Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-02@22:57:27 GMT

چین؛ مقصد ۹۰ درصد صادرات محصولات دامی هرمزگان

تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۱۷۶۱۶

چین؛ مقصد ۹۰ درصد صادرات محصولات دامی هرمزگان

ایسنا/هرمزگان معاون سلامت اداره‌کل دامپزشکی هرمزگان گفت: ۵۱ هزار و ۷۷۱ تن انواع محموله دام و فرآورده‌های خام دامی با نظارت بهداشتی دامپزشکی استان در یک سال گذشته به خارج از کشور صادر و بیش از ۹۰ درصد آن به چین صادر شده است.

کامبیز امجدی گلپایگانی، روز گذشته (۱۲ مهرماه) در نشست خبری که به مناسبت هفته دامپزشکی برگزار شد، اظهار کرد: ۵۱ هزار و ۷۷۱ تن انواع محموله دام و فرآورده‌های خام دامی با نظارت بهداشتی دامپزشکی استان دریک سال گذشته از ابتدای مهر ۹۸ تا مهر ۹۹ به خارج از کشور صادر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: این محموله‌ها بیشتر شامل ماهی و میگو، آبزیان حرام‌گوشت ازجمله خرچنگ، ماهی یال اسبی، صدف و مارماهی و همچنین اجزای حرام حیوانات حلال‌گوشت بوده است.

معاون سلامت اداره‌کل دامپزشکی هرمزگان با اشاره به اینکه محموله‌های یادشده به کشورهای چین، روسیه، ویتنام، امارات، هنگ‌کنگ، مالزی و عمان صادر شده است، افزود: بیش از ۹۰ درصد کالای مرتبط با دامپزشکی از مبادی استان به چین صادر شده است.

امجدی گلپایگانی با بیان اینکه در سال زراعی گذشته ۲۶۱ هزار و ۱۴ تن محموله‌ خام دامی با نظارت دامپزشکی وارد استان شده است، تصریح کرد: میزان محموله‌های ترانزیتی خام دامی نیز در سال زراعی گذشته ۴۶ هزار و ۳۴ تن و بیشتر به کشورهای ترکمنستان و افغانستان بوده است.

وی با تأکید بر اینکه در سال زراعی گذشته ۲ میلیون و ۲۴۴ هزار و ۳۲۳ رأس دام در استان علیه بیماری‌های مشترک واگیر و انگلی واکسینه شدند، خاطرنشان کرد: در این مدت ۲۶۶ هزار و ۷۵۱ مترمربع جایگاه دام و همچنین ۱۰۲ هزار و ۱۶۷ رأس دام سم‌پاشی شده است.

معاون سلامت اداره‌کل دامپزشکی هرمزگان عنوان کرد: ناظران بهداشتی دامپزشکی هرمزگان همچنین از مهر سال گذشته تاکنون بیش از ۱۷ هزار و ۹۶۱ مورد از مراکز فراوری، بسته‌بندی، کارخانه‌جات و اسکله‌های صیادی استان بازدید داشتند.

امجدی گلپایگانی در پایان افزود: در این مدت ۶۱ هزار و ۷۷۵ رأس دام شامل ۲۱ هزار و ۶۳۳ رأس گوسفند، ۳۰ هزار و ۸۹۷ رأس بز، هشت هزار و ۳۵۸ رأس گاو و ۸۸۷ نفر شتر و همچنین ۱۷ میلیون و ۴۷ هزار قطعه طیور کشتار شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: منطقه هرمزگان استانی اجتماعی دامپزشکی هرمزگان صادر شده خام دامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۱۷۶۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۸۵۰ کیلوگرم گوشت و آلایش‌های غیربهداشتی و غیرقابل مصرف دام و طیور

تورج کرمیان رییس شبکه دامپزشکی شهرستان کرمانشاه گفت : به منظور حفظ بهداشت و سلامت عمومی شهروندان، این اداره اقدام به تشدید نظارت‌های بهداشتی بر مراکز عمده تهیه و توزیع فرآورده‌های خام دامی اعم از سردخانه ها، مراکز بسته بندی، قصابی ها، رستوران ها، کشتارگاه‌ها و مراکز عرضه کرده است.

وی افزود: این میزان گوشت و آلایش‌های غیربهداشتی به دلیل عدم انطباق با موازین بهداشتی و نداشتن هویت از ۶ واحد عمده تهیه و تولید و عرضه فرآورده‌های خام دامی کشف و با دستور مقام قضایی به طریق کاملا بهداشتی امحاء و از چرخه مصرف خارج شد.

رییس شبکه دامپزشکی شهرستان کرمانشاه اضافه کرد: در این راستا چهار واحد از این مراکز پلمب و صاحبان ۲ واحد متخلف دیگر نیز پس از تشکیل پرونده قضایی به اداره تعزیرات معرفی شدند.

کرمیان با قدردانی از دادستان و معاونان دادستانی، یادآور شد: از ابتدای امسال تاکنون ۴.۵ تن انواع گوشت، آلایش و فرآورده‌های دامی در شهرستان کرمانشاه جمع آوری و پس از خارج شدن از چرخه مصرف معدوم و در این زمینه ۱۶ واحد تهیه و توزیع نیز پلمب شد.

وی گفت: از شهروندان تقاضا می‌شود، گوشت و آلایش مورد نیاز خود را از مراکز معتبر تحت نظارت بهداشتی دامپزشکی تهیه و هرگونه انتقاد، پیشنهاد و شکایت خود را از طریق سامانه تلفنی ۱۵۱۲ و پیامکی ۱۰۰۰۱۰۰۰۱۵۱۲ با شبکه دامپزشکی در میان بگذارند.

رییس شبکه دامپزشکی کرمانشاه تاکید کرد: شهروندان علاوه بر تهیه فرآورده‌های دامی از مراکز معتبر و مجاز، گوشت مصرفی را نیز از مراکز معتبر عرضه و توزیع فرآورده‌های خام دامی که دارای مهر دامپزشکی و برچسبی که دارای تاریخ انقضا، تاریخ تولید، محل تولید و شرایط نگهداری بر روی لاشه است، خریداری کنند و به این موارد دقت لازم را داشته باشند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • صادارت۱۰۰ قطعه جوجه شترمرغ از مرز دوغارون شهرستان تایباد به افغانستان
  • توقیف محموله خوراک دامی قاچاق در پاوه
  • محصولات مازندران بازار خوبی در عمان دارد
  • ۱۰۰ قطعه جوجه شترمرغ به افغانستان صادر شد
  • توقیف محموله بزرگ تخم‌مرغ غیربهداشتی در مازندران
  • چین اولین مقصد صادرات کالاهای ایرانی/ باید بازار چین را بشناسیم
  • ارزش صادرات محصولات کشاورزی به ۶.۲ میلیارد دلار رسید
  • ۲ هزار قطعه ماهی زینتی از مرز مهران به عراق صادر شد
  • ۳۰ تُن مکمل و افزودنی‌های غیرمجاز دامی در پردیس کشف شد
  • کشف ۸۵۰ کیلوگرم گوشت و آلایش‌های غیربهداشتی و غیرقابل مصرف دام و طیور