Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@18:58:26 GMT

کشت کلزا در ۴۶۰هکتار از مزارع اسلامشهر

تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۱۶۷۶۰

کشت کلزا در ۴۶۰هکتار از مزارع اسلامشهر

محمد بحیرایی روز یکشنبه در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: کشت پائیزه در اراضی کشاورزی این شهرستان آغاز شده و امسال قرار شد در کنار کشت محصولاتی همچون گندم و جو برای اولین بار ۴۶۰ هکتار از اراضی اسلامشهر زیر کشت کلزا رود.

وی با تاکید بر اهمیت کشت کلزا در حاصلخیزی خاک و کنترل آفات علف های هرز گفت :  بهترین تناوب برای گندم و جو زراعت کلزا است و علاوه بر مزایای اقتصادی می تواند در استمرار و پایداری تولید بسیار موثر باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اسلامشهر ادامه داد: سازمان جهاد کشاورزی استان تهران امسال تعهد کرده که ۴۶۰ هکتار از اراضی این شهرستان زیر کشت کلزا رفته که تاکنون نسبت به شناسایی و کشت ۷۰ درصد از این اراضی اقدامات لازم انجام شده است.

وی با اشاره به تامین سموم، کود و ماشین آلات مورد نیاز برای کشت پائیزه در این شهرستان نیز گفت: طبق زمانبندی انجام شده قرار شد کلیه مزارع از مرحله شناسایی تا برداشت و فروش محصول در قالب شناسنامه فنی مزرعه توسط کارشناسان و روسای ادارت، مدیران عامل تعاونی ها رصد و پایش شود.

بحیرایی همچنین رعایت تناوب، عمق کاشت، تراکم بذر، آبیاری بموقع و استفاده از ادوات کشت مکانیزه را از جمله عوامل تاثیرگذار تولید بر واحد سطح دانست و گفت :  کشاورزان مسائل فنی را زیر نظر کارشناسان اداره جهاد به دقت رعایت کنند.

روغن کُلزا روغنی است که از دانه‌های کلزا به دست می‌آید و روغن کلزا به دلیل داشتن اسیدهای چرب اشباع نشده و نداشتن کلسترول از کیفیت تغذیه‌ای بالایی برخوردار است و  یکی از گیاهان دانه روغنی مهم در مناطق معتدله و دارای طیف نسبتاً وسیعی از سازگاری اقلیمی است
 دانه کلزا دارای ۲۵ تا ۵۵ درصد روغن، ۱۸ تا ۲۴ درصد پروتئین و ۱۲ تا ۲۰ درصد پوست است که کلزاهایی که از آنها روغن استخراج می‌شود را کانولا می‌نامند.
 

برچسب‌ها اسلامشهر کلزا سازمان جهاد کشاورزی استان تهران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اسلامشهر کلزا سازمان جهاد کشاورزی استان تهران اسلامشهر کلزا سازمان جهاد کشاورزی استان تهران اخبار کنکور کشت کلزا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۱۶۷۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۰۰ هکتار از اراضی پلدختر به کشت باقلا اختصاص پیدا کرد

منوچهر جافری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: ۵۰۰ هکتار از اراضی شهرستان پلدختر به کشت باقلا اختصاص یافت.

وی عنوان کرد: برداشت باقلا در شهرستان پلدختر در اوایل فروردین‌ماه آغاز شده و ادامه دارد.

مسئول زراعت جهاد کشاورزی پلدختر، افزود: باقلا شش هزار و ۵۰۰ تن در سال فروش داشته و به شهرستان‌های بروجرد، اراک، تهران، سنندج و کرمانشاه و دیگر شهرهای کشور بارگیری شده است.

جافری، گفت: امسال خوشبختانه کشاورزان از قیمت فروش راضی هستند و هر کیلو ۲۰ هزار تومان به فروش رفته و همچنان ادامه دارد.

وی افزود: میزان کشت باقلا سال گذشته در شهرستان پلدختر ۷۵۰ هکتار بوده است و باتوجه‌به این که قیمت پارسال کیلویی هفت هزار تا ۱۰ هزار تومان به فروش می‌رسید مردم بیشتر به کشت گندم که کشت استراتژیک بود روی آوردند.

مسئول زراعت جهاد کشاورزی پلدختر، افزود: این کشت با تناوب گندم بسیار عالی بوده و هر ساله در شهرستان پلدختر و معمولان کشت می‌شود و همچنین با برداشت زودهنگام این محصول کشاورزانی که آب فصلی دارند می‌توانند کشت کنند.

کد خبر 6088235

دیگر خبرها

  • تولید بیش از ۱۹ هزار تن دانه‌های روغنی از مزارع کلزا شهرستان دهلران
  • پیش‌بینی برداشت ۶۰۰۰ تن کلزا در مزارع لرستان
  • افزایش ۱۰۰ درصد کشت کلزا در شهرستان نهاوند
  • تخریب دو ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی نهاوند
  • گوجه فرنگی شهرستان مهر در راه بازار‌های جهانی
  • آغاز برداشت گندم در شهرستان دهلران
  • برداشت کلزا در بهبهان
  • 39 تغییر کاربری غیر مجاز در ساری قلع و قمع شد
  • ۳۹ تغییر کاربری غیر مجاز در ساری قلع و قمع شد
  • ۵۰۰ هکتار از اراضی پلدختر به کشت باقلا اختصاص پیدا کرد