Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-04@12:25:29 GMT

حقوقی ها در هفته گذشته چقدر سهام خریدند؟

تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۱۷۳۲۱

ساعت24-بورس تهران که هفته گذشته برای دومین هفته متوالی روندی کاهشی را تجربه کرد و شاخص کل با افتی ۶.۷ درصدی مواجه شد، شاهد خرید ۵هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان سهام توسط سهامداران حقوقی بود.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه، هفته گذشته بورس تهران در حالی برای دومین هفته متوالی با روندی کاهشی مواجه شد و شاخص کل افت ۶.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۷درصدی را تجربه کرد که بررسی فعالیت بازیگران بازار سهام نشان از خریدهای قابل توجه حقوقی‌ها دارد؛ به طوریکه سهامداران عمده در هفته منتهی به ۹مهرماه، بیش از ۵هزار و ۸۰۰میلیارد تومان نقدینگی به پرتفوی خود منتقل کردند.

 بازار سهام هر چند هفته گذشته شاهد افت پیاپی شاخص کل بورس بود ولی پایان هفته ای متعادل داشت، به طوریکه در روز چهارشنبه گذشته نشانه‌هایی از کاهش فشار فروش و غلبه تقاضا را شاهد بودیم. این امر که به‌ ویژه در سهام بزرگ رخ داد، سبب شد تا بازاری مثبت با رشد بیش از ۱۰هزار واحدی شاخص کل را در روز چهارشنبه تجربه کنیم. در این راستا بررسی روند خرید و فروش های سهامداران نشان از برتری حقوقی ها در سمت خرید دارد. براین اساس، معامله گران عمده در تمامی روزها در نقش خریدار ظاهر شده و به حمایت از بازار پرداختند.

جزئیات این جابجایی ها نشان می دهد که در جریان معاملات روز شنبه هفته گذشته و همزمان با مخابره شدن اخبار مبنی بر ممنوعیت خرید و فروش روزانه سهام، شاخص‌های بازار که در ابتدای معاملات با افزایش قابل توجه رو به‌ رو شده بودند، تغییر جهت داده و روندی احتیاطی بر بازار حاکم شد. در نهایت نیز حمایت های سهامداران عمده که در قالب خریدهای آنها دنبال شد، انتقال حدود ۶۰۰میلیارد تومان نقدینگی در مسیر پرتفوی معامله گران حقیقی به حقوقی را به دنبال داشت.

روند مزبور در جریان معاملات روز یکشنبه گذشته نیز دنبال شد و به بیشترین میزان خود در طول هفته رسید. بر این اساس در این روز بیش از یک هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان نقدیگی در مسیر پرتفوی سهامداران حقیقی به حقوقی جابجا شد که در این میان بخش عمده ای از خریدهای ثبت شده توسط سهامداران عمده به جمع آوری سهام گروه بانکی تعلق داشت که با خالص خریدی در حدود یک هزار و ۴۰۰میلیارد تومان دنبال شد.

در روزهای بعدی نیز خالص خرید سهامداران عمده در محدوده ۱۱۰۰ تا ۱۲۰۰ میلیارد تومان در نوسان بود. به طوریکه انتقال بیش از یک هزار و ۲۰۰میلیارد تومان نقدینگی در روز دوشنبه، ۱۱۵۰میلیارد تومان در جریان معاملات روز سه شنبه و در نهایت ۱۱۵۰میلیارد تومان در روز چهارشنبه را به پرتفوی سهامداران عمده شاهد بودیم. برآیند این خریدهای توسط بازیگران حقوقی سبب شد تا هفته گذشته با تغییر مالکیت ۵.۸ هزار میلیارد تومانی از زمین بازی سهامداران خرد به حقوقی به پایان رسد.

چه سهامی در کانون توجه بودند؟

براساس این گزارش، بررسی صنایع مورد توجه معامله گران در هفته گذشته نشان از آن دارد که سهامداران خرد بیشترین خرید را در گروه شیمیایی داشتند که با خالص خرید ۱۳۰ میلیارد تومانی این گروه دنبال شد. در حالی بخش عمده ای از خریدها به جمع آوری سهام «تاپیکو» تعلق گرفت که با خالص خرید بیش از ۲۱۰میلیارد تومانی حقیقی ها دنبال شد، ولی این گروه از معامله گران به جمع آوری سهام «پترول»، «شفن» و «فارس»  نیز تمایل نشان دادند. مجموع خالص خرید صورت گرفته در این سه نماد بیش از ۱۸۵ میلیارد تومان بود.

در مقابل حقوقی های بازار بیشترین حمایت را از سهام بانکی داشتند. به طوریکه در هفته گذشته بیش از ۲.۳ هزار میلیارد تومان نقدینگی بابت خرید سهام این گروه به پرتفوی سهامداران عمده منتقل شد. در این گروه نیز بیشترین خرید یا همان حمایت حقوقی از سهام بانک صادرات بود. به طوریکه حقوقی های «وبصادر» بیش از ۱.۲هزار میلیارد تومان نقدینگی را بابت خرید سهام مزبور به پرتفوی خود افزودند.

گروه فلزات اساسی نیز با ثبت خالص خریدی در حدود ۱۳۰۰میلیارد تومان از دیگر صنایع مورد توجه حقوقی ها در هفته مذکور بودند. در این گروه نیز ملی مس ایران و فولاد مبارکه در کانون توجه بودند. بر این اساس خالص خریدی در حدود ۶۰۰میلیارد تومان در نماد «فملی» و ۵۳۰میلیارد تومان در نماد «فولاد» شکل گرفت؛ البته در این میان سهامداران خرد به خرید سهام فولاد کاوه نیز تمایل نشان داده و خالص خرید ۳۰.۶میلیارد تومانی را در این نماد ثبت کردند.

منبع: خبرآنلاین

منبع: ساعت24

کلیدواژه: میلیارد تومان نقدینگی میلیارد تومان میلیارد تومانی سهامداران عمده معامله گران هفته گذشته خرید سهام خالص خرید دنبال شد حقوقی ها شاخص کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۱۷۳۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید کننده جعبه هاردباکس عمده در تهران

در روزهایی که اهمیت بسته بندی هر روز بیشتر میشود و نیاز به جعبه های لوکس و خاص بیشتر می گردد، تولید انواع جعبه های هاردباکس چاپی و لوکس نیز هر روز بیشتر میشود. یکی از لوکس ترین انواع بسته بندی را میتوان انواع مدل های جعبه های هاردباکس نامید. جعبه هایی که دارای تنوع و مدل های مختلف هستند و در بیش از جعبه های مقوایی و لمینتی لوکس بودن خود را به رخ می کشند. این جعبه ها برای محصولات ارزشمند مانند طلا و جواهر، ساعت، ارائه هدیه و هر محصول و کالایی که قیمت بالایی دارد و نیازمند یک جعبه لوکس است مناسب می باشد.

در این گزارش سعی بر معرفی بانی چاپ بعنوان تولید کننده جعبه هاردباکس عمده در تهران را داریم، مجموعه ای که توان تولید انواع مدل های هاردباکس چاپی را در سایز و طرح های مختلف دارد. در این مجموعه بصورت روزانه امکان تولید 6000 قطعا از هاردباکس وجود دارد. یکی دیگر مواردی که در مورد این مجموعه شایان ذکر است امکان طراحی و برش های خاص ( با توجه به شکل محصول ) برای فوم، ابر و انواع مقوا بعنوان هولدر یا دیوایدر برای داخل جعبه هاردباکس می باشد. که شما را بی نیاز از یک مرکز و یا یک کارگاه دیگر تولیدی می کند.

معرفی جعبه هاردباکس:

هاردباکس یک جعبه ی سخت و محکم که از مقوای ضخیم ( که به آن کرجی نیز گفته میشود ) با روکش کاغذ گلاسه سلفون شده، تحریر، کرافت، انواع گالینگور و حتی چرم مصنوعی(ترمو) ساخته میشود. بر روی روکش های کاغذی میتوان انواع چاپ های رنگی و طلا یا نقره کوب را داشت ولی بر روی گالینگور صرفا میتوان طلا و یا نقره کوب را داشت، ولی جعبه هایی که با ترمو ساخته میشوند را غالبا داغ کوب می زنند که بصورت فرورفته و به طرز زیبایی جلوه دارد و جز لوکس ترین مدل های جعبه هارد باکس به حساب می آید.

دوام و عمر جعبه هاردباکس:

با توجه به متریال هایی که در تولید این جعبه ها به کار می رود غالبا دارای طول عمر بالایی هستند و در منزل یا محل کسب و کار پس از برداشتن و استفاده از محتویات داخل بعنوان یک نگهدارند برای یک کالای دیگر که برای مخاطب اهمیت دارد کاربرد دارد و استفاده میشود. لذا میتوان گفت جعبه های هاردباکس بر خلاف جعبه های مقوایی یکبار مصرف نیستند و با توجه به ماندگاری و دوام بالای این جعبه ها پس از برداشتن کالا و محصول درون خود برای نگهداری وسایل شخصی و ... نیز استفاده می گردند.

هاردباکس یک بسته بندی لوکس
جعبه های هاردباکس در کنار حفظ و نگهداری از کالای درون خود چند مزیت دیگر نیز دارد: افزایش فروش بواسطه لوکس بودن و زیبایی دوچندان نسبت به جعبه های معمولی، ارتقاء تجربه خرید و جلب توجه بیشتر مخاطب و ... که همگی این موارد باعث افزایش اطمینان و احساس بهتر مخاطب از کالا و محتوایات دورن جعبه دارد. هاردباکس ها جزء دسته بندی های لوکس به شمار می روند و همواره احساس کیفیت بالاتر را به مخاطب انتقال می دهد و درصورتی که همراه با یک محصول با کیفیت باشد یک تجربه لذت بخش و همراه با تکرار را برای مشتری شما به ارمغان می آورد.

هاردباکس بسته بندی محصولات صادراتی

در سال های گذشته ایران در مقوله بسته بندی های لوکس صادراتی به این میزان حرفه ای نبوده است. یکی از انواع جعبه های لوکس برای محصولات ارزشمند همین انواع جعبه هاردباکس ها هستند که به خود محصول ارزش افزوده می افزاید. جعبه های زعفران، انواع خشکبار ها و محصولاتی که در ایران تولید میشود و نیازمند یک بسته بندی لوکس و صادراتی است را میتوان با سفارش هاردباکس ها تامین نمود. که این خود بعنوان یک تکنیک برای جذب مشتری در بازار جهانی محسوب میشود.

بسته بندی با جعبه هاردباکس

یکی از اساسی ترین و مهمترین کارهایی که باید پیش از فروش و حتی کیفیت محصول در نظر گرفت نوع بسته بندی است. جعبه هاردباکس را میتوان نوع ارتقاء یافته جعبه های چوبی برای محصولات با تیراژ بالا که در فروش بخاطر قیمت بالا و زمان تولید طولانی میشدند نامید. بسته بندی که انواع مدل های مختلفی را دارد و با هر نوع سلیقه و محصول سازگار است. از مواد غذایی گرفته تا لوازم الکترونیکی، طلا و جواهر و ارائه هدیه های لوکس میتوان از مدل های مختلف جعبه هاردباکس سفارش داد و استفاده نمود.

تعداد و تیراژ سفارش جعبه هاردباکس

در صورتی که هاردباکس در تعداد کم نیاز دارید (زیر 300 عدد) قطعا به شما هاردباکس آماده را پیشنهاد می دهیم که صرفا میتوان روی آنها یک لوگو یا یک متن را طلا و نقره کوب کرد ولی در صورتی که در تیراژ عمده نیاز به هاردباکس دارید تولید هاردباکس چاپی اختصاصی را به شما پیشنهاد می دهیم. در تولید هاردباکس سفارشی هزینه های ثابتی وجود دارد که در تیراژ عمده بر روی هر جعبه سرشکن میشود و قیمت واحد نهایی پائین می آید، که این به خودی خود برای تولید کننده که قیمت نهایی و تمام شده بسیار حایز اهمیت می باشد یک مزیت می باشد.

برخی از کاربرد جعبه هاردباکس
یکی از محصولاتی که همواره برای بسته بندی محصولات خود از جعبه هاردباکس بهره برده است تولید کنندگان تلفن های همراه هستند بطوری که یکی از مدل های جعبه هاردباکس به همین نام نامگذاری شده است. جعبه هاردباکس موبایلی در کنار تلفن های همراه میتوان به لب تاپ، هدفون، لوازم الکترونیکی جانبی مرتبط با رایانه و یا قطعات الکترونیکی و لوکس ماشین نیز اشاره داشت. محصولاتی که بواسطه قیمت و حساسیت بالا به جهت آسیب پذیری از هاردباکس ها جهت بسته بندی استفاده نمایند تا درجابجایی و حمل و نقل از آسیب رسیدن جلوگیری نماید و در زمان فروش نیز جلب توجه و در پایان منتهی به افزایش فروش گردد.

محصولات لوکس آرایشی و بهداشتی، مواد غذایی گران قیمت مانند زعفران نیز نیازمند چنین جعبه هایی هستند که در کنار موارد گفته شده در بالا یک ارزش افزوده نیز به کالای درون خود اعطاء نماید.
طراحی و سفارش جعبه هاردباکس
بانی چاپ را میتوان جز معدود شرکت های تولید کننده جعبه هاردباکس در تهران نامید که از طراحی، چاپ و تولید جعبه هاردباکس را مستقلا انجام می دهد که این امکان باعث کاهش زمان تولید، پایین آوردن هزینه ی تولید و همچنین افزایش اطمینان سفارش می باشد. همچنین سفارش دهندگان میتوانند با مراجعه به صفحه ی https://www.banichap.com/hard-box لیست مدل های هاردباکس و قیمت آنها را مشاهده و سپس اقدام به ثبت سفارش جعبه هاردباکس نمایید.


هزینه و قیمت جعبه هاردباکس

قیمت جعبه هاردباکس بستگی به عوامل متعددی دارد که یکی از مهمترین آنها تعداد سفارش می باشد که در ادامه به کلیه عوامل تاثیر گذار در قیمت جعبه اشاره میشود: 1-تعداد 2-مدل جعبه 3-خدمات تکمیلی (طلا و نقره کوب، یو وی موضعی، برجسته سازی) 4-ضخامت مقوا 5- جنس روکش 6-سایز جعبه 7- هولد و دیوایدر (فوم، ابر و ... )

لذا با توجه به مشخص شدن موارد بالا میتوان قیمت جعبه هاردباکس شما را محاسبه و به شما اعلام نمود. هر چه تیراژ بالاتر باشد قیمت واحد و نهایی هر جعبه پائین تر می باشد. یکی دیگر از مزایای بانی چاپ بعنوان یک تولید کننده برتر در امر جعبه هاردباکس های سفارشی ارائه قیمت بصورت آنلاین در سایت بانی چاپ می باشد.

دیگر خبرها

  • برگزاری میز مشاوره حقوقی هفته سوم اردیبهشت از سوی پارک فناوری پردیس
  • نرخ‌گذاری دلار کانال‌های تلگرامی در روز تعطیل/ خرید و فروشی نیست
  • تولید کننده جعبه هاردباکس عمده در تهران
  • متن و حاشیه فرهنگ و هنر در هفته گذشته
  • تصادفات تهران در هفته گذشته
  • اعلام برنامه دولت درباره کالابرگ | یک هفته تا پایان اجرای طرح فجرانه کالابرگ
  • یک جو وحشتناک در انتظار پرسپولیس
  • آمار هولناک تلفات جاده‌ای/ زخم کیفیت خودروهای داخل درمان نمی‌شود؟
  • خبری مهم برای عرضه اولیه های بورسی
  • واکنش باشگاه پرسپولیس به انتشار برخی اخبار