Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ حسین صادقی رئیس پلیس فتا استان سمنان درباره سوء استفاده برخی از اپلیکیشن‌های جعلی هشدار داد و گفت: انتشار اپلیکیشن‌های مخرب تحت عنوان تشخیص و شناسایی بیماری کووید ۱۹ ممکن است به سرقت اطلاعات شخصی کاربران بینجامد.

 صادقی درباره انتشار اپلیکیشن‌های مخرب تحت عنوان کووید ۱۹ افزود: با توجه به شیوع گسترده ویروس کرونا در جهان یکی از روش‌های مهاجمان سایبری انتشار اپلیکیشن‌های مخرب تحت عنوان تشخیص و شناسایی بیماری کووید ۱۹ برای کاربران و سرقت اطلاعات شخصی آنها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او تاکید کرد: لازم است کاربران با دقت و حساسیت بیشتری با این موضوع برخورد کنند و اخبار و مطالب مورد نیاز خود را از رسانه‌ها و منابع معتبر دریافت کنند.

صادقی به کاربران فضای مجازی هشدار داد: مجرمان سایبری هر روزه با روش‌های جدید دست به فعالیت‌های مجرمانه می‌زنند و کاربران باید برای نصب هرگونه برنامه روی دستگاه‌های خود از جمله گوشی‌های هوشمند، لپ‌تاپ، تبلت و رایانه‌های خانگی، برنامه‌ مورد نظر خود را از منابع معتبر دریافت کنند، زیرا برخی از برنامه‌ها می‌توانند آلوده به کدهای مخربی باشند که باعث بروز مشکلاتی امنیتی برای اطلاعات شما شوند.

رئیس پلیس فتا استان سمنان گفت: کاربران تلفن‌های هوشمند ممکن است چندین برنامه و اپلیکیشن‌ مختلف را بر روی دستگاه خود نصب کنند اما پیش از نصب این برنامه‌ها لازم است به مباحث امنیتی نیز توجه کنند تا در آینده با مشکلاتی مانند سرقت اطلاعات شخصی و خصوصی مواجه نشوند.

صادقی درباره دسترسی برنامه های کاربردی به بخش‌های مختلف تلفن همراه مانند فهرست مخاطبان، تصاویر، دوربین و غیره هشدار داد.

او افزود: کاربران همیشه فرض را بر اصل اعتماد کردن به سازندگان برنامه‌ها قرار می‌دهند و همین موضوع باعث می شود تا مشکلات مختلفی از نقض حریم خصوصی گرفته تا نصب بدافزارها روی گوشی‌های هوشمند گریبان‌گیر بسیاری از کاربران شود.

صادقی ادامه داد: از جمله ترفندهای مجرمان سایبری برای نفوذ به حریم خصوصی کاربران و سرقت اطلاعات آنان، طراحی اپلیکیشن‌های جعلی است ، به‌ طوری‌ که با انتشار آن در شبکه‌های اجتماعی و تحریک افراد به دانلود و نصب آنها، سعی در عملی کردن اهداف مجرمانه خود دارند.

رئیس پلیس فتا استان سمنان با تأکید بر اینکه میزان دسترسی اپلیکیشن‌ها به اطلاعات گوشی امری بسیار مهم تلقی می‌شود ، بیان کرد : سطح دسترسی که در سیستم‌عامل با عنوان مجوز دسترسی شناخته می‌شود در حقیقت به برنامه‌های کاربردی اجازه می‌دهد به منابع مختلفی مثل دوربین، کارت حافظه، پردازنده مرکزی و گرافیکی از این منابع استفاده کند بنابراین باید انتخاب و نصب اپلیکیشن‌های اندرویدی با دقت بسیار زیادی صورت بگیرد.

کاربران می‌توانند جهت کسب اطلاعات و ارتقاء آگاهی‌های خود در این زمینه و یا در صورت برخورد با مواردی که در خصوص آن تخصص و دانش لازم را ندارند به سایت پلیس فتا به آدرس مراجعه کنند.

انتهای پیام/ب

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مجرمان سایبری کووید 19 سرقت اطلاعات اپلیکیشن ها برنامه ها پلیس فتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۱۶۸۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار اپل به آیفون‌داران: مراقب آتش‌ گرفتن گوشی خود باشید!

ایتنا - شرکت اپل به کاربران آیفون هشدار داده که باید هنگام شارژ گوشی‌های هوشمند خود نکات ایمنی را رعایت کنند در غیر این صورت ممکن است آتش‌سوزی، برق گرفتگی یا آسیب جدی رخ دهد.
بر اساس جزییات منتشر شده در وبسایت پشتیبانی اپل، این شرکت فناوری از کاربران خواسته است که آیفون، آداپتور یا کابل شارژر را هرگز زیر پتو، بالش یا بدن خود قرار ندهند زیرا این کار می‌تواند باعث گرم شدن بیش از حد دستگاه و بروز حادثه شود.

اپل تاکید کرده آیفون، آداپتور و شارژر بی‌سیم خود را هنگام استفاده یا شارژ کردن در مکانی با تهویه مناسب نگه دارید. اگر آیفون شما در حال شارژ است، نباید برای مدت طولانی با بدن شما تماس داشته باشد.

این هشدار به ویژه زمانی اهمیت می‌یابد که کاربران قصد خوابیدن یا قرار گرفتن در شرایطی را دارند که نمی‌توانند افزایش دمای گوشی را متوجه شوند.

براساس توصیه‌های ایمنی اپل، کاربران باید همواره از آداپتورها و کابل‌های اصلی این شرکت برای شارژ آیفون استفاده کنند. محصولات شرکت‌های ثالث و ارزان‌قیمت ممکن است استاندارد لازم را نداشته و خطرآفرین باشند.

اپل همچنین هشدار داده است که کابل‌ها یا شارژرهای آسیب دیده یا مرطوب می‌توانند باعث آتش سوزی، برق گرفتگی، جراحت یا آسیب به گوشی یا دیگر اموال شوند.

این اقدام اپل در پی گزارش‌های متعددی درباره گرم شدن بیش از حد آیفون‌ها حین شارژ صورت گرفته است. چنین وضعیتی می‌تواند عواقب جبران ناپذیری به همراه داشته باشد.

با افزایش نگرانی‌ها درباره ایمنی محصولات فناوری، شرکت‌های بزرگ ناگزیرند دستورالعمل‌های لازم را برای استفاده ایمن از دستگاه‌های هوشمند منتشر کنند.

دیگر خبرها

  • چند ترفند ساده برای آن‌که هوش مصنوعی، اطلاعات شما را ندزدد
  • چطور از دسترسی هوش مصنوعی به اطلاعات حساس جلوگیری کنیم؟
  • هشدار اپل به آیفون‌داران: مراقب آتش‌ گرفتن گوشی خود باشید!
  • بازداشت سازنده صفحه جعلی یک خواننده معروف در اینستاگرام
  • سازنده صفحه جعلی از یک خواننده معروف در اینستاگرام دستگیر شد
  • شکایت خواننده معروف به پلیس فتا | گرداننده صفحه اینستاگرام دستگیر شد
  • دستگیری مدیر قلابی کلاهبردار سایت دیوار
  • کپی گوگل از روی اپل: قابلیت دانلود هم‌زمان چند اپلیکیشن در گوگل‌پلی
  • غربالگری و تشخیص زودهنگام ۶ نوع سرطان با محصول ایرانی جدید
  • حذف اپ‌های هوش مصنوعی از اپ‌استور به دلیل محتوای نامناسب