Web Analytics Made Easy - Statcounter

"مصطفی الکاظمی" نخست وزیر عراق شنبه شب در خصوص روابط کشورش با جمهوری اسلامی ایران، گفت: از روابط با ایران و آمریکا خجالت نمی‌کشیم و باید آینده بهتری برای عراق ساخته شود.

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری "سومریه نیوز"، الکاظمی در گفت وگوی تلویزیونی که شبکه العراقیه آن را پخش کرد، افزود: آمریکا بر اساس منافع خود روابط خود را ترسیم می‌کند و عراق، یک کشور مهم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: آمریکا به عراق در جنگ علیه داعش کمک کرد و بغداد باید روابط متوازنی با تمام کشورها داشته باشد.

نخست وزیر عراق تصریح کرد: دولت کنونی عراق دولت حل مسائل و نه دولت بحران‌هاست و به مانند خیمه‌ای برای تمام عراقی‌هاست که به آن پناه ببرند.

وی، بدون اشاره به گروه خاصی تنها گفت: برخی گروه‌ها از من خواستند که اشتباهات گذشته را تکرار کنم که اگر قبول می‌کردم، امروز در مقام دفاع از من بر می‌آمدند.

الکاظمی افزود: قانون اساسی عراق تصریح کرده است که در راستای منافع ملت کشور، دولت بهترین روابط را با کشورها داشته باشد و روابط ما با آمریکا نیز برپایه منافع بغداد است.

وی با اشاره به این که "باید از منافع خود با آمریکا در زمینه‌های اقتصاد، آموزش و بهداشت و امنیت حمایت کرد" البته یادآوری کرد که آمریکا در جریان اشغال عراق مرتکب اشتباهات زیادی شد.

نخست وزیر عراق اخبار مبنی بر تهدید آمریکا برای بستن سفارتخانه‌اش در بغداد را رد کرد و گفت: هرگز هیچ تهدیدی از هیچ کشوری را نخواهیم پذیرفت.

شنبه شب گذشته نیز"مایک پمپئو" وزیر امور خارجه آمریکا در تماس با الکاظمی تهدید نظامی "دونالد ترامپ" علیه این کشور را تکذیب کرده بود.

پمپئو تأکید کرده بود که در تماس با "برهم صالح" رییس جمهوری عراق تنها این مسأله را مطرح کرده که آمریکا در صورت ادامه حملات مجبور به تعطیلی سفارت خود در این کشور می‌شود.

الکاظمی در ادامه سخنانش گفت که وی در جریان ناراحتی آمریکا در خصوص امنیت مراکز دیپلماتیک این کشور در عراق قرار گرفته است.

وی در خصوص شرایط اقتصادی کشورش نیز گفت که بحران اقتصادی کنونی که عراق با آن دست به گریبان است، در گذشته رخ نداده و آشوب و ناآرامی‌های کنونی در واقع حاصل سوء مدیریت در کشور است.

در هفته‌های اخیر روند حملات راکتی به سفارت آمریکا در بغداد، نیروهای آمریکایی و همچنین نظامیان کشورهای دیگر در ائتلاف بین‌المللی موسوم به ضد داعش به سرکردگی واشنگتن شدت گرفته است.

لینک کوتاه: asriran.com/003920

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: نخست وزیر عراق نخست وزیر عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۱۳۴۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خجالت بکشید!

نقدی بر اظهارات توهین آمیز یک نماینده مجلس در مورد ملت ترکیه ؛

اخیرا یک نماینده مجلس شورای اسلامی، آقای بانکی پور، در مصاحبه ای با صدا و سیمای جمهوری اسلامی اظهارات توهین آمیزی در مورد مردم مسلمان ترکیه مطرح نمود. براساس این اظهارات به طور متوسط هر مرد ترک شریک جنسی ۱۵ زن است. این اظهارات سخیف موجی از تاسف آفریده و نگرانیهای زیادی در خصوص تاثیر این توهین نابخردانه بر روابط دو کشور ایران و ترکیه برانگیخته است. در این رابطه ملاحظات چندی قابل طرح است: اولا ایشان مدعی شده این آمار در ترکیه رسما مطرح شده است. ایشان اولا باید بتوانند ثابت کنند کدام مرجع رسمی در ترکیه این آمار را اعلام و منتشر کرده است. چنین مرجعی وجود ندارد و این اظهارات مصداق مشخص تهمت، نه تنها به یک یا دو نفر بلکه به تمامی یک ملت، است که از نظر شرعی گناهی سنگین و جرمی سنگین به حساب می آید. با توجه به جایگاه رسمی ایشان به عنوان نماینده مجلس شورای اسلامی، جرم ایشان محدود به موازین شرعی نیست بلکه آثار سیاسی و ملی سنگین و سهمگینی در پی دارد. این توهین به یک ملت مسلمان می تواند روابط مهم دو کشور اسلامی مهم منطقه را به خطر بیاندازد. برای فهم تاثیر چنین تهمتی بر ملت ترکیه کافی است تصور کنیم یک نماینده مجلس ترکیه چنین اظهاراتی را در مورد ملت ایران و مردهای آن مطرح نماید. مسلم است با توجه به حساسیت مسائل جنسی و ناموسی در جهان اسلام، این اظهارات جاهلانه می تواند احساسات ضدایرانی را در ترکیه شعله ور نموده و آن چه را وزارت امور خارجه و مسئولان نظام برای تقویت همسایگی و برادری بین دو کشور مبذول می دارند، به آتش بکشد. برخلاف این اظهارات، ملت ترکیه ملتی مسلمان و عاشق اسلام است و در راه اعتلای اسلام و ارزشهای اسلامی زحمات زیادی کشیده است. مساجد زیبای این کشور سمبلی از تلاشهای مردم ترک برای پاس داشتن ارزشهای اسلامی است. به نظر می رسد تصویر ایشان از ترکیه از چند سریال مبتذل ترک و یا شرایط غیرعادی چند نقطه توریستی و سواحل آن در ترکیه گرفته شده در حالیکه ارتباط واقعی با اکثریت مردم ترکیه در سایر مناطق نشان می دهد مردم ترکیه عمیقا به سنتهای اسلامی دلبسته و پایبند می باشند. اظهارات آقای بانکی پور نه تنها از نظر شرعی محکوم است و آسیب جدی به منافع ملی وارد می کند، ضربه ای تاسف برانگیز به اتحاد اسلامی است. این ضربه می تواند دو ملت مسلمان ایران و ترکیه را از هم دور نموده و بذر اختلاف و دشمنی میان این دو بکارد. چنین ضربه ای به وحدت و همبستگی کشورهای اسلامی در برهه ای که کشورهای اسلامی به مقاومت متحد در برابر اسرائیل و تجاوز وحشیانه آن به مردم مظلوم فلسطین در غزه نیاز دارند، دانسته یا ندانسته خدمت به این تجاوز است. این اظهارات در شرایطی صورت می گیرد که ترکیه در اقدامی شجاعانه و تحسین برانگیز روابط اقتصادی خود با رژیم صهیونیستی را قطع نموده و مورد بغض و نفرت اسرائیل قرار گرفته است. براین اساس، این توهین به ترکیه در شرایطی صورت گرفته که این کشور، به دلیل اقدام اخیرش علیه اسرائیل، باید مورد حمایت و تحسین کشورهای اسلامی قرار گیرد. با توجه به ملاحظات یادشده، انتظار می رود ایشان در اولین فرصت از بابت این اظهارات نابخردانه عذرخواهی نموده و با ادای احترام به ملت مسلمان ترکیه این خسارت سنگین را جبران نماید.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901365

دیگر خبرها

  • احتمال عبور آمریکا و اروپا از نتایاهو پس از حمله به رفح/ حکم تعقیب جنایی نخست وزیر رژیم صهیونیستی عملیاتی خواهد شد؟
  • جدیدترین موضع گیری السودانی درباره جنگ غزه در دیدار مقام آمریکایی
  • ایران و مصر خواهان برقراری روابط دیپلماتیک هستند
  • نه وزیر خارجه پاکستان به امر و نهی آمریکا درباره روابط با ایران
  • دو چالش پروژه راه آهن شلمچه-بصره؛ مین روبی و ساخت پل
  • چراغ سبز آمریکا به رژیم صهیونیستی برای عملیات «محدود» در رفح
  • پیش‌بینی تجارت ۲۰ میلیارد دلاری با عراق/ احداث شهرک صنعتی مشترک
  • خاندوزی : فصل جدیدی از توسعه اقتصادی ایران و عراق آغاز شد
  • ایران و عراق در مبادلات اقتصادی از ارز ملی استفاده کنند
  • خجالت بکشید!