Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان شرقی دبیر نخستین مسابقه تایپوگرافی ارسباران گفت: با همکاری انجمن هنرهای تجسمی، کانون بسیج هنرمندان، موسسه صبای هنر اسلامی و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اهر، نخستین مسابقه تایپوگرافی استانی ارسباران با موضوع محرم تا فاطمیه برگزار می‌شود.

حمید جبارزاده در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در آستانه اربعین حسینی(ع) و گرامیداشت ایام فاطمیه، نخستین مسابقه استانی تایپوگرافی ارسباران، در راستای گسترش و اشاعه فرهنگ عاشورایی و فاطمی به زبان گیرای هنر در سطح جامعه برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی گفت: هنر، گویاترین، رساترین و ملموس‌ترین زبان جهت بیان پیام هر موضوعی بوده و نمایانگر واقعی زیباترین و ظریفترین احساسات هنرمند است.

وی، ترویج و پرداخت هنرمندانه به شخصیت‌ والای اهل بیت(ع) و نیز معرفی دقیق، تاثیرگذار و روشن ابعاد وجودی اسوه‌هایی چون حضرت فاطمه الزهرا (س) و امام حسین(ع) در قالب هنر گرافیکی و ارتباط تصویری از اهداف برگزاری این جشنواره است.

جبارزاده گفت: شرکت برای عموم گرافیست‌ها و هنرمندان استان، آزاد بوده و هیچ محدودیت سنی برای شرکت‌کنندگان وجود ندارد؛ هر هنرمند حداکثر مجاز به ارسال پنج اثر بوده و آثار ارسالی نباید در هیچ جشنواره و رویداد هنری حائز رتبه برتر بوده باشد.

وی افزود: هنرمندان، آثار تایپوگرافی(طراحی حروف) خود را به همراه یک متن ساده در صورت لزوم در پایین طرح و در قالب پوستر طراحی کنند؛ البته عوامل تشکیل دهنده آن باید فقط طراحی حروف بوده و از عناصر بصری مانند تصویر و ... پرهیز شده باشد.

وی گفت: هنرمندان در طراحی تایپوگرافی و پوستر می‌توانند به صورت تک رنگ و یا رنگی از محتوای فارسی و عربی اشعار دینی، آیات قرآنی و روایات مرتبط با موضوع مسابقه، کلید واژه‌های ائمه و رهبری در رابطه با محرم و فاطمیه، نام‌ها و القاب حضرت فاطمه زهرا (س)، امام حسین (ع)، شهدای دشت کربلا و... استفاده کنند.

دبیر نخستین مسابقه تایپوگرافی ارسباران افزود: آثار باید در فرمت JPEG با کیفیت 300 dpi در اندازه 50 در 70 سانتی متر به صورت افقی یا عمودی ارسال شود و آثاری که به صورت دستی اجرا شده باشد، مورد ارزیابی و داوری قرار نخواهد گرفت.

وی ادامه داد: هنرمندان می‌توانند آثار و مشخصات خود را از طریق پیام رسان‌های واتساپ و سروش به شماره 09914180317 و یا به نشانی الکترونیکی جشنواره به آدرس Anjomanht.ahar@gmail.com ارسال کنند.

آخرین مهلت ارسال آثار به این مسابقه هشتم دی ماه سال‌جاری و اختتامیه و اعلام نتایج نیز در روز ۲۸ دی ماه، همزمان با سالروز وفات حضرت فاطمه زهرا (س) خواهد بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها ارسباران تایپوگرافی هنرهاي تجسمي محرم 99 ایام فاطمیه آذربايجان شرقي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۱۶۲۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمدید مهلت ارسال آثار به دبیرخانه دومین جایزه ملی جوانی

به گزارش روابط عمومی دومین جایزه ملی جوانی جمعیت، به دلیل استقبال گروه‌های مردمی و استان‌های سراسر کشور، و با موافقت رییس ستاد ملی جمعیت مهلت ارسال در بخش‌های هفت گانه این جشنواره تمدید شد.

دومین جایزه ملی جوانی جمعیت به همت ستاد ملی جمعیت در بخش‌های خانواده، رسانه، سازمان‌های مردم نهاد، دستگا‌های اجرایی، شرکت‌ها و موسسات خصوصی، مدیران و نخبگان اردیبهشت سال جاری با شعار سهم من از جوانی ایران برگزار خواهد شد.

علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت jameyat.ir مراجعه فرمایند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی ازدواج و خانواده

دیگر خبرها

  • تمدید مهلت ارسال آثار به دبیرخانه دومین جایزه ملی جوانی جمعیت
  • تمدید مهلت ارسال آثار به دبیرخانه دومین جایزه ملی جوانی
  • لزوم برندینگ شهری با احیای گرافیک محیطی
  • زمان برگزاری نخستین جشنواره پایان‌نامه برتر حقوقی
  • نمایشگاه گروهی عکاسان کازرون با نام «سِی کو» در حال برگزاری است
  • نخستین مسابقه «روایت‌نویسی نمایشگاه کتاب» برگزار می‌شود
  • برگزاری یادبود نوازنده فقید در فرهنگسرای ارسباران
  • برگزاری نخستین جشنواره "فیلم رضوان" نوآوری این دوره از جشنواره امام رضا (ع) است
  • نمایش آثار جدیدی از ارادت هنرمندان در موزه رضوی
  • برگزاری نخستین همایش خوشنویسی «کاتبان وحی» + تصویر