Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهرک پردیس یکی از شهرک های قدیمی و در حاشیه شهر بیجار کردستان است که اهالی آن از داشتن اولین امکانات رفاهی هم محروم هستند و دانش آموزان آن برای ادامه تحصیل باید خطرات جاده ای را به جان بخرند و به یک منطقه دیگر بروند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کردتودی، قصه غم انگیز حاشیه شهرهای کردستان انگار که تمامی ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لایه ای از غم و ناکامی بر در و دیوار خانه های حاشیه شهر نشسته که امکان دیدن زیبایی ها را از ساکنان آن می گیرد. جلوه این نازیبایی ها تا بدانجا ادامه یافته که بخشی از حریم شهری نیز درگیر حاشیه نشینی شده است.

شهرهای ما به لحاف چهل تکه ای می ماند که هر گوشه ای آن نقش و نگاری دارد ،شهرهای استان کردستان هم از این امر مستثنی نیست ، از محله های که هر عضو خانواده یک خودرو دارد تا خانه ای در مناطق ریگ سیاه و محمود آباد تا نایسر که از داشتن کمترین امکانات رفاهی نیز محرومند وجود دارد.

آری داستان فقیری و نداشتن و سوختن و ساختن با شرایط، کار مناطقی است که از کمترین امکانات رفاهی و تفریحی محرومند، نبود عدالت اجتماعی و عدم تحقق وعده های که فقط و فقط در هنگام انتخابات رنگ و بوی اجرا به خود می گیرد  روح و جان این مردمان سخت کوش را می لرزاند.

نام مناطق حاشیه ای شهرهای استان کردستان با محرومیت و کمبود امکانات عجین شده است و دستخوش اصلی وعده های انتخاباتی در دوران های مختلف بوده است.

مناطق حاشیه ای شهر بیجار از مناطقی است که از نبود امکانات رفاهی رنج می برند و در زمان انتخابات شورای اسلامی و مجلس شورای اسلامی تعداد زیادی از کاندیداها برای جمع کردن آرا با وعده وعیدهای دروغی سعی در جلب اعتماد مردم این مناطق دارند و بعد از آن دیگر نه این مردم و نه این مناطق محروم را می شناسند.

یکی از این مناطق شهرک پردیس در حاشیه شهر بیجار است ، منطقه ای با بیش از 3 هزار نفر جمعیت که از داشتن کمترین امکانات اولیه زندگی محروم هستند.

یکی از اقدامات اجتماعی سپاه در چند سال اخیر اجرای طرح کرامات و ورود به مناطق حاشیه ای جهت شنیدن مشکلات مردم و ارائه راه حل مناسب است.فرمانده سپاه بیجار همراه فرماندار و جمعی از مسوولان با حضور در شهرک پردیس به درد دل اهالی این منطقه گوش دادند.

خطرات جاده ای دانش آموزان این منطقه را تهدید می کند!

آقایی یکی از جوانان این منطقه با اظهار گلایه از بی توجهی مسوولان به مناطق حاشیه ای شهر بیجار اظهار داشت: شهرک پردیس با بیش از سه هزار نفر جمعیت از داشتن یک مدرسه محروم است و بچه های ما برای رفتن به مدرسه باید خطرات زیادی را به جان بخرند و به یک منطقه دیگر بروند.

وی افزود: کودکان در محیط های حاشیه نشین از زندگی لذت نمی برند و همانند سایر کودکان قادر به درک زیبایی های زندگی نیستند. آموزش و پرورش برای این کودکان جدی گرفته نمی شود و خانواده ها توجهی به این امر به دلائل مختلف فقر، بیکاری، اعتیاد یا طلاق از خود نشان نمی دهند.

یکی دیگر از اهالی این منطقه با بیان اینکه برخی کوچه های این منطقه از فاضلاب کشی محروم هستند، افزود: بوی بد فاضلاب رها شده در کوچه ها زندگی را برایم حرام کرده است و هر چند بار هم به اداره آب و فاضلاب مراجعه کرده ایم جواب درستی به ما نمی دهند.

یکی از بانوان ساکن این منطقه بیان داشت: واقعا چرا مسوولان از فرماندار گرفته تا نماینده و روسای ادارات هیچ وقت نخواستید درمانی برای دردهای محلات حاشیه نشین باشید!؟ آیا واقعا نخواستید یا فقط شعار و وعده در توان شما می باشد!؟

خدمت بی منت وظیفه اصلی مسوولان است

فرماندار بیجار با حضور در جمع مردم ساکن در شهرک پردیس بیان داشت: حل مشکلات مردم وظیفه اصلی مسوولان ادارات است و هدف ما جلب رضایت مردم است.

وی افزود: در خصوص راه اندازی مدرسه قدیمی این منطقه با آموزش و پرورش رایزنی می کنین و امیدواریم مشکلات آن سریعا حل شود تا دانش آموزان این منطقه برای ادامه تحصیل مجبور به رفتن مدارس منطقه های دیگر نشوند.

ورمقانی با تاکید بر اینکه قطعی آب یکی از مشکلات عمده این منطقه است ، بیان داشت: با انتقال آب از سد سیازاخ مشکل قطعی آب شهرستان برای همیشه حل می شود.

فرماندار بیجار تمامی مسوولان ادارات خدمات رسان مانند شهرداری، آب و فاضلاب ، گازرسانی و توزیع برق و آموزش پرورش را مکلف به حل مشکلات مردم این شهرک نمود و بیان داشت: وظیفه مسوولان خدمت بی منت به مردم است.

در ادامه این دیدار فرمانده سپاه بیجار ، فرماندار و تعدادی از اهالی این منطقه با بازدید میدانی از این منطقه پرداختند از نردیک با مشکلات مرذم آشنا شدند و در راستای حل مشکلات مردم قول های داده شد که امیدواریم محقق شود.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: مناطق حاشیه ای امکانات رفاهی مشکلات مردم شهرک پردیس شهر بیجار حاشیه شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۱۴۷۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هزینه ۱۰۵ میلیارد تومانی دولت به پروژه های آبفا در کردستان

به گزارش خبرنگار مهر، محمد فرهاد صبح سه شنبه در جلسه برنامه ریزی پروژه های آب و فاضلاب بیجار در سال ۱۴۰۴ که در محل فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: با بررسی های انجام شده تصمیمات خوبی در راستای پروژه های آب و فاضلاب در بیجار اتخاذ شده و با همکاری مسولین پروژه های مورد نظر اجرایی خواهد شد.

وی افزود: همچنین با مذاکراتی که با نماینده مردم بیجار صورت گرفته و حمایت هایی که از وزرارت نیرو داشته اند قول هایی در راستای پیگیری پروژه های آبرسانی و عمرانی در سطح استان داده شده که انتظار می رود به زودی این اقدامات اجرایی شود.

فرهاد در ادامه گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون مبلغ ۱۰۵ میلیارد تومان از محل اعتبارات طرح های عمرانی که شامل اعتبارات ملی و استانی تا کنون هزینه شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کردستان خاطر نشان کرد: همچنین از محل اعتبارات منابع داخلی شرکت آب و فاضلاب تا کنون مبلغ ۶۰ میلیارد تومان در بیجار هزینه شده است که تمامی این اقدامات تقدیم به مردم شریف شهرستان بیجار خواهد شد.

کد خبر 6092819

دیگر خبرها

  • ویزیت ۷۰ هزار نفر از مردم مناطق کم‌برخوردار لرستان
  • کم‌توجهی به روستاها موجب حاشیه‌نشینی در شهرها می‌شود
  • نیمه کاره رها شدن پروژه گازرسانی در بخش کوهنانی از زبان اهالی
  • توقف عملیات عمرانی احداث شهرک جدید در حاشیه شهر تاریخی جیرفت
  • مناطق حاشیه‌نشین️، بزرگترین مشکل شهر ارومیه است
  • طراحی پروژه تنیاتاون، شهرکی شناسنامه دار در سلمان شهر توسط پلتفرم طرح تو طرح
  • مشارکت ارتش در اجرای طرح مردم یاری در مناطق مرزی و محروم کرمانشاه
  • هزینه ۱۰۵ میلیارد تومانی دولت به پروژه های آبفا در کردستان
  • توجه به مناطق محروم و آبادانی شهر به طور عادلانه، رویکرد شورای ششم
  • ساخت فضاهای آموزشی در مناطق محروم شهرستان دیر