Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، عصر جمعه گذشته، یکی از محیط‌بانان پارک ملی بمو در حوالی شیراز، پس از چند ساعت ماموریت در کوه‌های منطقه، برای استراحت به مرکز پارک ملی برگشت. او به محض ورود به داخل ساختمان با صحنه هولناکی روبه‌رو شد؛ یکی از محیط‌بان‌ها به نام «سیدابراهیم قطب» درحالی‌که گلوله صورتش را متلاشی کرده بود، روی صندلی نشسته و با صورت روی تختی افتاده بود که کنار صندلی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرد محیط‌بان با دیدن این صحنه ماجرا را به اورژانس، مسئولان پارک ملی بمو و پلیس خبر داد و طولی نکشید که ساختمان پر شد از مأموران پلیس و محیط‌بانان دیگر. هیچ‌کس نمی‌دانست چه اتفاقی رخ داده اما همه شواهد از این حکایت داشت که محیط‌بان میانسال زمانی که روی صندلی نشسته و تفنگش در دستانش بوده با شلیک گلوله از تفنگ خودش جانش را از دست داده است.

در بررسی صحنه حادثه تنها فرضیه‌هایی که مورد نظر قرار گرفت، شلیک اشتباهی یا خودکشی بود. اما آیا محیط‌بان ۴۸ساله انگیزه‌ای برای خودکشی داشت؟ یکی از همکاران او به همشهری می‌گوید: متوفی از حدود ۹سال پیش وارد محیط‌بانی شده بود. او پیش از آن دامپزشک بود و در این سال‌ها یکی از نیروهای حرفه‌ای و وظیفه‌شناس محیط‌بانی به‌شمار می‌رفت. من او را از نزدیک می‌شناختم و به ‌نظرم امکان ندارد خودکشی کرده باشد.

وی ادامه می‌دهد: ابراهیم (متوفی) روز حادثه به ساختمان پارک ملی بمو آمده بود که راهی ماموریت شبانه شود. او شب قبلش هم شیفت شب بود. حتی روز سه‌شنبه گذشته با نقشه زیرکانه‌ای که کشیده بود، باعث شده بود که یک شکارچی غیرمجاز را در منطقه دستگیر کنیم.

او می‌گوید: روز حادثه هم وقتی ابراهیم به ساختمان آمد، کاملا سرحال بود. حتی موقع ناهار با بچه‌ها شوخی می‌کرد و مثل همیشه روحیه‌ بالایی داشت و به بقیه بچه‌ها هم روحیه می‌داد. حوالی ساعت ۶ بعدازظهر بیشتر همکاران برای استراحت یا ماموریت رفته بودند و ابراهیم خودش را آماده می‌کرد که راهی ماموریت شود.

این محیط‌بان می‌گوید: پیش از آن یکی دیگر از محیط‌بان‌ها که قرار بود با ابراهیم راهی ماموریت شود، گفت که می‌خواهد مقداری آب برای پرکردن آبشخوارها به ارتفاعات ببرد و بعد از آن با تعدادی نیروی دیگر برمی‌گردد تا همگی برای ماموریت شبانه راهی ارتفاعات شوند. او که رفت، متوفی در ساختمان تنها و منتظر بود که همکارانش برسند و راهی ماموریت شوند. تا اینکه پس از ساعت ۶ بعدازظهر وقتی یکی دیگر از همکاران از ماموریت برگشت، با جسد غرق خون او روبه‌رو شد. حالا هم من و بقیه همکاران حدس می‌زنیم که ابراهیم زمانی که منتظر بقیه محیط‌بان‌ها بود، احتمالا داشته سلاحش را تمیز می‌کرده که در همین هنگام گلوله شلیک شده است. چون با توجه به شناختی که از وی داشتیم و روحیه‌ بالایی که روز حادثه داشت، امکان ندارد خودکشی کرده باشد.

بر اساس این گزارش، پس از مرگ محیط‌بان میانسال که متاهل و دارای همسر و فرزند است، مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان فارس اعلام کرد که تحقیقات برای مشخص‌شدن علت دقیق وقوع این حادثه ادامه دارد.

کد خبر 554435

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: راهی ماموریت پارک ملی بمو محیط بان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۱۶۷۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حریق منزل مسکونی در شهرک شهید رجایی مشهد  

به گزارش قدس خراسان به نقل از روابط عمومی آتش نشانی مشهد، آتش پاد سوم محمد حسین قیصری در این خصوص اظهار کرد: این حادثه امروز به مرکز فرماندهی آتش نشانی اعلام شد و بلافاصله همکاران ایستگاه ۱۵ به محل حریق واقع در حر ۱۳ اعزام شدند. 

رییس ایستگاه ۱۵ آتش نشانی مشهد افزود: خوشبختانه با تلاش و سرعت عمل همکاران از گسترش حریق و سرایت آن به دیگر نقاط منزل مسکونی جلوگیری به عمل آمد و این عملیات در ساعت ۱۲:۳۰ دقیقه به پایان رسید. 

وی بیان کرد: هرگز در مجاورت وسایل گرمایشی مانند بخاری برقی، بخاری گازی روشن، شعله آبگرمکن و ... اقدام به خشک کردن لباس نکنید.

دیگر خبرها

  • نشست اعضای شورای پژوهشی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی با اساتید دانشگاه ارومیه
  • مقابله با آمریکا؛ هدف مشترک تهران - مسکو
  • مدیریت پسماندها خیلی از مشکلات محیط زیست را برطرف می‌کند
  • آتش سوزی دو انبار کالا در شهر ری
  • برگزاری تور رسانه ای بازدید از تالاب های اقماری پارک ملی دریاچه ارومیه
  • حریق منزل مسکونی در شهرک شهید رجایی مشهد  
  • حریق در آشپزخانه هتل در اطراف حرم مطهر رضوی
  • توضیح سردار رادان درباره گشت ارشاد/ مهمتر از طرح نور، پلیس ماموریتی ندارد!
  • ۳ فضانورد چینی امروز راهی ایستگاه فضایی شان می شوند
  • ۳ فضانورد چینی امروز راهی ایستگاه فضایی‌شان می‌شوند