Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@19:52:16 GMT

۱۶ روستا از پایاب سد گیوی بهره‌مند می‌شوند

تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۱۶۲۶۱

۱۶ روستا از پایاب سد گیوی بهره‌مند می‌شوند

عباس جنگی مرنی روز یکشنبه در بازدید از پایاب سد گیوی افزود: طول تونل اولیه انتقال آب در شبکه آبیاری پایاب سد گیوی  ۸۳۷ متر است که عملیات حفاری آن از دوطرف انجام می شود و  انتظار می رود که در هشت ماه آینده حفاری، تحکیم و لاینینگ آن با تامین به موقع منابع مالی لازم توسط بانک‌های کشاورزی و سپه به اجرا گذاشته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: برای تامین مالی احداث شبکه آبیاری پایاب سد گیوی به میزان ۲۲۰ میلیارد تومان تفاهم‌نامه‌ای بین بانک‌های عامل، وزارت نیرو و استانداری اردبیل مبادله و پیمانکار ذیصلاح نیز انتخاب شده و در منطقه در حال انجام عملیات اجرایی است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل افزود: با احداث شبکه آبیاری پایاب سد گیوی آب کافی و مطمئن برای مصارف بخش‌های مختلف شهرستان کوثر تامین خواهد شد.

جنگی مرنی با بیان اینکه با اتمام این پروژه بالغ بر ۶ هزار هکتار از اراضی و باغات منطقه واقع در ۱۶ روستای محدوده شهرستان از آب سد گیوی برخوردار خواهند شد، اظهار داشت: تمامی تلاش‌ها بر این است تا عملیات اجرایی پایاب سد گیوی با تخصیص اعتبارات به موقع از طریق بانک‌های عامل کشاورزی و سپه در موعد مقرر به بهره برداری برسد.

جنگی مرنی بیان کرد: تجهیز کارگاه و استقرار ماشین آلات کارگاهی، انجام عملیات نقشه برداری و تهیه نقشه های کارگاهی و انجام عملیات حفاری و خاکبرداری پرتال ورودی و بخشی از خروجی تونل انتقال آب شبکه آبیاری گیوی از اقدامات شرکت آب منطقه ای اردبیل در ماههای اخیر می باشد.

رضا حبیبی، نماینده مجری طرح شبکه آبیاری پایاب سد گیوی نیز گفت: همزمان با حفاری تونل انتقال آب شبکه آبیاری گیوی، اقدامات لازم برای اجرای سامانه انتقال آب، حفاری و جا گذاری لوله های فولادی ۱۶۰۰ میلیمتری نیز در شبکه آبیاری و زهکشی پایاب سد گیوی انجام خواهدشد.

شهرستان کوثر در ۸۵ کیلومتری جنوب اردبیل واقع است.

برچسب‌ها توسعه ایران اردبیل اعتبار

منبع: ایرنا

کلیدواژه: توسعه ایران اردبیل اعتبار توسعه ایران اردبیل اعتبار اخبار کنکور شبکه آبیاری پایاب سد گیوی انتقال آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۱۶۲۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از راه آهن افغان ترانس در ۲۰۲۷

جسوربیک چوریف، معاون وزارت حمل‌ونقل ازبکستان اظهارداشت انتظار می‌رود پروژه راه‌آهن «افغان ترانس» تا پایان سال ۲۰۲۷ تکمیل شود.

چوریف در جریان سومین نشست سرمایه گذاری بین المللی تاشکند، گفت: «این پروژه به اتصال سه کشور ازبکستان، افغانستان و پاکستان کمک خواهد کرد. راه‌آهن نقش مهمی در ایجاد دهلیز ترانسپورتی اوراسیا ایفا خواهد کرد. در نتیجه کشورهای آسیای مرکزی به یک بندر اقیانوس هند دسترسی خواهند داشت.»

وی تصریح کرد: این راه‌آهن زمان انتقال کالا را از ۳۵ روز به ۵ روز و هزینه انتقال کالاها را حداقل ۴۰ درصد کاهش می‌دهد.

این درحالیست که امروز هیأت تجاری و اقتصادی ترکمنستان با هدف بررسی شرایط افزایش تجارت میان ترکمنستان و افغانستان وارد هرات شد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • شبکه آب ۲۸ روستای سیل‌زده جنوب سیستان و بلوچستان متصل شد
  • خانه خود را در بهار سبز کنید
  • رهاسازی آب سد سفیدرود برای آبیاری شالیزار‌های گیلان از امروز
  • سد کنجانچم دشت مهران پرآب شد
  • سد کنجانچم دشت مهران را آبیاری می‌کند
  • بهره برداری از راه آهن افغان ترانس در ۲۰۲۷
  • استاندار اردبیل: راه‌آهن اردبیل امسال به بهره‌ برداری می‌رسد
  • خط انتقال مخزن و ایستگاه روستا‌های پمپاز مجتمع ارسی متصل شد
  • پیشرفت ۹۵درصدی پروژه آبرسانی به جوانرود باهدف کاهش تنش آبی این شهرستان
  • آغاز کشت گسترده سیب‌زمینی در اراضی کشاورزی