Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-05-02@11:05:42 GMT

پرسپولیس به جام‌جهانی باشگاه‌ها می‌رود؟

تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۱۳۸۹۲

پرسپولیس به جام‌جهانی باشگاه‌ها می‌رود؟

تیم پرسپولیس ایران با پیروزی مقابل النصر عربستان راهی فینال لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۰ شد. پس از این صعود، گمانه‌زنی درباره حضور پرسپولیس در جام جهانی باشگاه‌ها ۲۰۲۱ به وجود آمده که نماینده ایران به عنوان یکی از نمایندگان آسیا در جام جهانی باشگاه‌ها ۲۰۲۱ با حضور ۲۴ تیم به میزبانی چین حضور خواهد داشت در حالی که هنوز تصمیم گیری قطعی در این خصوص گرفته نشده است و این گمانه زنی درست نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فیفا میزبانی جام جهانی باشگاه‌ها در دو دوره متوالی را به قطر داد که در سال ۲۰۱۹ نمایندگان آسیا در این مسابقات، السد به عنوان قهرمان قطر و نماینده کشور میزبان و تیم الهلال عربستان به عنوان قهرمان آسیا بودند. مسابقات نیز با قهرمانی لیورپول به پایان رسید که نماینده قاره اروپا بود. برگزاری جام جهانی باشگاه‌ها در سال ۲۰۲۰ که دومین میزبانی قطر از این مسابقات به شمار می‌رفت، به دلیل پاندمیک کرونا در هاله‌ای از ابهام قرار دارد، اما جیانی اینفانتینو، رئیس فیفا اعلام کرده شاید این دوره از مسابقات در اواخر ژانویه ۲۰۲۱ برگزار شود.

به این ترتیب، در صورت برگزاری جام جهانی باشگاه‌ها ۲۰۲۰ در ژانویه ۲۰۲۱ تیم الدحیل به عنوان قهرمان قطر و نماینده کشور میزبان در این مسابقات حاضر خواهد بود و نماینده آسیا نیز با مشخص شدن قهرمان انتخاب می‌شود که پرسپولیس در صورت پیروزی مقابل نماینده شرق آسیا در فینال لیگ قهرمانان آسیا می‌تواند برای جام جهانی باشگاه‌ها انتخاب شود. در صورت برگزاری این مسابقات، بایرن مونیخ نیز به عنوان قهرمان لیگ قهرمانان اروپا در این تورنمنت حضور خواهد داشت.

قرار بود جام جهانی باشگاه‌ها ۲۰۲۰ به میزبانی قطر، پس از ۲۰ دوره برگزاری در حالت فعلی، آخرین دوره برگزاری این مسابقات به این شکل (با حضور قهرمان قاره‌ها و نماینده کشور میزبان) باشد و جام جهانی باشگاه‌ها در سال ۲۰۲۱ با حضور ۲۴ تیم به میزبانی چین و در تاریخ جون و جولای ۲۰۲۱ (خرداد و تیر ۱۴۰۰) برگزار شود، اما هنوز در این خصوص تصمیمی قطعی نشده است.

با توجه به تعویق بسیاری از تورنمنت‌های سال ۲۰۲۰ به دلیل شیوع ویروس کرونا و همچنین برگزاری یورو ۲۰۲۰، کوپا آمه‌ریکا ۲۰۲۰ و مسابقات قهرمانی کونکاکاف در سال ۲۰۲۱، احتمال لغو یا موکول شدن جام جهانی باشگاه‌ها به میزبانی چین به زمان دیگری وجود دارد. از همین‌رو هنوز حضور یا عدم حضور پرسپولیس در جام جهانی باشگاه‌ها قطعی نیست.

منبع: فرارو

کلیدواژه: پرسپولیس جام جهانی باشگاه ها عنوان قهرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۱۳۸۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حذف پنج نماینده دیگر ایران در بوکس آسیا

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از مهر، رقابت‌های قهرمانی جوانان و امید آسیا از روز شنبه (هشتم اردیبهشت‌) آغاز شده و تا هجدهم همین ماه ادامه خواهد داشت. تیم‌های جوانان و امید ایران در مجموع با ۱۸ بوکسور راهی قزاقستان شده‌اند.

در ادامه مسابقات روز چهارشنبه پنج بوکسور جوان ایران به مصاف رقبای خود رفتند که نتایج زیر به دست آمد:

در وزن ۵۱ کیلوگرم، مهدی کاظمی که طی دو روز اخیر با بیماری سرماخوردگی دست و پنجه نرم می‌کرد، برابر ظفربیک کمیل‌اوف‌ از قرقیزستان قرار گرفت و در مبارزه‌ای نزدیک، مغلوب شد.

در وزن ۵۷ کیلوگرم، رضا فضلی که پیش از این نماینده امارات را شکست داده با قیس عشیش‌ اردنی‌ روبه‌رو شد و شکست خورد.

در وزن ۶۳.۵ کیلوگرم، سیدعلی اکبرمیراحمدی‌ با سینگ‌ یاشی‌واردان‌ هندی مصاف داد و از دور رقابت‌ها کنار رفت.

در وزن ۸۰ کیلوگرم، سام استکی با مهرالدینوف‌ ازبکستانی مبارزه کرد و با قبول شکست از گردونه رقابتها حذف شد.

در وزن ۹۲ کیلوگرم، عباس گرشاسبی با آریان از هند جدال‌ کرد و نتوانست بر حریف غلبه کند و از دور مسابقات کنار رفت.

همچنین پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت، سه نماینده ایران در رده سنی امید به مصاف حریفان خود می‌روند.

در وزن ۵۷ کیلوگرم، نیما بیاتی که پیش از این نماینده فیلیپین را شکست داده است با گانبولد از مغلوستان مبارزه می‌کند.

در وزن ۶۳.۵ کیلوگرم، امیرحسین پیشرو که حریفی از سریلانکا را برده است با مادامینوف ازبکستانی روبه‌رو می‌شود.

در وزن ۷۱ کیلوگرم، عیسی فردین که ابتدا نماینده عرق را از پیش‌رو برداشته با آکالیکوف قزاق مبارزه دارد.

دیگر خبرها

  • حذف پنج نماینده دیگر ایران در بوکس آسیا
  • خیال بارسا راحت: پدری ۲۰۲۱ تکرار نخواهد شد
  • روز ناکامی بوکسورهای جوان ایران در قهرمانی آسیا
  • شرایط برای حضور دانشجویان در مسابقات آسیایی و جهانی فراهم می‌شود
  • شرایط برای حضور دانشجویان توانمند ورزشکار در مسابقات آسیایی و جهانی فراهم می‌شود
  • شگفتی بزرگ: سه قهرمان آسیا حذف شدند
  • شروع خوب نوشاد عالمیان در مسابقات عربستان
  • پیروزی بی دردسر نوشاد عالمیان در مسابقات عربستان
  • نایب قهرمانی تیم پسران ایران در شطرنج شهر‌های آسیا
  • یک بار دیگر پادشاهی ایران در فوتسال آسیا به همگان اثبات شد