Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی اعیان منش در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه ۳۶ واحد بسته بندی انجیر در استان فعال است گفت: بر اساس آمار منتشر شده در سال گذشته بیش از ۴۷ میلیون دلار انجیر از استان فارس به خارج از کشور صادر شده است.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۲۵ هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های استهبان به پرورش انجیر اختصاص دارند افزود: سال گذشته بیش از ۱۸ هزار تن انجیر برداشت شده که طبق آمار پیش بینی می‌شود امسال شاهد برداشت بیش از ۲۳ هزار تن انجیر در استهبان باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جهاد کشاورزی استهبان با یادآوری اینکه در هفته گذشته نشست میز ملی صادرات انجیر تشکیل شده است افزود: این نشست با حضور مدیر کل هماهنگی امور اقتصادی استانداری، امام جمعه شهر استهبان، فرمانداران شرق فارس، اعضای شورای تأمین شهرستان، مسئولین کشوری، ادارات کل استانی و جمعی از تجار کشوری در شهرستان استهبان تشکیل و نتایج مثبتی در بر داشته است.

اعیان منش در خصوص طرح‌ها و مصوبات این جلسه یادآور شد: در این جلسه مقرر شد نمایندگی تخصصی گمرک در شهرستان استهبان برای انجام امور گمرکی تأسیس و فعالیت کند و تعدیل و کاهش ارزش صادراتی انجیر نیز مد نظر باشد.

وی تصریح کرد: یکی دیگر از مصوبات این جلسه تأسیس پایانه صادراتی انجیر در استهبان با توجه به فراهم بودن زیر ساخت‌ها و همچنین ممنوعیت استفاده از کارت‌های یکبار مصرف در زمینه صادرات بود.

رئیس اداره جهاد کشاورزی استهبان با بیان اینکه برخی از صادرکنندگان اقدام به بازگرداندن ارز به کشور نمی‌کنند افزود: یکی از مشکلات عمده استفاده از کارت‌های اجاره‌ای است و این مسئله باعث ایجاد مشکل برای صادرکنندگان خوش نامی شده که علاوه بر بازگردانی ارز مالیات عرضه و فروش خود در بازار داخلی را هم پرداخت می‌کنند.

اعیان منش در ادامه با اشاره به اینکه هماهنگی‌هایی در جهت ایجاد زنجیره ارزش انجیر در استهبان در حال انجام است گفت: در این زنجیره با حذف حضور دلالان از تولید تا صادرات تمامی مراحل بصورت صفر تا صد با نظارت کامل انجام و پیگیری می‌شود تا در زمینه ثبت برند انجیر استهبان که یکی از مهم‌ترین مسائل مطرح شده در نشست صادرات بود فعالیت کنیم.

وی با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین خواسته‌ها در زمینه صادرات انجیر به صدور گواهی قرنطینه مربوط می‌شود، گفت: با توجه به اینکه ۹۵ درصد انجیر خشک در استان فارس تولید می‌شود باید گواهی قرنطینه گیاهی و سلامت محصول هم در استان و شهرستانهای تولید کننده صادر شود نه اینکه در استان دیگری این کار انجام گیرد.

اعیان منش با بیان اینکه جهاد کشاورزی استان فارس و شهرستان استهبان در این در خصوص صدور گواهی قرنطینه و سلامت محصول آمادگی کامل دارد افزود: در این زمینه پیگیر انعقاد پروتکل گواهی قرنطینه گیاهی با کشور چین توسط سازمان توسعه تجارت و وزارت جهاد کشاورزی هستیم.

کد خبر 5039586

منبع: مهر

کلیدواژه: انجیر استهبان صادرات غیرنفتی ویروس کرونا چهل سالگی دفاع مقدس شیراز آمار کرونا بوشهر شیوع کرونا هفته دفاع مقدس گرگان کرمانشاه دفاع مقدس اربعین 99 اربعین حسینی خطبه های نماز جمعه دفاع مقدس جنگ تحمیلی انجیر در استهبان گواهی قرنطینه جهاد کشاورزی اعیان منش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۱۶۷۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسامی فرآورده‌های سلامت فاقد مجوز اعلام شد

به گزارش خبرگزاری مهر، روابط عمومی سازمان غذا و دارو در اطلاعیه‌ای فرآورده گیاهی قطره تقویت جنسی Desi Mumy، فرآورده‌های گیاهی سیلی بین Silibin، فرآورده گیاهی SATONiNE، فرآورده‌های perfecto و Vitomix و فرآورده تیزن مخلصه سعال حکیم مؤمن تبریز را به دلیل نداشتن مجوزهای بهداشتی غیرمجاز و تقلبی معرفی کرد.

در این اطلاعیه همچنین محصولاتی چون چای گیاهی لاغری (گیاهان شفابخش)، فرآورده معجون فاقد مجوز Lukaci Epimediumlu، شربت گیاهی تری تراپیست (مدبرغدیر) و فرآورده پودر گیاهی بهنوشان ۲ از سوی اداره کل فراورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو غیرمجاز شمرده می‌شوند.

روابط عمومی سازمان غذا و دارو در ادامه با اعلام اینکه این معرفی اسامی به قصد مبارزه با ارائه محصولات غیر مجاز در سطح عرضه صورت می‌گیرد؛ از افرادی که محصولات نامبرده را در مراکز فروش مشاهده می‌کنند خواست که معاونت‌های غذا و داروی دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور و نیروی انتظامی را مطلع سازند تا نسبت به جمع‌آوری آنها اقدام لازم را به عمل آورند.

شماره تلفن ۶۶۴۶۲۰۲۶ روابط عمومی سازمان غذا و دارو، جهت دریافت مشخصات مکان‌های عرضه فرآورده‌های غیرمجاز اعلام شده است.

کد خبر 6089650 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • صدور گواهی حفظ قرآن برای ۸۰۰ هزار نفر از شرکت‌کنندگان در طرح «زندگی با آیه‌ها»
  • اعلام اسامی تعدادی از فرآورده‌های سلامت فاقد مجوز
  • اعلام اسامی چند فرآورده سلامت فاقد مجوز از سوی سازمان غذا و دارو
  • اعلام اسامی فرآورده‌های سلامت غیر مجاز
  • جوجه ریزی بدون دریافت گواهی بهداشت ‌غیرمجاز است
  • سازمان غذا و دارو اعلام کرد؛ اسامی فرآورده‌های سلامت بدون مجوز
  • اعلام اسامی تعدادی از فرآورده های سلامت فاقد مجوز
  • اسامی فرآورده‌های سلامت غیر مجاز اعلام شد
  • اسامی فرآورده‌های سلامت فاقد مجوز اعلام شد
  • اسامی تعدادی از فرآورده‌های سلامت فاقد مجوز