Web Analytics Made Easy - Statcounter

ﻣﺮﺿﻴﻪ ﺑﺨﺸﻨﺪه ﻛﺎﺭﺷﻨﺎﺱ ﺍﺭﺷﺪ ﻣﺎﻣﺎﻳﻰ، اداره کودکان ﺩﻓﺘﺮ ﺳﻼﻣﺖ ﺟﻤﻌﻴﺖ، ﺧﺎﻧﻮﺍﺩه ﻭ ﻣﺪﺍﺭﺱ وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به راه اندازی بخش مشاوره تلفنی در کشور اظهار کرد: در حال حاضر با شیوع بیماری کرونا در کشور میزان مراجعه مادران باردار و زنان تازه زایمان کرده به خانه های بهداشت و مراکز جامع خدمات سلامت جهت انجام واکسیناسیون و چکاپ های روتین کاهش پیدا کرده است،این موضوع سبب شده تا سلامتی مادران باردار  در معرض خطر باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: وزارت بهداشت به منظور ارائه مشاوره و راهنمایی به مادران باردار و زنان تازه زایمان کرده در آینده ای نزدیک مرکز مشاوره تلفنی را راه اندازی می کند تا این افراد به صورت غیر حضوری مشکلات خود را با کارشناسان حوزه مامایی و بهداشت و مراقبت در میان بگذارند.

این ﻛﺎﺭﺷﻨﺎﺱ ﺍﺭﺷﺪ ﻣﺎﻣﺎﻳﻰگفت: یکی از سوالات رایج مادران باردار و زنان تازه زایمان کرده، عوارض احتمالی شیر دهی و مشکلات ناشی از آن است که در مرکز مشاوره تلفنی به تمام این سوالات توسط کارشناسان وزارت بهداشت پاسخ داده می شود.

چکاپ مادران باردار در بحران کرونا ضروری است

او بیان کرد: شیوع بیماری کرونا نباید تاثیری در روند مراجعه مادران باردار و حتی زنان تازه زایمان کرده داشته باشد. این افراد با رعایت دستورالعمل های بهداشتی باید در زمان مقرر خود جهت چکاپ به پزشک مربوطه  مراجعه کنند.

بخشنده گفت: یکی از موضوعات مهم حفظ و ارتقای سلامت مادران باردار و پیشگیری از ابتلای آنها به بیماری کروناست، در این خصوص این افراد باید بیشتر از سایرین در زمینه پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا از خود مراقبت کنند.

بیشتر بخوانید

انتقال کرونا از شیر مادر، تاکنون گزارش نشده است

ﻛﺎﺭﺷﻨﺎﺱ ﺍﺭﺷﺪ ﻣﺎﻣﺎﻳﻰ یاد آوری کرد: خوشبختانه از نظر آمار سلامت مادران تازه زایمان کرده و کاهش مرگ و میر نوزادان ایران در وضعیت خوبی قرار دارد که برای ادامه این روند و ارتقای سلامت مادران باردار چکاپ های روتین به دلیل بیماری کرونا نباید قطع شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویروس کرونا دوران بارداری مامایی مادران باردار بیماری کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۱۴۰۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز واکسیناسیون فلج اطفال در افغانستان

سازمان «افغانستان بدون پولیو» در افغانستان اعلام کرد از امروز 10 اردیبهشت در تمام ولایت‌ها، واکسیناسیون فلج اطفال آغاز شده است، همچنین هم‌زمان برای تقویت ایمنی کودکان در برابر بیماری به آنان ‌ویتامین E نیز داده می‌شود.

پیش‌تر وزارت بهداشت طالبان تأکید کرده بود: از آغاز سال 2024 تاکنون هیچ مورد مثبت ابتلا به فلج اطفال در افغانستان مشاهده نشده است.

گفتنی است افغانستان و پاکستان دو کشوری هستند که بیماری فلج اطفال هنوز کودکان آنها را تهدید می‌کند، این بیماری ویروسی درمان ندارد، دستگاه گوارش و در بعضی مواقع دستگاه عصبی مرکزی را درگیر می‌کند و فقط با واکسیناسیون قابل پیشگیری است.

رسانه‌های افغانستان نیز پیش‌تر به نقل از گزارش سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده بودند دلیل اصلی گسترش این ویروس رفت‌ و آمدهای نامنظم مردم و بیماران از پاکستان به افغانستان در گسترش این ویروس تاثیرگذار بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • این مواد غذایی سرشار از ویتامین C هستند
  • رشد ۲.۴۳ درصدی موالید در مادران ۲۰ تا ۲۴ سال/ کاهش چشمگیر روند رشد منفی جمعیت در سال ۱۴۰۲
  • رشد ۲.۴۳ درصدی موالید در مادران ۲۰ تا ۲۴ سال
  • رشد ۲.۴ درصدی موالید مادران زیر ۲۴ سال
  • احتمال ابتلای مادران باردار به آلرژی در فصل بهار چقدر است؟
  • آبله مرغان تا چند روز واگیر دارد ؟ | برای آبله مرغان چی بخوریم ؟ ؛ درمان سریع آبله مرغان در خانه
  • آغاز واکسیناسیون فلج اطفال در افغانستان
  • نجات جان مادر باردار قمی از مرگ حتمی
  • جزئیات طرح «یسنا» یارانه ویژه مادران باردار + مبلغ و نحوه استعلام
  • حد نصاب تازه «جو بایدن» کمترین میزان محبوبیت رئیس جمهور در ۷۰ سال اخیر