Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون نخست وزیر روسیه دریک همایش بین المللی ازموفقیت واکسن ضد کرونای ساخت روسیه که «اسپوتنیک» نام دارد، سخن گفت.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، معاون نخست وزیر روسیه روز شنبه در همایش بین‌المللی «علم و فناوری» در شهر «سوچی» گفت، واکسن ضد کرونای ساخت روسیه که «اسپوتنیک» نام دارد اثربخشی، قابلیت و ایمنی خود را اثبات کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش خبرگزاری «تاس» «دیمیتری چرنیشنکو» معاون نخست وزیر روسیه در سخنرانی خود گفت، همانطور که «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل گفت، روسیه آماده است تا تجربیات خود را در زمینه مبارزه با ویروس کرونا با جهان به اشتراک گذارد.

این مقام ارشد دولت روسیه به توزیع بدون قید و شرط واکسن اسپوتنیک به سایر کشورها اشاره کرد و افزود، این واکسن قابلیت، ایمنی و اثر بخشی خود را ثابت کرده است.

مقامات روس چندی قبل اعلام کردند روسیه آزمایشات مرحله سوم واکسن کروناویروس خود موسوم به اسپوتنیک را آغاز کرده است. «میخائیل موراشکو»، وزیر بهداشت این کشور گفت که ۳۱ هزار نفر برای انجام آزمایشات مرحله سوم واکسن آماده شدند.

چندی قبل نیز پوتین اعلام کرد روسیه به زودی دومین واکسن «کووید-۱۹» خود با نام EpiVacCorona که توسط مرکز تحقیقاتی «وکتور» تولید شده را ثبت خواهد کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: واکسن کرونا روسیه سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۱۳۸۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه: شورای امنیت باید از درگیری در بوسنی جلوگیری کند

سفیر روسیه در سازمان ملل گفت، شورای امنیت سازمان ملل باید به جلوگیری از وقوع یک درگیری در بوسنی و هرزگوین، جایی که اوضاع به سرعت رو به وخامت می‌رود، کمک کند.

به گزارش ایسنا، واسیلی نبنزیا، سفیر روسیه در سازمان ملل گفت: «دلیل درخواست فدراسیون روسیه برای نشست شورای امنیت سازمان ملل، وخامت شدید اوضاع در بوسنی و هرزگوین است. وضعیت شکننده در آن کشور در آینده نزدیک تشدید خواهد شد.»

به نقل از خبرگزاری تاس، این دیپلمات روسی در ادامه افزود: «ما اغلب می‌شنویم که شورای امنیت باید از درگیری جلوگیری کند. بسیاری از کشورها این موضوع را در راس دستور کار خود اعلام می‌کنند و دبیرکل سازمان ملل اغلب در مورد آن صحبت می‌کند. وضعیت بوسنی و هرزگوین، از نظر ما دقیقا موردی است که شورای امنیت می‌تواند نقش خود را در زمینه پیشگیری از آن نشان دهد.»

وی خاطرنشان کرد: «شورای امنیت سازمان ملل باید به این وضعیت واکنش نشان دهد.»

نبنزیا ادامه داد، اعضای شورای امنیت نامه‌ای را از سوی یکی از سیاستمداران صرب بوسنی دریافت کرده تا نشست فوری شورای امنیت برگزار شود.

در این نامه آمده است: « تحولات مهمی در کشور در حال وقوع است که می‌تواند عملکرد و ثبات بوسنی و هرزگوین را تضعیف کند.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • وزیر بهداشت: حمل دارو توسط سکو‌های اینترنتی موجب تسهیل امور مردم می‌شود
  • اعتراف «آسترازنکا» درباره عوارض این واکسن؛ ۵۰ قربانی شکایت کردند
  • اعتراف سازنده «آسترازنکا» درباره عوارض این واکسن
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • اوکراین ۳۰۰ هزار پهپاد جدید می‌خرد
  • روسیه: شورای امنیت باید از درگیری در بوسنی جلوگیری کند
  • اعتراف تولیدکننده واکسن آسترازنکا به عوارض نادر و لخته خون
  • واردات نفت هند از روسیه افزایش و از عربستان کاهش یافت
  • پاسخ سفیر ایران به ادعای نخست‌وزیر دانمارک/ به نسل‌کشی واکنش نشان دهید
  • تاکید طالبان بر ساخت راه برای توسعه ارتباط افغانستان و منطقه