Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، برخی از صاحبان وانت بارها بی‌توجه به ایجاد ترافیک و سد معبر، اقدام به پارک و فروش میوه، تره بار و دیگر مواد غذایی در حاشیه خیابان ها و حتی پیاده روها می‌کنند و این برای رانندگان عبوری از محل و عابرین پیاده به هیچ وجه خوشایند نیست و احتمال وقوع حوادث ناشی از رانندگی را بالا می برد.

گرچه هر از گاهی در خصوص ساماندهی وانت بارها تصمیماتی گرفته شده و به مراحله اجرا در می آید و برخوردهایی نیز به صورت مقطعی انجام می گیرد اما هنوز اقدامی اساسی برای این منظور انجام نشده است و برخی از آنان نه فقط منتهی الیه سمت راست خیابان را تحت سیطره خود در می آورند بلکه پا را از این هم فراتر گذاشته و در قسمت پیاده رو، خودروهای حامل میوه، تره بار و مواد غذایی را پارک کرده و با پهن بساط خود محل عبور عابران پیاده را سد می کنند و جایی برای آمد و شد باقی نمی گذارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک شهروند زنجانی گفت: به هیچ وجه مخالف کسب روزی حلال از سوی صاحبان وانت بارها نیستم اما آنها با پارک خودروهای خود در برخی خیابان های اصلی شهر زنجان نسبت به عرضه و فروش میوه، تره بار و دیگر اقلام غذایی اقدام کرده و مشکلات عدیده از جمله ترافیک در ساعت های خاص ایجاد می‌کنند.

محمود مقدم افزود: با توجه به اینکه عرضه و فروش میوه، تره بار و مواد غذایی، مورد استقبال خریداران قرار می گیرد این علاقه مندی و مساله باعث شده است که فعالیت کاری آنان گسترش یافته و حتی از خیابان ها و حریم تقاطع نیز به معابر و پیاده روها کشیده شود.

یک شهروند دیگر نیز گفت: ساماندهی وانت بارها به منظور فروش میوه، تره بار و دیگر اقلام غذایی، امری لازم و ضروری است چراکه چهره و منظر خیابان ها و پیاده روهای شهر زنجان را ناپسند و زشت جلوه می دهد پس نیاز است مسوؤلان ذیربط برای رفع این معضل و مشکل، فکر و چاره ای بیندیشند.     

یوسف احمدی، افزود: کسب درآمد، کاری بسیار خوب و شایسته است اما باید توجه داشت که اگر وانت بارها سامان دهی نشوند و مکان مشخصی برای آنان تعیین نشود و یا آنان به قانون تمکین نکنند در این صورت سد معبر و ترافیک ایجاد شده نه فقط موجب نارضایتی شهروندان می شود بلکه در حق و حقوق مغازه داران نیز که هزینه آب، برق، گاز و مالیات می پردازند، اجحاف می شود.   

شهروند دیگری نیز گفت: استقرار وانت بارها به منظور فروش میوه و تره بار در مکان های غیرمجاز و تعریف نشده باعث به هم خوردن نظم و امنیت می شود و از دست اندرکاران امر از جمله شهرداری ها و پلیس راهور انتظار می رود با آنان به صورت جدی و قاطع برخورد کنند تا مشکل آفرین برای جامعه نباشند.

لعیا باقری، افزود: نظم و امنیت فعالیت‌های شهری به شکل زنجیروار است و برای ساماندهی این دسته از وانت بارها باید همه دستگاه ها پای کار باشند و یقین بدانیم که راه حل رفع این مشکل، جمع کردن بساط آنان نیست بلکه در کنار شناسنامه دار کردن، باید توجیه شده و به محلی مناسب هدایت شوند.

وی اظهار داشت: جانمایی و تعبیه بازارچه در مناطق پرجمعیت برای وانت بارها به جهت فروش میوه، تره بار و دیگر مواد غذایی امری ضروری است و از طرفی نیز این بازارچه ها به لحاظ بعد مسافت نباید نزدیک به هم باشند که به حتم این کار منطقی و اصولی و کارشناسی شده نیست.

باقری افزود: متاسفانه برخی فروشندگان، خودروهای خود را در حریم تقاطع‌ها و بعضا نیز در پیاده روها مستقر کرده و بساط خود را پهن می‌کنند و موجب ترافیک بالا و مشکل تردد برای عابران پیاده می‌شود که این نیز با قانون منافات دارد و حق و حقوق رانندگان عبوری و عابرین نادیده گرفته می شود.     

وی تصریح کرد: تعیین محل (خیابان های سطح شهر) از سوی شهرداری برای صاحبان وانت بارها به منظور فروش میوه و تره بار و دیگر اقلام غذایی، اقدامی غیراصولی بوده و هست چراکه این خودروها برای حمل و نقل بار  تعریف شده اند که متاسفانه مکانی برای عرضه و فروش شده اند و به مرور شکل رسمی یافته و توقعات آنان بالا رفته و کنترلشان نیز سخت شده است.     

فضای لازم برای استقرار وانت بارها پیش بینی شده است

سرپرست معاونت خدمات شهری شهردای زنجان نیز گفت: امروز با توجه به شرایط اقتصادی حاکم، شهرداری زنجان با عرضه کنندگان میوه، تره بار و دیگر اقلام در پشت وانت بارها، برخورد سخت قانونی نمی کند و فقط از این افراد انتظار دارد در فضاهای در نظر گرفت شده، استقرار پیدا کنند و در کنار کسب درآمد، مشکلات شهری را افزون نکنند.

محمد همتیان، افزود: شهرداری زنجان ۱۱ مکان مناسب را در شهر زنجان برای این کار تعیین و نسبت به نصب تابلو نیز اقدام کرده است اما متاسفانه برخی صاحبان وانت بارها نسبت به رعایت نظم بی توجهی کرده و به حق و حقوق دیگر شهروندان، بی تفاوت و بی اعتنا هستند.

وی اظهار داشت: برخی رانندگان خودروها و دیگر شهروندان زنجان، شهرداری را مسوؤل ساماندهی این دسته از وانت بارها می دانند و از استقرار آنها در مکان های شلوغ و پر ترافیک به جد گلایه می کنند که به حتم خواسته آنان به حق است و باید به آن توجه جدی داشت تا مشکل ترافیکی و منظر شهری نامناسبی ایجاد نشود.      

همتیان افزود: کسانی که می خواهند از این طریق ارتزاق کنند نباید زیاده خواه باشند و بلکه به حتم باید تابع قانون باشند و نظم و آرامش دیگر شهروندان و مغازه داران را برهم نزنند که در غیر این صورت، این کار تخلف است و بر اساس قانون باید با خاطیان برخورد قانونی شود.

وی با اشاره به اینکه فروشندگان میوه، تره بار و دیگر اقلام غذایی و غیرغذایی، باید با شهرداری و ماموران راهنمایی و رانندگی همکاری بهتر و بیشتری داشته باشند و به حق و حقوق دیگر شهروندان پایبند باشند و برخورد با بی نظمی ها را حق مسوؤلان و دستگاه های ذیربط ازجمله شهرداری و پلیس راهور بدانند.

در پی راهکارهای معقول و منطقی برای ساماندهی وانت بارها هستیم

رییس ساماندهی مشاغل شهرداری زنجان نیز گفت: استقرار و فروش میوه و تره بار از سوی صاحبان وانت بارها در زنجان از سال های گذشته وجود داشته است و از پارسال به عنوان یک دغدغه و معضل، مطرح شده چراکه این کار، مشکلاتی را در امر ترافیک شهری و تردد شهروندان، ایجاد کرده است.

هادی عسگری، افزود: برای ساماندهی اینگونه وانت بارها باید به شکل میدانی کار شود هرچند که نیروی انتظامی، پلیس راهور و برخی دستگاه های ذیربط در این خصوص شهرداری را یاری می کنند اما از شهروندان نیز انتظار می رود در این مسیر ما یاری دهند تا بهتر و بیشتر به نتیجه برسیم و از طرفی نیز کسب و کار میوه و تره بار فروشان در پشت وانت بارها با تهدید مواجه نشود.

وی اظهار داشت: از ۳۱ نقطه‌ای که به منظور ساماندهی این دسته از وانت بارها به عنوان پایلوت پیشنهاد و مطرح شده بود شهرداری زنجان با همفکری و تعامل نیروی انتظامی و پلیس راهور زنجان به ۱۱ نقطه مشترک که معقول و منطقی بودند رسید و با صرف هزینه ای میلیونی، بستر و فضای مناسب در این مکان ها، ایجاد شد اما متاسفانه باز هم شاهد بی نظمی ها در این خصوص شدیم که حال در پی راه حل های اصولی و قانونی و عملی کردن آن هستیم تا دغدغه و نگرانی های هر ۲ طرف همچنین شهروندان به ویژه عابرین پیاده برطرف شود.

عسگری از فروشندگان میوه و تره بار و دیگر مواد غذایی در پشت وانت بارها خواست با شهرداری زنجان همکاری لازم را داشته باشند و با تمکین از قانون نسبت به هدایت خودروهای خود به مکان های تعیین شده، اقدام کنند با این کار در کنار کسب درآمد به حقوق دیگران نیز احترام بگذارند.   

پلیس چاره ای جز اعمال قانون ندارد

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان زنجان، گفت: متاسفانه برخی رانندگان اقدام به فروش میوه، تره بار و دیگر محصولات غذایی در کنار خیابان‌ها و حتی پیاده‌روها کرده و با پارک عمودی یا مورب خودروها، موجب سد معبر و تضییع حقوق شهروندان می‌شوند.

سرهنگ مجید باقری، افزود: مکان مشخصی به منظور ساماندهی این رانندگان از سوی دست اندرکاران و مسوؤلان ذیربط به ویژه در کمربندی جنوبی و مقابل بیمارستان ولیعصر (عج) شهر زنجان تعیین شده است که متاسفانه برخی از این فروشندگان، زحمات را نادیده گرفته و با بی‌توجهی در امر تردد دیگر وسایط نقلیه و حتی عابران پیاده خلل ایجاد می کنند.

وی اظهار داشت: عوامل پلیس راهور زنجان نیز به منظور کنترل اوضاع و پیشگیری از وقوع تصادفات احتمالی و بروز حادثه برای عابران پیاده، چاره‌ای جز تذکر و اعمال قانون ندارند و از رانندگان میوه فروش و محصولات غذایی درخواست می شود از قانون تمکین کنند و از شهروندان نیز انتظار می رود پلیس و دیگر عوامل ذیربط را هنگام برخورد قانونی با رانندگان متخلف، مورد حمایت بهتر و بیشتری قرار دهند.

باقری با بیان اینکه توقف خودروها در سطح پیاده روها، ایجاد مزاحمت برای عابران است، تصریح کرد: خیابان های شهر زنجان به دلیل ازدیاد خودروها به خودی خود شلوغ و پر تردد است و از عموم رانندگان درخواست می شود با پارک دوبله، توقف در حریم تقاطع و یا پارک کردن عمودی و مورب در خیابان ها و مقابل وانت بارها و برخی فروشگاه ها به ویژه در ساعات شلوغ شهر، بر مشکلات ترافیکی دامن نزنند.

برچسب‌ها پلیس راهور ناجا زنجان شهرداری زنجان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پلیس راهور ناجا زنجان شهرداری زنجان پلیس راهور ناجا زنجان شهرداری زنجان اخبار کنکور ساماندهی وانت بارها متاسفانه برخی دیگر شهروندان برای ساماندهی شهرداری زنجان میوه و تره بار وانت بارها عابران پیاده خیابان ها فروش میوه پلیس راهور پیاده روها مواد غذایی شهر زنجان حق و حقوق نیز گفت مکان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۱۷۲۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسئولان زنجانی برای نجات پل تاریخی میربهاءالدین به خط شدند

دادستان زنجان پس از به خط کردن مسئولان استانی برای نجات سه پل تاریخی و ساماندهی بستر زنجانرود، استاندار زنجان را مجبور کرد تا ۱۵ خرداد به مسئولان استانی فرصت دهد که وضعیت ظاهری این پل تاریخی را ساماندهی کند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، 10 فروردین امسال بود که این رسانه ، گزارش ویدئویی با موضوع وضعیت نامناسب پل قدیمی میربهاءالدین با قدمت بیش از 100 ساله منتشر کرد و روی خط خروجی رفت؛ همین موضوع سبب شد که دادستان مرکز زنجان در زمینه انتشار این خبر ضمن تقدیر از مطالبه‌گری خوب خبرگزاری تسنیم بگوید: این موضوع را پیگیری می‌کنم و با دستگاه‌هایی که در این زمینه ترک فعل کرده‌اند برخورد خواهد شد.

از سوی دیگر شهرداری زنجان با ورود دادستانی به موضوع، نیروهای پاکبان شهرداری منطقه 3 را به خط و در عرض یک روز بیش از یک تن زباله را از آنجا جمع‌آوری کرد؛ اما این پایان کار نبود و بهروز عباسی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان زنجان دوباره شخصاً 17 فروردین از پل‌های تاریخی زنجان (میربهاءالدین و سیدمحمد و سردار) بازدید کرد و در این بازدید، شهردار زنجان، مدیرکل میراث فرهنگی، مدیرکل محیط زیست و چند تن دیگر مدیران، وی را  همراهی کردند.

بهروز عباسی در این بازدید ضمن تأکید بر حفظ آثار باستانی و تاریخی، از مسئولان درخواست کرد که هرچه سریعتر به وضعیت ظاهری این پل‌های تاریخی رسیدگی کنند. عباسی دراین بازدید تأکید کرد: با ترک فعل هر دستگاهی برخورد خواهیم کرد و اجازه نخواهیم داد کوتاهی برخی دستگاه‌ها، سبب نارضایتی مردم شود.

در ادامه، دادستان زنجان 29 فروردین ماه، بعد از رژه نیروهای مسلح زنجان، استاندار و مسئولان استانی را به خط کرد و همگی از حاشیه زنجانرود و سه پل تاریخی زنجان (میربهاءالدین، حاج محمد و سردار) بازدید کردند.

بهروز عباسی دادستان زنجان در این بازدید به مسئولان استانی تأکید کرد که باید مشکلاتی که سالیان سال در اطراف این پل‌ها انباشته شده است را رفع کنند.

وی با بیان اینکه ترک فعل نباید در این زمینه رخ دهد و سبب نارضایتی عمومی شود، گفت: باید بتوانیم نهایت استفاده را از ظرفیت این پل‌های تاریخی داشته باشیم و مشکلات پیرامون این پل‌ها و زنجانرود را حل کنیم.

حال این روزها، به دستور استاندار زنجان،‌ لایروبی زنجانرود و ساماندهی وضعیت وخیم پل میربهاءالدین و دو پل تاریخی دیگر در حال انجام است که خود استاندار زنجان هم با استوری در اینستاگرام از روند کار اجرایی در این حوزه اشاره کرد.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • قیمت مصوب انواع میوه اعلام شد/ جدول قیمت
  • زنجانی‌ها منتظر شرایط جوی ناپایدار باشند
  • اعلام قیمت عمده انواع میوه و سبزی+جدول
  • ۱۱۰ دندانپزشک به نیازمندان زنجانی خدمات ارائه می دهند
  • مسئولان زنجانی برای نجات پل تاریخی میربهاءالدین به خط شدند
  • اجرای طرح ساماندهی وانت‌های میوه‌فروش در سنندج
  • لزوم ساماندهی وانت‌های میوه فروشی در سنندج
  • وعده شهردار سنندج برای ساماندهی وانت‌های میوه‌فروش ‌
  • تجمع دانشجویان زنجانی برگزار می شود
  • ۱۲۷۰ زائر زنجانی به حج تمتع اعزام می‌شوند