Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@23:00:13 GMT

بحران کرونا پرورش نسلی مقاوم را رقم خواهد زد

تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۱۴۱۴۲

بحران کرونا پرورش نسلی مقاوم را رقم خواهد زد

ایسنا/خراسان رضوی شیوع بیماری کووید- ۱۹ باعث شده شاهد دوران سرنوشت‌سازی برای نسل جوان امروز باشیم. درس‌هایی که از این بحران و نتایج آن در سال ۲۰۲۰ گرفته شود، نحوه زندگی در دنیا، رشد کودکان و ساختن آینده مشترک را تعیین خواهد کرد.

به نقل از ویفروم، اقدامات این روزها عاملی موثر برای رشد و یا آسیب جوانان خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرصت‌ استفاده از این تجربیات و پرورش نسلی روشن‌فکر، توانمند و سالم از نظر احساسی را نباید در این دوران از دست داد. هر تجربه توانایی رشد و انعطاف‌پذیری دارد و تفکر درباره آن، درد زندگی را انکار نمی‌کند بلکه در نظر می‌گیرد که چگونه می‌توانیم از طریق آن، از یکدیگر حمایت کنیم و قوی‌تر ظاهر شویم. به همین دلیل باید فرصت‌های یادگیری فراهم ‌شده در بحران بیماری کووید-۱۹ و موارد مرتبط با نابرابری‌های درازمدت را در نظر داشت.

اول اینکه، بیماری کووید-۱۹ فرصتی برای توجه به آموخته‌های بحرانی درباره اوقات غیرقابل‌پیش‌بینی فراهم می‌کند. عدم اطمینان، باعث می‌شود که دائما مضطرب شویم. احساسات به مدت طولانی سرکوب یا انکار شوند. اگر به ‌طور جمعی از این فرصت استفاده کنیم، با تصدیق و پردازش به‌جای سرکوب احساسات، مزایای بهداشت روان حاصل خواهد شد.

دوم اینکه، بیماری کووید-۱۹ به معنای واقعی کلمه فاصله بین افراد  ایجاد کرده است. تصور کنید که این نسل، برخی موارد را چگونه تجربه کنند. حضور در کلاس‌های جمعی، عبادت راحت کنار یکدیگر و هیجان بازی‌های گروهی از مواردی است که این روزها کمتر به چشم می‌خورد. فکر کنید که در آغوش گرفتن پدربزرگ و مادربزرگ چه احساس خوبی دارد. این نسل نیز می‌تواند نسلی باشد که متعهد به محافظت و تکریم سالمندان باشد.

سوم اینکه، این ویروس به آسیب‌پذیرترین افراد در جوامع ما ضربه می‌زند و فرصتی به افراد می‌دهد تا معنی و هدف مراقبت از دیگران را بیاموزند. این ویروس، رنگ و نژاد نمی‌شناسد و به همه آسیب می‌زند. این نسل می‌تواند نسلی باشد که نژادپرستی را به‌ عنوان بیماری بهداشت همگانی درک کند. آگاهی از نابرابری‌های نژادی در چندین مورد از جمله بهداشت، مسکن، عدالت و آموزش افزایش‌ یافته است.

روی‌ هم‌ رفته این نسل کاملا درک می‌کند که روابط چگونه باعث تقویت شود. به این دلیل که در سال‌های شکل‌گیری شخصیت خود، فاصله را تجربه می‌کنند و می‌آموزند که چگونه با یکدیگر قوی‌تر باشند. جوانان می‌توانند با شناخت و اصلاح عواملی که منجر به آسیب‌پذیری می‌شود، از آسیب‌پذیرهای امروز محافظت کرده و جهانی بهتر بسازند.

آنان این فرصت را دارند تا به نسلی تبدیل شوند که ما را به دنیای واقعی نزدیک‌تر کنند و در نتیجه هر فردی این فرصت را خواهد داشت تا به توانایی‌های بالقوه خود برسد و حداکثر مشارکت در جوامع خود را داشته باشد. تجربیات به ‌دست ‌آمده درباره ضرورت ارتباط انسانی باعث شده تا با ایجاد روابط بهتر با افراد مناطق مختلف و تجارب متفاوت زندگی اختلافات را برطرف کنند.

نوجوانی دومین عصر چراهاست. همان‌طور که کودک دوساله از رنگ آبی آسمان می‌پرسد، نوجوانان نیز درباره کارهای گذشتگان سوال دارند. آنان می‌پرسند که چگونه اجازه دادیم نابرابری‌ها تحمل شوند.

متخصصان اظهار کردند: این دوران نباید به هدر برود تا خارق‌العاده‌ترین نسل، ساخته شود. باید آرمان‌ها را در نظر گرفت و تمام مواردی که بتواند باعث ارتقای روابط انسانی و ساختن جهانی عادلانه و منصفانه شود را برای همه تعریف کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی کروناویروس کووید 19 جوانان بیماری کووید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۱۴۱۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عدالت آموزشی در همه نقاط استان زنجان گسترش یابد

به گزارش خبرنگار مهر، محسن افشارچی، ظهر دوشنبه در آئین گرامیداشت هفته مقام معلم اظهار کرد: مهمترین دغدغه‌های فرهنگی امروز، آسیب‌های اجتماعی است که نگاه عمقی به آن نشان می‌دهد سرمایه‌گذاری در آموزش و پرورش می‌تواند این آسیب‌ها را کاهش دهد.

وی با بیان اینکه حوزه آموزش و پرورش در کنار هم دارای اهمیت هستند، عنوان کرد: در سال‌های اخیر به اندازه نیاز به مقوله پرورش پرداخته نشده است و باید این عقب‌ماندگی جبران شود.

استاندار زنجان معلمان را شریف‌ترین قشر جامعه خواند و گفت: استاد رضا روزبه به عنوان یکی از مشاهیر زنجان، فرد پرورش‌یافته مکتب اهل‌بیت (ع) بود و انسان‌های بسیاری همچون خود را تربیت کرد و باید برای تربیت نسل آینده نیز این مسیر را طی کنیم.

وی با بیان اینکه زنجان در بسیاری از بخش‌ها سرآمد است، تصریح کرد: باید در حوزه آموزش نیز رتبه خود را به کمتر از ۱۰ در کشور برساند و دانش‌آموزان با دانش و با مهارت را به جامعه تحویل دهد.

افشارچی در مورد برنامه‌ریزی برای فعالیت‌های تابستانی و اهمیت مقوله پرورش ابراز کرد: باید در تابستان امسال با تقویت فعالیت‌های پرورشی دانش‌آموزان را متفاوت از آنچه بودند تحویل دهیم.

وی بر گسترش عدالت آموزشی در سطح استان تأکید کرد و افزود: باید امکانات آموزشی و ورزشی در همه نقاط استان و مناطق محروم فراهم شود.

کد خبر 6098030

دیگر خبرها

  • مزارع چند کشاورز در ۳ روستای پاکدشت در پی سیلاب آسیب دید
  • اگر دست‌تان سوزن سوزن می‌شود احتمالا به این بیماری‌ها دچار شده‌اید
  • فعالیت‌های پرورشی در مدارس تقویت خواهد شد
  • اگر دستتان سوزن سوزن می‌شود به این بیماری‌ها دچار شده‌اید
  • استاندار زنجان: به آموزش و پرورش بی‌توجه بود‌ه‌ایم
  • ایجاد ۳۲۰ فرصت شغلی با راه‌اندازی کارخانه فرآوری مس در خوسف
  • عدالت آموزشی در همه نقاط استان زنجان گسترش یابد
  • رسالت آموزش و پرورش، تربیت نسلی با آرمان‌های انقلابی است
  • رسالت آموزش و پرورش، تربیت نسلی با آرمان های انقلابی است
  • رفع آسیب‌های زیرساختی به روستا‌های تختان و خربزان دهلران در حال انجام است