Web Analytics Made Easy - Statcounter

احمدوندی، معاون باغبانی جهاد کشاورزی لرستان گفت: کشاورزان برای ثبت نام در طرح «سرشاخه کاری گردو» به مراکز خدمات جهاد کشاورزی مراجعه کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علیرضا احمدوندی در گفت‌وگو با خبرنگار سفیرافلاک، اظهار داشت: از ۱۳ هزار هکتار باغات گردوی استان لرستان، ۲۰ هزار تن گردو برداشت شده است؛ متوسط عملکرد کل استان در زمینه گردو هزار و ۹۲۰ کیلوگرم در هکتار است، امسال تولید گردوی استان نسبت به سال گذشته دو تا سه درصد افزایش پیدا کرده که با توجه به سرمای بهاره انتظار داشتیم این افزایش تولید، ۱۰ درصد باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: توصیه ما به باغداران گردو و افرادی که قصد دارند باغ گردو احداث کنند استفاده از نهال های پیوندی است چون کسانی که در سالهای گذشته از نهال های بذری استفاده کرده بودند، عملکرد خوبی از آن مشاهده نکردند.

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی لرستان عنوان کرد: پروژه ای به نام سرشاخه کاری گردو داریم که براساس آن گردوهایی که ثمردهی خوبی دارند را با گردوهایی که کیفیت خوبی نداشته و عملکرد آن پایین است پیوند می زنیم تا ضمن افزایش عملکرد، مقاومت درخت را نسبت به آفات و بیماری ها بالا ببریم.

وی با بیان اینکه متقاضیان برای ثبت‌نام در طرح سرشاخه کاری به مراکز خدمات جهاد کشاورزی مراجعه کنند، تصریح کرد: وقتی لیست کشاورزان را تحویل دادند، پیوندک تهیه می شود و پیمانکار را معرفی می کنیم سپس قراردادی بین پیمانکار، باغداران و مدیریت جهاد منعقد می شود و کار صورت می گیرد.

احمدوندی با بیان اینکه قیمت گردو در بازار نوسان دارد، تصریح کرد: عمده فروشان هر کیلو گردو را با قیمتی بین ۶۰ تا ۶۵ هزار تومان می فروشند که ممکن است در بازار با نرخ ۸۰ تا ۹۰ هزار تومان خرید و فروش شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: جهاد کشاورزی سرشاخه کاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۱۴۸۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت خیار سبز در شهرستان قیروکارزین

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز فارس، مدیر جهاد کشاورزی قیروکارزین گفت: میانگین برداشت در هر هکتار ۲۰ تا ۲۵ تن است و پیش بینی می شود بیش از ۵ هزار تن خیار سبز از زمین‌های کشاورزی این شهرستان برداشت شود.

حیدری افزود: بیش از ۹۰ درصد محصول تولید شده برای تهیه خیار شور و مابقی برای مصارف دیگر استفاده می شود.

مدیر جهاد کشاورزی بیان داشت: برای صرفه جویی در مصرف آب، کاشت این محصول به صورت نواری است که ۵۰ درصد در مصرف آب صرفه جویی می‌شود.

حیدری افزود: برداشت خیار سبز تا پایان خرداد ادامه دارد.

دیگر خبرها

  • برنامه ریزی جهاد کشاورزی برای افزایش ۳۰ درصدی کشت پنبه در گلستان + فیلم
  • برنامه ریزی جهاد کشاورزی برای افزایش ۳۰ درصدی کشت پنبه در گلستان
  • برداشت خیار سبز در شهرستان قیروکارزین
  • اجرای طرح سرشاخه کاری درختان گردو در زارچ
  • برداشت گل محمدی از باغات سیستان وبلوچستان
  • صادرات خرما به ۴۰۰ میلیون دلار رسید
  • کار برداشت گل محمدی از باغات شهرستان خاش آغاز شد
  • پیش‌بینی برداشت ۶۰۰۰ تن کلزا در مزارع لرستان
  • برداشت سه تن زعفران از مزارع لرستان
  • برداشت گل محمدی از باغات بابل