان است ۲۹ خانواده از نعمت گاز بهره‌مند شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر عامل شرکت گاز استان اصفهان تصریح کرد: سال گذشته پروژه گازرسانی به این روستا کلنگ‌زنی و قرار شد انتهای سال به بهره‌برداری برسد اما به دلیل اینکه انتقال خطوط از استان مرکزی به این روستا انجام می‌‌شد نیاز به گرفتن مجوز داشت که با تلاش مسئولین گلپایگان و استان مرکزی امروز شاهد بهره‌برداری آن هستیم.

علوی  گفت: با گازرسانی به روستای مرغ ۴۹ روستای شهرستان گلپایگان از نعمت گاز بهره‌مند شدند، همچنین ادارات گاز در سه شهر گلپایگان و گوگد و گلشهر فعال است و به زودی ساختمان اداری شرکت گاز گوگد به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیر عامل شرکت گاز استان اصفهان با بیان اینکه مصرف گاز شهرستانی بالا است، اکنون ۱۶۸ میلیون متر مکعب یعنی روزانه در شهرستان‌ بالغ بر ۴۵۰ هزار متر مربع گاز مصرف می‌شود، گفت: قیمت هر متر مربع گاز حدود ۱۰۰ تومان است، شهرستان گلپایگان پلکانی است یعنی بستگی به نوع اقلیم زندگی دارد که اگر مصرف بیشتر شود قیمت گاز بیشتر حساب می‌شود و اگر مصرف گاز متوسط باشد هر متر مکعب حدود ۱۰۰ تومان است، در شهرستان گلپایگان قیمت هر متر مربع گاز حدود ۱۱۵ تومان است که نشان می‌دهد الگوی مصرف رعایت می‌شود و کمی مازاد مصرف دارند.

وی با بیان اینکه پرداخت به موقع بهای گاز مصرفی به دولت در پرداخت یارانه‌ها کمک می‌کند، تصریح کرد: اگر سفیر مصرف گاز باشیم به درآمدهای ملی کشور و به اقتصاد خانواده در کاهش بهای مصرفی و کاهش آلودگی هوا کمک می‎‌شود.

علوی  با بیان اینکه ۱۰۹ شهر در استان اصفهان اصفهان از نعمت گاز بهره‌مند شدند، بیان کرد: روستاهای بالای ۲۰ خانوار از نعمت گاز بهره‌مند می‌شوند و تاکنون به یکهزار و ۱۰۰ روستای استان اصفهان گازرسانی انجام شده و حدود ۱۰۰ روستا باقی مانده است، مانند روستای کلوسه در فریدونشهر که به دلیل صعب العبور بودن و سختی تردد گازرسانی نشده است.

مدیر عامل شرکت گاز استان اصفهان خاطرنشان کرد: نیت دولت توسعه خدمت است، روستاها مولد تولید محصولات کشاورزی است و گازرسانی هدیه به خانواده‌های روستایی است تا  مورد استفاده مردم به عنوان زندگی کردن قرار گیرد و با نگاه گردشگری بی‌فایده است چون تفریح و گردش نهایت 50 روز سال است.

وی از افتتاح بیش از ۵۰ میلیارد تومان پروژه در شرق استان اصفهان به صورت ویدوکنفرانس با حضور وزیر خبر داد و گفت: شرق استان اصفهان به صورت سی ان جی گازرسانی شده است چون توسعه گازرسانی این روستاها امکان پذیر نیست و در صورت تأمین منابع مالی با خط لوله گازرسانی انجام می‌شود.

علوی تأکید کرد: گاز هرگز قطع نخواهد شد مگر قطعی به دلیل شرایط اضطراری اتفاق افتد، سال گذشته با حدود یک میلیون و ۹۰۰ هزار مشترک و بیش از دو میلیون و ۴۰۰ هزار مشترک صنعتی و  خانگی و تجاری در سطح استان داریم که یک مورد قطعی گاز نداشتیم.

مدیر عامل شرکت گاز استان اصفهان اظهار کرد: استان اصفهان با حدود ۲۱ میلیارد متر مکعب مصرف گاز دومین استان مصرف کننده پس از تهران است، سال گذشته مصرف گاز ۱۰ درصد افزایش داشت، با رعایت الگوی مصرف می‌توانیم به صنایع و نیروگاه‌های کمک کنیم.

انتهای پیام/۶۳۰۷۱/ج۲۰/

منبع: فارس

کلیدواژه: اصفهان گاز روستا خانواده نعمت گاز بهره مند شهرستان گلپایگان بهره برداری مصرف گاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۱۳۴۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود مارگارین به تولید محصولات پرتقاضا و پرمصرف

مدیر عامل شرکت مارگارین گفت: با جذب سرمایه و از طریق برنامه ریزی های استراتژیک و مدون، اهداف بلند مدت شرکت را محقق خواهیم کرد. - اخبار بازار -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، خشایار قاجار مدیر عامل شرکت مارگارین در گفتگویی اختصاصی با اشاره به عملکرد این شرکت در سال مالی 1402 گفت: میزان تولید در سال 1402 نسبت به سال مالی قبل 37 درصد افزایش داشته است. همچنین تنوع در تولید ماهیانه محصولات از 19 مورد به 32 مورد رسیده که نشان از رشد 68 درصدی دارد.

وی با بیان اینکه مشتریان حوزه صنف و صنعت این شرکت 178 درصد بیشتر شده است افزود: در میزان تحقق اهداف بودجه برای تولید محصولات در سال 1402 حدود 143 درصد افزایش تولید داشته ایم.

قاجار در مورد برنامه های محقق شده این شرکت در سال 1402 گفت: راه اندازی فروش هیبریدی، تولید روغن خانوار با برند خروس، به روز رسانی بسته بندی ها، حضور در نمایشگاه شیرینی و شکلات، فعالیت مجدد نماد بورسی، انجام طرح طبقه بندی مشاغل، برگزاری مجامع سال مالی 1400 و 1401، وصول بخشی از مطالبات ، رفع بخشی ازتعهدات ارزی از مهمترین اقدامات انجام شده در سال مالی 1402 بوده است.

مدیرعامل مارگارین در ادامه به چشم انداز این شرکت اشاره کرد و گفت: با توجه به موقعیت مکانی مناسب و نزدیکی به بازار پایتخت از یک سو و از سوی دیگر به دلیل بهره مندی از زیر ساخت های مناسب انرژی، آب، تجهیزات و فضای قابل توسعه برای ایجاد سوله های جدید چشم انداز مارگاین تبدیل شدن به مجتمع صنایع غذایی در کشور خواهد بود.

وی با بیان اینکه با جذب سرمایه و از طریق برنامه ریزی های استراتژیک و مدون، اهداف بلند مدت شرکت را محقق خواهیم کرد؛ تصریح کرد: مارگارین عمده فعالیت های خود در برنامه چشم انداز شرکت را در سه گروه اصلی طبقه بندی و دنبال خواهد کرد.

قاجار گروه اول را استفاده بهینه از ظرفیت های موجود شرکت  ارزیابی کرد و گفت: یکی از فعالیت های  این گروه ورود به عرصه تولید محصولات و مواد اولیه روغنی مورد نیاز در صنایع مختلف از جمله صنعت دارویی کشور است که هم اکنون در مرحله برنامه ریزی و آماده سازی زیر ساخت های پیش از بهره برداری قرار داریم.

وی ادامه داد: قصد داریم با استقرار پلنت فرکشنیشن امکان تولید محصولات تخصصی تر هم چون شورتنینگ های خاص کرم ویفر، شورتنینگ های مخصوص شکلات صبحانه، روغن خامه قنادی، جایگزین های چربی های مغزی و روکش شکلات و بستنی را در مجموعه فراهم کنیم.

مدیرعامل مارگارین توجه به محصولات پرتقاضا و پرمصرف را گروه دوم فعالیتی این شرکت در برنامه چشم انداز ارزیابی کرد و گفت: فعالیت های این گروه در راستای ایجاد و توسعه مجتمع غذایی مارگارین خواهد بود.

وی ادامه داد: تولید انواع کره، سس مایونز و کچاپ، انواع محصولات غلات و فیبردار مانند ماکارونی، نودل، تولید انواع نوشیدنی شامل آب آشامیدنی آب میوه کنستانتره، تولید انواع نان صنعتی و حجیم شده، تولید انواع پنیر پیتزا و فراورده گوشتی و بسته بندی انواع ترشیجات، قند و شکر از جمله برنامه های شرکت برای توسعه مجتمع غذایی مارگارین است.

قاجار تولید محصولات جانبی بر پایه روغن را گروه سوم فعالیتی این شرکت در برنامه چشم انداز دانست و گفت: تولید محصولات آرایشی و بهداشتی، لاستیک و پلاستیک، رنگ و رزین و محصولات ویژه خوراک دام و طیور را جزو بازار های هدف خود قرار داده ایم.

 

دیگر خبرها

  • رونمایی از خودروهای ثبت تخلف ویژه ناوگان بار در اصفهان
  • بهره برداری از طرح‌های محرومیت زدایی در ۳۱ روستای استان یزد
  • پل سوخته کلا در قائمشهر با همت راهداران به زودی به بهره برداری می رسد
  • دومین نمایشگاه حمل‌ونقل دانش‌بنیان در اصفهان آغاز به‌کار کرد
  • پل سوخته کلا به زودی به بهره برداری می‌رسد
  • آبرسانی به ۸۲۰ روستای فاقد آب شرب در استان کرمانشاه در حال انجام است
  • احداث ۸ بوستان محلی با ۱۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار
  • دومین روز اجلاس مجمع گفتگوی همکاری‌های آسیایی + فیلم
  • تزریق گاز به خطوط لوله ۶ روستای شهرستان سوادکوه
  • ورود مارگارین به تولید محصولات پرتقاضا و پرمصرف