Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@01:35:46 GMT

فوت ناشی از تصادف در فارس ۳۸.۵ درصد کاهش یافت

تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۱۶۵۰۹

فوت ناشی از تصادف در فارس ۳۸.۵ درصد کاهش یافت

ایسنا/فارس معاون عمرانی استانداری فارس از کاهش تلفات جاده‌ای در ۵ ماهه اول امسال برای چهارمین سال متوالی خبر داد و گفت: امسال و براساس آمار پزشکی قانونی، فوت ناشی از تصادفات در جاده‌های استان با ۳۸.۵ درصد کاهش مواجه شد.

محمود رضایی یکشنبه ۱۳ مهر در جلسه کاهش تصادفات جاده‌ای بیان کرد: در ۵ ماهه منتهی به پایان مرداد سال گذشته ۴۸۰ نفر  براثر تصادف در راه‌های اصلی استان فارس جان خود را از دست دادند، این آمار امسال به ۲۹۵ نفر کاهش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رضایی یادآور شد: در مجموع متوسط  درصد تغییرات فوتی‌های ناشی از تصادفات کشور حدود ۹.۱۶ درصد کاهش داشته است و این نشان می‌دهد که عملکرد استان فارس در این زمینه تفاوت چشمگیری با متوسط کشوری دارد.

او همچنین خاطر نشان کرد: در مجموع در راه‌های برون شهری و روستایی استان فارس در ۵ ماهه اول سال گذشته، ۴۸۰ نفر جان خود را از دست دادند که این آمار در ۵ ماهه منتهی به پایان مرداد امسال با کاهش ۱۴۷ نفری به ۳۳۳ نفر  رسیده که این نشان‌دهنده ۳۰.۶ درصد کاهش است.

معاون عمرانی استانداری فارس گفت: امیدوار هستیم که با فعال تر شدن کمیته فرهنگی زیر مجموعه کمیسیون ایمنی راه‌ها و با همکاری دستگاه‌های فرهنگی نظیر آموزش و پرورش، صدا و سیما، فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات و همراهی ائمه جمعه و جماعات و رسانه‌ها، ارتقا فرهنگ ترافیکی و در نتیجه کاهش هرچه بیشتر آمار حوادث و مخاطرات حوادث جاده‌ای را شاهد باشیم.

رضایی یاد آور شد: براساس آمار، تردد شمارهای موجود در سطح راه‌های فارس  در ۵ ماهه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش حدود ۲۰ درصدی میزان ترددهای جاده‌ای را نشان می‌دهند. البته تردد وسایل نقلیه سنگین در مدت مذکور نسبت به سال گذشته و نسبت به مجموع تردد افزایش چشمگیری داشته است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی محمود رضایی کاهش تصادفات فارس درصد کاهش سال گذشته ۵ ماهه جاده ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۱۶۵۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقوع حادثه تصادف در جاده خرم آباد - اندیمشک + فیلم

روز گذشته دو خودروی نیسان در پیچ جاده خرم آباد - اندیمشک جنب پاسگاه چم انجیر باهم برخورد کردند و منجر به تصادف شد. به گفته شهروند خبرنگار ما پیچ این جاده بسیار خطرناک است و اغلب در این بخش از جاده شاهد تصادف و واژگونی خودرو‌های بسیاری هستند که تلاف جانی و مالی بسیاری تاکنون به جای گذاشته است.

شهروند خبرنگار ما با ارسال فیلم این حادثه تصادف را به نمایش گذاشت و از مسئولان درخواست رسیدگی کرد.

منبع: محمدی - لرستان

بیشتر بخوانید:

گلایه اصفهانی‌ها از پرحادثه و خطرآفرین بودن خیابان اصلی محله گورت + فیلم

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • سقوط شدید فروش گوشی‌های اپل در چین
  • سود شرکت ایلان ماسک نصف شد
  • ضرر ۳۵۵ میلیون دلاری بوئینگ
  • فولاد چین در تجارت جهانی پررنگ شد
  • قیمت نقره و فلزات گران‌بها امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • تورم اردیبهشت‌ماه به کانال ۲۰ درصد می‌رسد؟
  • تکمیل بزرگراه زهک-زابل وتقاطع غیرهمسطح زهک درشش ماهه اول امسال
  • آخرین آمار تصادفات نوروز ۱۴۰۳
  • کاهش آمار مجروحان و مصدومان حوادث در طرح سلامت نوروزی
  • وقوع حادثه تصادف در جاده خرم آباد - اندیمشک + فیلم