Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@10:16:22 GMT

ابتلای ترامپ به کرونا؛ خود کرده را تدبیر نیست

تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۱۷۴۳۳

ابتلای ترامپ به کرونا؛ خود کرده را تدبیر نیست

به گزارش ایرنا به نقل از گاردین، نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا ضمن ابراز تاسف از ابتلای ترامپ به کرونا، گفت که تصمیم های رئیس جمهوری در جریان همه گیری کووید – ۱۹، کارت دعوت گستاخانه برای روی دادن چنین وضعیتی بود.

در همین حال، پلوسی و برخی دیگر ابتلای رئیس جمهوری به کرونا را فرصتی برای مقابله شدیدتر با کووید – ۱۹ تلقی کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تمهیدات در این زمینه از چند ماه قبل به دلیل کارشکنی های مکرر ترامپ برای جدی گرفتن کرونا، با مشکل مواجه شده است.

رفتارهای ترامپ در زمینه کوچک برشمردن تهدید کووید – ۱۹ از جمله در ارتباط با کم اهمیت دانستن تاثیر استفاده از ماسک بوده که با توصیه های مکرر مقام های بهداشتی مبنی بر زدن ماسک به عنوان راهی برای جلوگیری از شیوع این ویروس در تضاد بوده است.

همین هفته پیش در جریان مناظره انتخاباتی بود که ترامپ، جو بایدن رقیب دموکراتش را به دلیل زدن مکرر ماسک تمسخر کرد.

«باب وودوارد» در کتاب جدید خود تحت عنوان «خشم» فاش کرد که رئیس جمهوری از قبل درمورد تهدید کووید – ۱۹ می دانسته است.

ترامپ به وودوارد گفته بود: این ویروس در هوا جریان دارد و کشنده تر از آنفلوانزاست.

نانسی پلوسی گفت: شاید اکنون که مردم، رئیس جمهوری آمریکا را با همه اقدامات محافظتی می بینند و بانوی اول را نظاره می کنند، برایشان تجربه آموزنده ای باشد، اما بیش از آموختن، چیزی باید باشد که به آن عمل شود.

«شرود براون» سناتور دموکرات ایالت اوهایو ضمن آرزوی سلامتی برای ترامپ و همسرش و کارکنان کاخ سفید که به این بیماری مبتلا شده اند، گفت: از گزارش های مربوط به خودداری خانواده ترامپ و کارکنان (ستاد انتخاباتی) وی از زدن ماسک در مناظره (با جو بایدن) بسیار نگران شدم و اینکه روز بعد از مناظره، مراسمی برای جمع آوری کمک مالی برگزار شد و همه کسانی را که در آن مراسم کار می کردند و در آن حاضر بودند، به خطر انداخت.

بیانیه توئیتری براون همچنین این مساله را مورد توجه قرار داد که ترامپ که مجبور نیست برای درمان کووید – ۱۹ مبلغی پرداخت کند، همواره درصدد تضعیف دسترسی میلیون ها آمریکایی به مراقبت های بهداشتی از طریق دادخواهی علیه لایحه مراقبت مقرون به صرفه یا اوباماکر بوده است.

براون گفت: رئیس جمهوری از بهترین مراقبت های بهداشتی در جهان برخوردار است که از سوی مالیات دهندگان پرداخت می شود. اوهایویی‌های سخت کوش به آزمایش ها و منابعی که ترامپ از آن برخوردار است، دسترسی ندارند، زیرا هفت ماه می گذرد و ما هنوز راهبردی ملی در زمینه تست کرونا نداریم.

وی ابراز امیدواری کرد که ترامپ در درخواست برای لغو لایحه حفاظت از بیمار و مراقبت مقرون به صرفه در میانه همه گیری کرونا تجدیدنظر کند.

چاک شومر رهبر اقلیت سنا ضمن آرزوی بهبودی سریع برای ترامپ، ملانیا و کارکنان مبتلای کاخ سفید، گفت که به مردم در دعا برای خانواده رئیس جمهوری پیوسته است.

شومر در عین حال از رویکرد کاخ سفید در ارتباط با کووید – ۱۹ انتقاد کرد و گفت: این ماجرا نشان داد که سنا به یک برنامه آزمایش و کنترل ردیابی تماس برای سناتورها، کارکنان و همه کسانی که در کنگره کار می کنند، نیاز دارد.

جو بایدن رقیب دموکرات ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا نیز ضمن ابراز نگرانی از ابتلای رئیس جمهوری به کووید – ۱۹ در توئیتی اعلام کرد که به همراه همسرش خواستار بهبود سریع ترامپ و ملانیاست و برای سلامت رئیس جمهوری و خانواده اش دعا می کند.

بلافاصله پس از انتشار خبر ابتلای ترامپ به کرونا، بایدن اعلام کرد که آزمایش کرونای وی و همسرش منفی بوده است.

بایدن همچنین در توئیت خود به نوعی توصیه بهداشتی را که ترامپ آن را کوچک می شمرد مورد توجه قرار داد و نوشت: از همه به خاطر پیام های نگرانی تشکر می کنم. امیدوارم این مساله یادآوری باشد مبنی بر اینکه ماسک بزنید، فاصله اجتماعی را رعایت کنید و دستانتان را بشوئید.

کامالا هریس معاون بایدن نیز در پیامی توئیتری برای ترامپ و بانوی اول آمریکا آرزوی بهبودی کامل و سریع کرد.

از سویی، برخی مفسران رفتارهای ترامپ در زمینه کم اهمیت نشان دادن کووید – ۱۹ را مورد توجه قرار دادند.

«جوی رید» مجری شبکه ام‌اس‌ان‌بی‌سی در توئیتی آورد: دونالد ترامپ در نواری ضبط شده در ماه فوریه (بهمن – اسفند 98) در مصاحبه ای با باب وودوارد گفت که کووید – 19 واقعی است. وی گفت که (این بیماری) مرگبار است. اما وی با همدستی تیم اش، ستاد انتخاباتی اش و فرمانداران جمهوریخواه علنا طوری رفتار کرد، گویی که همه چیز ساختگی است. خُب، کووید بسیار واقعی است.

برچسب‌ها ویروس کرونا دونالد ترامپ مجلس نمایندگان آمریکا ایالات متحده آمریکا جو بایدن پروندهٔ خبری هراس جهانی از ویروس کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا دونالد ترامپ مجلس نمایندگان آمریکا ایالات متحده آمریکا جو بایدن ویروس کرونا دونالد ترامپ مجلس نمایندگان آمریکا ایالات متحده آمریکا جو بایدن اخبار کنکور رئیس جمهوری جو بایدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۱۷۴۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهی متفاوت طی کن (+فیلم)

????اگر دیگران مطالعه نمی کنند ؛ تو شروع کن به خواندن   ????اگر دیگران تن پروری می کنند ؛ تو شروع کن به ورزش روزانه   ????اگر دیگران درگیر غر زدن درباره امروز هستند ؛ تو شروع کن به برنامه ریزی برای فردا   ????اگر دیگران از جلو رفتن می ترسند ؛ تو شروع کن به ریسک کردن   ????اگر دیگران فقر را تقدیر خود می دانند ؛ تو شروع کن به ثروتمند سازی ذهنت و سپس تدبیر و تلاش   ????اگر دیگران می خزند ؛ تو راه برو و  ????اگر دیگران راه می روند : تو پرواز کن ... اوج که گرفتی، همه چیز متفاوت می شود، حتی زاویه دیدت به دنیا.     ????????????   ????ما در "کی و چی" به طور علمی درباره روان شناسی ثروت با شما صحبت خواهیم کرد تا ذهنیت ثروتمند در شما ایجاد شود و در کنار آن، "تدبیر و تلاش" مان را در حوزه ارزهای دیجیتال متمرکز کرده ایم و به شما روش کار در این بازار و سودآوری از آن را یاد می دهیم.   ????عضویت در کانال آموزشی رایگان "کی و چی"  ???????????? @keyochiedu    ????"کی و چی" به شما می گوید کِی ، چی بخرید و کِی ، چی بفروشید تا سود کنید. ???? @keyochi کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • بلومبرگ: تیم اقتصادی ترامپ به دنبال مقابله با کشورهایی است که دلارزدایی می‌کنند
  • راهی متفاوت طی کن (+فیلم)
  • جو بایدن به زودی می‌میرد | دلیل پیروزی احتمالی ترامپ مشخص شد
  • رئیس جمهوری با حدود یکصد اتهام
  • سیاست خارجی ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا
  • سناریوی زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • سناریو زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • ترامپ: پلیس باید دانشجویان مخالف اسرائیل را به شدت سرکوب کند
  • ترامپ: پلیس باید دانشجویانی که مخالف (نسل‌کشی) اسرائیل در غزه هستند را به شدت سرکوب کند
  • پیروزی ترامپ و بایدن در انتخابات مقدماتی پنسیلوانیا