Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - رئیس‌کل دادگستری استان یزد گفت: افزایش استفاده از ابلاغ الکترونیک و ثبت‌نام در سامانه ثنا موجب کاهش اوقات رسیدگی، افزایش سرعت گردش پرونده در دستگاه قضایی می‌شودو تاثیر خوبی در کاهش زمان رسیدگی و اطاله دادرسی دارد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، غلامعلی دهشیری درحاشیه بازدید از حوزه قضایی اردکان اظهار داشت: مدیریت مطلوب در دستگاه قضا، باید به کنترل ورودی پرونده‌ها با هدف تسریع در انجام امور مراجعین و افزایش دقت و کیفیت در ارائه خدمات قضایی منتهی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دهشیری با بیان اینکه این بازدیدها در راستای برنامه‌های عملیاتی با هدف نظارت بر عملکرد، بررسی حوزه‌های قضایی و کیفیت خدمت‌رسانی به مردم در دستور کار قرار دارد افزود: بر طبق منویات و تأکیدات رئیس دستگاه قضا محور اصلی در این مجموعه خدمت‌رسانی مطلوب و ارتقاء سطح آن توام با تکریم ارباب رجوع است.

وی بر افزایش میانیگن ابلاغ الکترونیک در حوزه قضایی اردکان تاکید کرد و گفت: ابلاغ الکترونیک علاوه بر کاهش زمان دادرسی و ورودی پرونده‌ها و همچنین صرفه‌جویی در وقت و انرژی مردم، باعث کمتر شدن مراجعه حضوری و انتشار ویروس کرونا می‌شود.

رئیس‌کل دادگستری استان یزد با تاکید بر افزایش ثبت‌نام در سامانه ثنا توسط دفاتر خدمات قضایی تصریح کرد: اعمال سیاست‌های نوین فن‌آوری اطلاعات در امور قضایی به ویژه افزایش ثبت سامانه ثنا موجب خدمات‌رسانی مطلوب به مردم و و کاهش مراجعات به دستگاه قضایی و رعایت بیشتر حریم خصوصی شده است.

 رئیس کل دادگستری یزد: شاهد رشد آسیب‌های اجتماعی و افزایش ‌طلاق در جامعه هستیم67 درصد پرونده‌های مسن دادگستری یزد رسیدگی شدپرونده‌های معوق دادگستری یزد تعیین تکلیف شود

دهشیری در خصوص افزایش مختومه‌ها و کاهش موجودی پرونده‌ها در دادگستری اردکان عنوان کرد: از ابتدای امسال در جهت تحقق سیاست‌ها و برنامه‌های تحولی و محوری دستگاه قضا با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته است.

رئیس‌کل دادگستری استان یزد گفت: با اقدامات جهادی کارکنان اداری و قضایی این دادگستری، شاهد افزایش مختومه شدن پرونده‌ها و همچنین کاهش موجودی پرونده‌ها هستیم که نشان از عزم جدی و حرکت جهادی در این حوزه قضایی است.

وی خاطر نشان کرد: لازمه حفظ حقوق شهروندی و حفظ کرامت انسانی در گرو دور بودن دستگاه قضا به عنوان متولی این امر، از هر گونه خطا و لغزش است که در این زمینه نقش مدیران در نظارت بر کارکنان قضایی و اداری بسیار حائز اهمیت است.

انتهای پیام/781/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رئیس کل دادگستری دستگاه قضا پرونده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۱۵۷۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار چهره به چهره رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی با بیش از ۱۳۰نفر 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،در این دیدار که با هماهنگی دفتر ارتباطات مردمی دادگستری استان در راستای عمل به سیاست ارتباط بدون واسطه مسئولین دستگاه قضایی با مردم صورت گرفت، رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی و معاونین قضایی رئیس کل دادگستری استان ضمن دیدار چهره به چهره با بیش از۱۳۰ نفر از متقاضیان، درخواست‌های آنان را بررسی و در مورد هر یک دستورات لازم را صادر نمودند.
لازم به ذکر است ارتباط نزدیک و بی واسطه با مردم و مراجعین به دستگاه قضایی یکی از سیاست‌های دادگستری استان است که در قالب دیدار‌های مردمی سه شنبه هر هفته در مرکز استان با هماهنگی قبلی دفتر ارتباطات مردمی و دیدار با مراجعین در سفر به حوزه‌های قضایی و نیز در مناسبت‌های مختلف ملی و مذهبی از سوی مجموعه مدیریت استان پیگیری می‌گردد و هدف آن اطلاع از مشکلات و تدبیر و برنامه ریزی برای رفع آنهاست.

دیگر خبرها

  • اطاله دادرسی در بسیاری از شعب دادگاه‌های نظامی به صفر رسیده است
  • تشکیل پرونده قضایی برای ضاربان آمر به معروف در کاشمر
  • تعلیق فعالیت یکی از اعضای شورای شهر بندر امام (ره)
  • پرونده قضایی برای ضاربان یک آمر به معروف در کاشمر تشکیل شد
  • رسیدگی به ۵۳ فقره پرونده دادگستری مازندران با هدف تکریم ارباب رجوع
  • جلوگیری از اطاله دادرسی از اولویت‌های دستگاه قضا در سال جاری
  • راه‌حل رفع مشکل پرونده‌های معوق در سند تحول قضایی
  • دیدار چهره به چهره رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی با بیش از ۱۳۰نفر 
  • تبادل الکترونیک پرونده بیماران از اطاله دادرسی جلوگیری می‌کند
  • تبادل الکترونیک پرونده بیماران از اطاله دادرسی جلوگیری می کند