Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@18:06:40 GMT

بیش از ۳۰ هزار تماس با مرکز اورژانس خمین برقرار شد

تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۱۵۳۰۴

بیش از ۳۰ هزار تماس با مرکز اورژانس خمین برقرار شد

اسماعیل تیرانی» روز یکشنبه با اشاره به اینکه از این شمار تماس ۲ هزار ۵۷ مورد منجر به ماموریت شده است، افزود: یک‌هزار و ۶۱۱ مورد از این ماموریت‌ها مربوط به حوادث غیر ترافیکی و ۴۴۶ مورد در حوزه حوادث ترافیکی است.
وی،  مصدومان حوادث غیر ترافیکی را یک هزار و ۵۸۹ نفر و مصدومان حوادث غیر ترافیکی را ۶۸۳ نفر بیان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سرپرست اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیر حوادث دانشکده علوم پزشکی خمین اظهار داشت: ۱۱ نفر از مصدومان ترافیکی امسال این شهرستان بر اثر شدت حادثه  پیش از رسیدن نیروهای اورژانس جان خود را از دست دادند.
تیرانی اضافه کرد: میانگین زمان رسیدن به محل حادثه در ماموریت‌های شهری اورژانس خمین پنج دقیقه و در ماموریت‌های جاده‌ای ۱۰ دقیقه ثبت شده که از میانگین کشوری پایین‌تر است.
تیرانی، رضایتمندی تماس گیرندگان با مرکز اورژانس خمین از نحوه ارائه خدمات این مرکز را  ۹۹ درصد عنوان کرد.
وی با اشاره به ابتلای چهار نفر از کارمندان اورژانس خمین به بیماری کووید ۱۹ گفت: ۱۳۰ بیمار مشکوک به کرونا  نیز توسط عوامل اورژانس به بیمارستان انتقال داده شدند.
سرپرست اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیر حوادث دانشکده علوم پزشکی خمین افزود: مرکز پیام ۱۱۵ و پایگاه دوم اورژانس شهری ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
تیرانی تحویل یک دستگاه آمبولانس از سازمان اورژانس کشور، سه مورد اعزام هوایی مصدوم به مرکز استان، برگزاری دوره‌های آموزش مجازی، پیگیری ساخت پد بالگرد در شهرستان و روستای دهنو و تجهیز آمبولانس‌ها به چهار دستگاه الکتروکاردیوگرام را از مهمترین اقدامات اورژانس پیش‌بیمارستانی خمین در سال جاری بیان کرد.
وی یادآور شد: مرکز فوریت‌های پزشکی این شهرستان با ۳۰ نیروی انسانی دارای یک مرکز اپراتوری، یک پایگاه شهری، سه پایگاه جاده‌ای و چهار دستگاه آمبولانس فعال است.
شهرستان خمین از توابع استان مرکزی با ۱۰۵ هزار نفر جمعیت دارای یک بیمارستان با خدمات درمانی و بستری است.

برچسب‌ها ویروس کرونا استان مرکزی سازمان اورژانس کشور خمین آمبولانس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا استان مرکزی سازمان اورژانس کشور خمین آمبولانس ویروس کرونا استان مرکزی سازمان اورژانس کشور خمین آمبولانس اخبار کنکور اورژانس خمین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۱۵۳۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اورژانس بانوان پایگاهی جدید برای خدمت رسانی مضاعف به بانوان

  حبیب غزنوی؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در مراسم افتتاح نخستین پایگاه اورژانس بانوان در زاهدان اظهار کرد: این پایگاه از فروردین ماه امسال فعالیت خود را آغاز کرد و کارکنان عملیاتی آن در همین مدت بیش از ۸۰ ماموریت موفق را به ثبت رسانده اند که امروز شاهد افتتاح رسمی اولین پایگاه اورژانس بانوان هستیم.

وی با اشاره به اینکه این پایگاه نخستین پایگاه اورژانس بانوان در استان سیستان و بلوچستان و پنجمین پایگاه اورژانس بانوان کشور است افزود: این پایگاه همه روزه از ساعت ۷ صبح الی ۱۹ در خدمت بانوان است که با ۴ کارشناس فوریت‌های پزشکی و پرستار فعالیت خود را آغاز کرده است.
به گفته دکتر غزنوی؛ طبیعتاً در استان پهناور سیستان وبلوچستان وجود تنها یک پایگاه اورژانس ویژه بانوان پاسخگو نخواهد بود و در تلاش هستیم تا در آینده‌ای نزدیک بر تعداد این پایگاه در استان بیفزاییم.
حمایت استانداری از ایجاد اورژانس بانوان
دکتر رضا شریفی؛ معاون سیاسی و اجتماعی استاندار نیز در این مراسم گفت: با توجه به ضرورت و نیاز استان در راستای افزایش پایگاه‌های اورژانس بانوان، استانداری سیستان و بلوچستان با تمام توان نسبت به تامین آمبولانس و فضای فیزیکی به منطور ایجاد این پایگاه‌ها اعلام آمادگی کرده و پای کار خواهد بود. 
دکتر عبدالرزاق؛ رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی زاهدان نیز گفت: روزانه بیش از هزار تماس با این مرکز گرفته می‌شود که به طور میانگین ۳۰ درصد تماس‌ها منجر به اعزام آمبولانس و عملیات امدادی می‌شود.
وی ادامه داد: متاسفانه حدود ۳۰ درصد تماس‌ها با اورژانس ۱۱۵ زاهدان را مزاحمت تلفنی شامل می‌شود که ضمن اتلاف وقت و هزینه، موجب می‌شود تا همکاران ما در خدمت رسانی به بیماران واقعی با مشکلات جدی مواجه شوند.
وی افزود: همه همکاران ما در اورژانس ۱۱۵ دانشگاه علوم پزشکی زاهدان تمام توان خود برای خدمت‌رسانی مطلوب‌تر و جلب رضایت مردم در تمامی نقاط به کار گرفته و خالصانه تلاش می‌کنند که امیدواریم در این مسیر سربلند بوده و مورد عنایت خداوند قرار بگیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • وقوع ۱۰۴ حریق و حادثه در سمنان/ ۲۷۸۵ نفر با آتش نشانی تماس گرفتند
  • ثبت ۲۶ هزار و ۵۷۸ ماموریت توسط اورژانس تهران در هفته گذشته
  • برقراری ۶۴ هزار تماس با اورژانس تهران در هفته گذشته/ انجام ۴۲۴۲ تماس مزاحمت آمیز
  • مرگ ۱۷۸ نفر در حوادث هفته گذشته در کشور/ بیش از ۱۳۰۰ تن مصدوم شدند
  • فوت دو نفر در باشت به علت برخورد خودرو با پایه شبکه برق
  • ۳۵۷ هزار تماس با اورژانس ۱۱۵ در هرمزگان
  • کاهش ۱۴ درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در سفرهای نوروزی
  • کاهش ۱۴ درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در سفر‌های نوروزی
  • برقراری ۱۷ هزار تماس تلفنی با مرکز ارتباطات اورژانس
  • اورژانس بانوان پایگاهی جدید برای خدمت رسانی مضاعف به بانوان