Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، امین پورحمزه جعفر بیگلو با بیان اینکه کانال انتقال آب با تلاش و خود یاری کشاورزان روستای کرکویه احداث شده است، تصریح کرد: به منظور اجرای این طرح ابتکاری و خلاقانه کشاورزان اعتباری بیش از ۳۰۰ میلیون ریال هزینه کرده اند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه اراضی مذکور از رودخانه حق آبه داشته، اما به دلیل عدم وجود کانال امکان کشت آبی وجود نداشته است، ابراز کرد: کانال احداثی به طول بیش از ۸۵۰ متر امکان انتقال نزدیک به یک متر مکعب آب در ثانیه را دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با تاکید بر این موضوع که کشت آبی محصولات راهبردی در افزایش بهره وری از خاک و افزایش تولید موثر است، بیان کرد: برای ساخت کانال انتقال آب مذکور ۶۰ متر مکعب بتن ریزی، ۳۵ متر مربع دیواره چینی، ۶ متر لوله گذاری و حجم قابل توجه‌ای عملیات خاکی انجام شده است.

پور حمزه بر توانمند سازی جوامع محلی و مشارکت آنان در امر توسعه پایدار و ایجاد بستر مناسب برای سهیم شدن در احداث امکانات زیر بنایی تاکید و اضافه کرد: این رویه می‌تواند زمینه بهره برداری اصولی از منابع موجود را فراهم و تاب آوری در مقابل بحران را افزایش دهد.

به گفته او؛ اراضی بخش افزر شهرستان قیروکارزین از مستعد‌ترین اراضی برای کشت‌های معمول منطقه هستند که در صورت دسترسی به منابع آبی پایدار امکان کشت و جهش تولید در این بخش را فراهم می‌کند.

او با اشاره به احداث بند انحرافی اسلام آباد بر روی رودخانه قرآغاج در این بخش اظهار کرد: متاسفانه تا کنون کانال‌های مدرن و جدید در این بخش اجرا نشده و تمامی مسیر‌های انتقال آب خاکی و از بهره وری پائین برخوردار است.

رئیس مرکز جهاد کشاورزی افزر با بیان اینکه سال زراعی جدید آغاز و کشاورزان در حال آماده سازی نهاده‌های تولید و ایجاد بستر مناسب برای کشت هستند، ابراز کرد: امیدواریم با رها سازی آب از سد سلمان فارسی در تاریخ‌های مناسب زمینه جهش تولید محصولات اساسی همچون دانه روغنی کلزا به دست آید.

او با تاکید بر اینکه قطعات اراضی این بخش اغلب کلان و یکپارچه هستند، گفت: این امر باعث شده است که بزرگ‌ترین مزرعه کلزای یکپارچه استان فارس به وسعت ۱۰۶ هکتار و وسیع‌ترین مزرعه کنجد جنوب کشور به مساحت بالغ بر ۵۵ هکتار در این بخش واقع شود.

قیروکارزین با دو بخش مرکزی و افزر و جمعیت بیش از ۷۰ هزار نفر در ۱۶۹ کیلومتری جنوب غربی شیراز واقع شده است.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی انتقال آب رودخانه به اراضی انتقال آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۱۵۷۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماسه‌خواری پرونده همیشه باز در سواحل مازندران

به گزارش صدای ایران از ایرنا،پوریانی رییس کل دادگستری مازندران اظهار داشت:اجرای احکام قلع و قمع اراضی متصرفی حریم ساحلی و ماسه‌خواری در شهرستان نوشهر به تاخیر افتاده است.

همه دستگاه‌های اجرایی بدون اتلاف وقت نسبت به بازپس گیری اراضی ملی ساحلی اقدام کنند.

دیگر خبرها

  • سند دار شدن بخشی از زمینهای کشاورزی در ساری
  • انتقال آب به اراضی روستای رحیم آباد شهرستان کیار
  • اجرای پروژه لاینینگ 6500 متری در آمل
  • افتتاح طرح انتقال آب اراضی کشاورزی روستای سرتنگ محمودی
  • تأمین آب اراضی کشاورزی روستای سرتنگ محمودی
  • سند ۱۷۱ هکتار از اراضی ملی پردیس صادر شد
  • آبیاری ۲۲۰۰ هکتار از اراضی پایاب سد سهند
  • اجرای آبیاری ۲۲۰۰ هکتاراز اراضی پایاب سد سهند
  • ماسه‌خواری پرونده همیشه باز در سواحل مازندران
  • تزریق ۳.۵ میلیون متر مکعب آب به تالاب هشیلان