Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/سمنان مدیرعامل شرکت شهرک‌های استان سمنان از نیاز فوری شرکت شهرک‌های این استان به 220 لیتر برثانیه خبر داد و گفت: با توجه به نیاز شدید این بخش به این آب، راهکارهای مختلفی و از جمله استفاده از پساب شهری برای تامین این نیاز آبی بررسی شده است.

حسن آل‌بویه در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در مجموع 355 لیتر برثانیه آب در ۱۸ ناحیه و  شهرک صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی استان سمنان داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه آب منطقه‌ای استان مسوول تامین آب بخش‌های مختلف است افزود: براساس برآوردها بخش صنعت استان در 5 سال آینده و در میان‌مدت به 498 لیتر برثانیه و در درازمدت و در افق 1410 به بیش از 2500 لیتر برثانیه آب نیاز دارد.

وی به نیاز آبی این استان در دو بخش صنعت و معدن پرداخت و خاطرنشان کرد: در مجموع استان سمنان در افق 1410 حدود 160 میلیون مترمکعب نیاز آبی در دو بخش صنعت و معدن که بخش مهمی از اشتغال استان به آن وابسته است؛ دارد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های استان سمنان از سمنان به عنوان یک استان معدنی نام برد و گفت: استان سمنان از پهنه‌های معدنی مهمی برخوردار است و برای بهره‌برداری از این سرمایه‌های خدادادی به منابع آبی نیاز دارد.

وی به غنای بالای معدنی مناطق شمالی و جنوبی استان اشاره و تصریح کرد: مناطق شمالی استان سرشار از کانی‌های غیر فلزی ارزشمندی است و صنایع معدنی وابسته به آن نیز آب‌بر هستند.

آل‌بویه با بیان اینکه صنایع معدنی نباید از پهنه‌های معدنی فاصله داشته باشند تصریح کرد: براساس تجربه‌های دنیا در این حوزه، باید تلاش شود که آب را به نزدیکی این معادن غنی برد نه اینکه در پی این باشیم که مواداولیه این معادن را جابجا و واحدهای فراوری را در جوار منابع آبی بنا کرد.

این عضو کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان از کم‌آبی به عنوان معضل بخش صنعت در این استان نام برد و اضافه کرد: استفاده از آب‌های نامتعارف، راه‌حل رفع این معضل در کوتاه‌مدت است و از همین رو شرکت شهرک‌ها به دنبال بهره‌گیری از این ظرفیت در استان پهناور سمنان است.

وی با بیان اینکه نیاز آبی استان سمنان عمدتا برای تکالیف ملی این استان است خاطرنشان کرد: استان سمنان از نظر نرخ پایین بیکاری یکی از موفق‌ترین استان‌ها است و زیرساخت‌های معدنی و صنعتی و...فعلی تا حدودی پاسخ‌گوی نیازهای استان است لذا هرگونه تلاش برای ایجاد زیرساخت‌های صنعتی و معدنی با هدف عمل به تکالیف ملی است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های استان سمنان انتقال آب بین حوضه‌ای به استان سمنان و کویر مرکزی را امری ضروری خواند و افزود: با توجه به ظرفیت و پتانسیل بالای این مناطق،با تامین و رفع نیاز آبی دو بخش مهم صنعت و معدن می‌توان گام‌های بلندی در راستای توسعه صنعتی و معدنی کشور با اتکاء به ظرفیت بالای این منطقه داشت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی شهرک صنعتی سمنان شرکت شهرک های صنعتی سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی استان سمنان کم آبی استان سمنان شرکت شهرک لیتر برثانیه نیاز آبی بخش صنعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۱۷۱۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واگذاری ۴۵۶۶ سند شهرک‌های صنعتی هرمزگان

با حضور رئیس ثبت اسناد کشور آئین واگذاری ۴۵۶۶ هزار سند شهرک‌ها ونواحی صنعتی و واحدهای تولیدی استان هرمزگان برگزار شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، در جریان سفر حسن بابایی رئیس سازمان ثبت اسناد واملاک کشور به استان هرمزگان ، آیین واگذاری 4566 هزار سند شهرک‌ها و نواحی صنعتی و واحد‌های تولیدی استان هرمزگان با حضور رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور برگزار شد.

 این اسناد حدنگاری در 31 شهرک و نواحی صنعتی و برای 4566 هزار قطعه و با مساحت 4368 هکتار صادر شده‌اند.

 اسناد حدنگاری مشاور مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی هرمزگان در این آیین به صورت نمادین توسط حسن بابایی رئیس سامان ثبت اسناد واملاک کشور تحویل داده شد.

انتهای پیام/864/.

دیگر خبرها

  • معرفی برترین شرکت‌های دانش بنیان در حوزه معدن و صنایع معدنی
  • معرفی برترین شرکت‌های دانش بنیان در حوزه معدن و صنایع معدنی 
  • صدور سند ۴۵ هکتار از زمین های شهرک صنعتی فجر قشم
  • رفع نیاز‌های فناورانه صنایع معدنی با کمک ۳۰۰۰ شرکت دانش‌بنیان
  • صدور سند مالکیت شهرک‌های صنعتی هرمزگان
  • واگذاری ۴۵۶۶ سند شهرک‌های صنعتی هرمزگان
  • ۱۸ هزار لیتر سوخت قاچاق در سمنان کشف شد
  • کشف ۱۸ هزار لیتر سوخت قاچاق در سمنان
  • یک‌هزار و ۷۰۰ واحد بهره‌بردار در شهرک‌های صنعتی قم فعال هستند
  • ولیعهد عربستان: با کوچ اجباری فلسطینیان مخالفیم