Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، استاندار کهگیلویه و بویراحمد، به همراه معاون عمرانی ، امام جمعه و فرماندار شهرستان کهگیلویه و معاون طرح و برنامه موسسه فجر، از طرح آبرسانی به چهارشهر(دهدشت، سوق، لنده و چرام) بازدید و با برگزاری جلسه با عوامل این طرح، در جریان مسایل و مشکلات آن قرار گرفت.

در این جلسه رسول فرهادی، مدیرعامل  شرکت آب منطقه‌ای استان، ضمن پیگیری طرح‌ها و پروژه‌های بخش آب و با بیان اینکه طرح آبرسانی به چهار شهر، یکی از طرح های مهم و دارای اولویت بخش آب استان است، گفت: این طرح با هدف تامین آب شهرهای دهدشت، سوق، لنده و چرام و 350 روستای مسیر که جمعیتی بالغ بر 240 هزار نفر(150 هزار ساکنین شهرها و 90 هزار نفر ساکنین روستا) را در افق 1415پوشش میدهد، طراحی و در حال اجراست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، افزود: 17 میلیون مترمکعب آب از محل سد کوثر با دبی لحظه ای 860 لیتر در ثانیه برای آب شرب و صنعت این مناطق استفاده خواهد شد که بر همین اساس 3 ایستگاه پمپاژ و 8 مخزن مکش و تعادل ساخته می شود و 75 کیلومتر نیز لوله گذاری انجام می گیرد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد، با بیان اینکه تاکنون 62 میلیارد تومان به این پروژه تزریق شده، اظهار داشت: مشکل اصلی این طرح، همچنان تامین منابع مالی است که جا دارد از استاندار محترم به خاطر پیگیری‌های مجدانه شان تشکر کنم و امیدوارم بزودی شاهد تزریق منابع مالی باشیم، ضمن اینکه نوسانات ارزی یکی از مشکلات این طرح است.

این مسئول افزود: در جلسه‌ای که با میرهاشمی از مجموعه نهاد ریاست جمهوری برگزار شد، مقرر شد که مبلغ 100 میلیارد تومان از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری به این پروژه تزریق شود که اگر این مقدار انجام گیرد، تا تیرماه 1400 لوله گذاری آب شرب را به شهر دهدشت خواهیم رساند.

همچنین کلانتری، استاندار کهگیلویه و بویراحمد، ضمن تقدیر از تلاش ها و خدمات مجموعه وزارت نیرو در سطح استان و بیان اینکه اقدام ارزشمند هر هفته پویش-الف-ب- ایران که توسط وزیر نیرو از سال گذشته شروع شده و امیدواری زیادی را در بین مسئولان و مردم  بوجود آورده، گفت: خدمات نظام و خصوصا خدمات 7 سال گذشته دولت در بخش آب بسیار ارزشمند و مهم بوده و با وجود تحریم های ظالمانه، طرح ها، مشکلاتشان را یکی بعد از دیگری پشت سر می گذارند و در واقع زنده هستن و امیدواریم با نگاه ویژه ای که مسئولان کشوری به استان کهگیلویه و بویراحمد دارند، تامین مالی طرح ها و پروژه ها سرعت بیشتری بگیرد.

حسین کلانتری با اشاره به اینکه پیگیری از سمت مسئولان استانی یک ضرورت است و حتما هم انجام خواهد گرفت، گفت: لازم است تا دوستان آب منطقه ای و دیگر دستگاه‌های مرتبط، نیازها، مشکلات و مسایل مربوطه را به صورت کارشناسی شده، تهیه و ارایه کنند تا ان شاالله در دیدار با مدیران و مسئولان کشوری مطرح و رفع شوند.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴

منبع: فارس

کلیدواژه: رئیس جمهور آب کهگیلویه و بویراحمد اعتبارات کهگیلویه و بویراحمد طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۱۵۸۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکل تامین منابع اعتباری پروژه راه آهن لرستان حل شد

به گزارش خبرنگار مهر، محسن منصوری ظهرسه‌شنبه در حاشیه بازدید از پروژه راه آهن لرستان، اظهار داشت: این پروژه ضمن انتفاع مردم لرستان اهمیت منطقه‌ای دارد و جزو کریدورهای اصلی است، دسترسی به مسیرهای ریلی را تسهیل می‌کند و با جدیت دنبال شده است.

وی عنوان کرد: بخش خوبی از پروژه پیش رفته است و بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

معاون رئیس‌جمهور در ادامه سخنان خود با بیان اینکه بخش زیادی از بار مورد نیاز از طریق بندر امام وارد کشور می‌شود و بیش از ۶۰ میلیون تن بار از منطقه باید جابجا شود، گفت: زیر ساخت و امکان جابجایی بار بسیار پایین است که با راه آهن میزان ظرفیت جابجایی افزایش می‌یابد.

منصوری، بیان داشت: با تاکید رئیس جمهور و مصوبه سفر، کار در پروژه راه آهن لرستان سرعت گرفت و تا اسفند پارسال پیشرفت مطلوبی داشت اما به دلیل محدودیت منابع دچار افت و پس از آن در اجرای پروژه تأخیر ایجاد شد.

وی با تاکید بر اینکه پروژه سنگین است و منابع مالی بسیاری نیاز دارد، افزود: با استفاده از ۱.۲ میلیارد منابع دفتر مقام معظم رهبری در قالب صندوق توسعه و پیگیری رئیس جمهور، تأمین منابعی از محل تهاتر نفت انجام شده است.

معاون رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه فرآیند تبدیل نقدینگی با تأخیر مواجه است، ادامه داد: پنجشنبه گذشته جلسه‌ای با نظر رئیس‌جمهور در سطح ملی برگزار شد که در اسرع وقت محموله مناسب نفت برای تأمین منبع مالی این طرح در نظر گرفته و تحویل پیمانکار شود، این فرآیند آغاز شده است و به زودی در تأمین منابع تسهیل می‌شود، با این وجود ما نگذاشتیم کار برای تأمین منابع مالی پروژه تعطیل شود.

منصوری در ادامه سخنان خود با تاکید بر اینکه چون اعتبار به روز شده طرح بالای ۵۰۰ هزار میلیارد ریال است بنابراین تأمین منابع ارزی آن ضروری است، عنوان کرد: فرآیند عملیاتی تهاتر نفت برای پروژه آغاز شده است، منابع بودجه عمومی را نمی‌توانیم وارد این پروژه کنیم، چون زمانبر است، منتهی با این حجم کار و تجهیز کارگاهی که صورت گرفته با تلاش شبانه روزی باید اختصاص منابع متناسب با اجرای پروژه باشد.
وی با بیان اینکه راه آهن لرستان پروژه ملی و بین المللی است و شمال به جنوب را تکمیل می‌کند و دستور رئیس جمهور این است که کار دنبال شود، گفت: مجموعه وزارت راه پنج پروژه ریلی را در دستور کار دارد که راه آهن لرستان یکی از آنها است، موضوع تأمین منابع پروژه حل شده است و همه جدی هستیم کار را تکمیل کنیم.

معاون رئیس‌جمهور با بیان اینکه با پیگیری استان و وزارت راه پای کار هستیم و بعد از این سفر جلسات عملیاتی را در این رابطه برگزار می‌کنیم تا تهاتر نفت با ورود اعتبار از محل استیجازه رهبری و تخصیص ارز صورت بگیرد.

کد خبر 6099277

دیگر خبرها

  • ناگفته های کهگیلویه و بویراحمد در گفتن نگین
  • جذب اعتبارات پروژه‌های شاخص سفر رئیس‌جمهور به لرستان پیگیری شود
  • اختصاص ۱۷ هزار تن قیر رایگان به شهرداری‌های استان زنجان
  • مشکل تامین منابع اعتباری پروژه راه آهن لرستان حل شد
  • اختصاص ۸۲ میلیاردتومان اعتبار برای ساخت پروژه دفاع مقدس در گلستان
  • گام‌های نهایی برای سر آمدن انتظار چندساله؛ فقط یک ماه تا افتتاح پل چهارم بشار
  • مصوبات سفر نخست رئیس‌جمهور به قم اجرایی نشده است
  • آبرسانی به ۹۰ روستای کهگیلویه و بویراحمد
  • هشدار سطح نارنجی هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد
  • با شعار «خدمت بی‌منت» در خدمت مردم هستیم