Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، ارگ ریاست جمهوری افغانستان در واکنش به حمله روز گذشته طالبان در ولسوالی غنی خیل ننگرهار گفت: هدف قراردادن غیر نظامیان، خلاف دستور‌های اسلام و جنایت علیه بشریت است.

در بیانیه ارگ ریاست جمهوری افغانستان آمده است: «رئیس جمهور غنی کشتار افراد ملکی به ویژه کودکان را جنایت بزرگ و نابخشودنی خوانده و گفت که هدف قراردادن افراد ملکی به ویژه زنان و کودکان، خلاف دستور‌های اسلام و جنایت علیه بشریت می‌باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

رئیس جمهور افغانستان افزوده است: در حالی که طالبان با آمریکا موافقتنامه صلح به امضا رساندند، متاسفانه تعهدات خود را عملی نکردند و تنها حمله بر نیرو‌های خارجی را متوقف ساختند.

به گفته وی، طالبان و سایر گروه‌های تروریستی در تبانی با آنان، فعالیت‌های تروریستی شان را ادامه داده و مانند حمله تروریستی در ننگرهار، همه روزه باعث کشتار افراد ملکی و ویرانی تاسیسات عام المنفعه می‌شوند.

گفتنی است که روز گذشته طالبان با استفاده از یک موتر بمب گذاری شده ولسوالی غنی خیل ولایت ننگرهار را هدف قرار دادند که در نتیجه آن، ۱۵ نفر کشته و بیش از ۴۰ تن دیگر زخمی شدند. اکثر قربانیان این رویداد افراد غیر نظامی به شمول زنان و کودکان  هستند.

این حمله در حالی صورت گرفته است که هیات‌های مذاکراتی دولت افغانستان و طالبان بیش از سه هفته است در دوحه سرگرم رایزنی در مورد طرزالعمل مذکرات صلح هستند.

دولت افغانستان پیش از این بار‌ها از طالبان خواسته است که در جریان گفتگو‌های صلح به منظور قطع خونریزی و مسلمان کشی در افغانستان، آتش‌بس کنند، اما این گروه نه تنها که این درخواست را نپذیرفته بلکه حملات خود را افزایش داده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اشرف غنی طالبان افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۱۶۴۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال طالبان از قهرمانان فوتسال افغانستان

تیم ملی فوتسال افغانستان پس از تاریخ سازی در جام ملت های آسیا و نخستین صعود به جام جهانی فوتسال پس از بازگشت به کابل مورد استقبال گرم مردم این کشور قرار گرفت.

 جمعیت زیادی از شهروندان کابل به ویژه جوانان ساعت ها در فرودگاه کابل و فدراسیون فوتبال در انتظار بازگشت قهرمانان فوتسال بودند تا آنها را به گرمی در آغوش بگیرند و تاریخ سازی آنان را در عرصه ورزش تبریک بگویند.

بیشتر اعضای تیم ملی فوتسال افغانستان جوانان مهاجر هستند که در ایران به دنیا آمده و فوتسال بازی کرده اند و در همانجا به تیم ملی افغانستان پیوسته اند.

 اعضای تیم ملی فوتسال افغانستان با سر مربی ایرانی خود چند روز است باعث خوشحالی مردم این کشور در شهرهای مختلف شده اند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • گلایه کارکنان از متوقف شدن اجرای طرح عقد قرارداد مستقیم با نیرو‌ها در برخی از شرکت‌ها
  • استقبال طالبان از قهرمانان فوتسال افغانستان
  • حد کم کردن وزن کجاست؟ نگاهی به شیوه‌های مرسوم در کاهش و تثبیت وزن
  • طالبان حمله تروریستی داعش در ولسوالی گذره را محکوم کرد
  • مسدود شدن گذرگاه اسپین بولدک
  • داعش مسئولیت حمله تروریستی به نمازگزاران شیعه در هرات را برعهده گرفت
  • تاکید بر شناسایی عاملان حمله به شیعیان افغانستان + فیلم
  • داعش مسئولیت حمله به نمازگزاران شیعه در هرات را پذیرفت
  • تغییرات اقلیمی افغانستان را تهدید می کند
  • عوامل حمله تروریستی در هرات شناسایی و مجازات شوند