Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش نشریه "هندوستان تایمز"، سازمان تحقیق و توسعه دفاعی هند در بیانیه‌ای نوشت: موشک با برد متوسط "شاریا" که می‌تواند به سرعت ۷.۵ ماخ دست یابد، دارای فناوری پیشرفته و دقت بالا است که توانست با موفقیت هدف خود را شناسایی و نابود کند. 
مقامات هندی در این خصوص توضیح دادند: این موشک دو مرحله‌ای که از پیشرانه‌های جامد استفاده می‌کند، می‌تواند رادارهای دشمن را فریب دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این موشک به طول ۱۰ متر و وزن ۶.۲  تن می‌تواند کلاهک‌های هسته‌ای و معمولی با وزن یک هزار کیلوگرم را حمل کند. 
ماه گذشته بود که هند اولین قدم را در جهت تولید کلاس جدیدی از موشک‌های فوق مدرن برداشت که می‌توانند شش برابر سریعتر از سرعت صوت (۶ ماخ) حرکت کرده و به هر سپر دفاع موشکی نفوذ کنند. در این راستا، دهلی نو ماه گذشته یک موتور موشک که می‌تواند به سرعت فراصوت دست یابد را در یک مرکز پرتاب در سواحل اودیسا آزمایش کرد. 
اما این چندمین آزمایش موشکی هند در چند روز گذشته است. تنها دو روز پیش، هند با موفقیت یک موشک ضد تانک با هدایت لیزری و برد بیش از چهار کیلومتر را آزمایش کرد. این موشک که توسط سازمان تحقیق و توسعه دفاعی ساخته شده، از تانک نسل سوم موسوم به آرجون شلیک شده و هدف مورد نظر خود را با دقت کامل مورد اصابت قرار داد. 
همچنین در روز پنجشنبه هند موشک "براهموس" را در سواحل اودیسا با موفقیت آزمایش کرد. موشک براهموس هم اکنون دارای برد ۶۰۰ کیلومتر است اما سازمان تحقیق و توسعه دفاعی هند اعلام کرده است که به زودی نسل جدید این موشک با برد ۸۰۰ کیلومتر آماده خواهد شد. 
هند همچنین قصد دارد سرعت این موشک را تا یک دهه آینده از ۲.۸ ماخ به ۷ ماخ افزایش دهد و آن را به یک سیستم مافوق صوت موشکی تبدیل کند. 
موشک براهموس که محصول مشترک هند و روسیه می‌باشد دارای توانایی نابود کنندگی اهداف دشمن در سطح زمین و پرواز در سطح پایین جهت عدم شناسایی توسط رادارهای دشمن است. 
نیروهای مسلح هند هم اکنون دارای موشک‌های پریتوی ۲ با برد ۳۵۰ کیلومتر، آگنی ۱ با برد ۷۰۰ کیلومتر، آگنی ۲ با برد دو هزار کیلومتر و آگنی ۳ و ۴ با برد سه هزار و ۵۰۰ کیلومتر می‌باشند. این موشک‌ها از جمله مهمترین سلاح‌های اتمی هند محسوب می‌شوند. 
هند پس از به عضویت درآمدن در رژیم کنترل تکنولوژی موشکی در سال ۲۰۱۷، برنامه موشکی خود را توسعه داده است. عضویت در رژیم کنترل تکنولوژی موشکی اکنون به هند این امکان را می‌دهد که تکنولوژی‌های پیشرفته موشکی را خریداری کند. 
سازمان تحقیق و توسعه صنایع دفاعی هند مسوولیت برنامه موشکی این کشور را بر عهده دارد.

برچسب‌ها هند موشک بالستیک موشک

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هند موشک بالستیک موشک هند موشک بالستیک موشک اخبار کنکور سازمان تحقیق و توسعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۱۷۶۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران در اوج توانایی پهپادی و موشکی است

اندیشکده «شورای آتلانتیک» با ابراز شگفتی از توانایی موشکی و پهپادی ایران عنوان داشت که ایران کمبود‌ها و نقایص در صنعت هوایی خود را با توسعه این تسلیحات جبران کرده است.

به گزارش ایرنا، اندیشکده شورای آتلانتیک در تحلیل واکنش نظامی هفته گذشته تهران با بیان اینکه روزگاری ایران در عرصه صنعت نظامی هوایی ضعیف بود، اما اکنون پیشرفت چشمگیری داشته و در اوج به سر می‌برد، تصریح دارد: حمله بی‌سابقه ۱۴ آوریل ایران به اسرائیل یک تیر اخطار بود. این واکنش نشان می‌دهد که تهران به‌رغم نداشتن نیروی هوایی مدرن ظرفیت بالقوه‌ای برای ضربه زدن به اسرائیل و مقابله با برتری هوایی آن را دارد.

این اتاق فکر آمریکایی تاکید دارد: حمله مستقیم هوایی ایران به خاک اسرائیل نقطه عطفی در شرایط امنیتی رو به وخامت منطقه بود. اگرچه حمله اخیر نکته جدیدی را در مورد توانایی‌های نظامی ایران فاش نکرد، اما ظرفیت‌های خطرناک ایران در بهره برداری از فقدان عمق استراتژیک اسرائیل را نشان داد.

این گزارش با بیان اینکه حمله ایران، اسرائیل را به تجدیدنظر در محاسباتش در مورد ایران وادار می‌کند، افزود: برخی تحلیلگران سیاست خارجی، نوع واکنش ایران در پاسخ دادن به حمله اسرائیل به کنسولگری در دمشق را دارای بازخورد‌های منفی برای تهران توصیف می‌کردند، اما جمهوری اسلامی و رهبر آن آیت الله علی خامنه‌ای این امر را از دیدگاهی متفاوت مشاهده و ارزیابی می‌کردند.

نویسنده گزارش با تکرار ادعا‌های رسانه‌های صهیونیست در مورد مقابله و همکاری غرب در کنار اسرائیل با موشک‌ها و پهپاد‌های ایرانی مدعی شد که حمله ایران آسیب زیرساختی قابل توجهی را به دنبال نداشت. با این‌حال شورای آتلانتیک با بیان اینکه ممکن است همه این اقدامات از روی برنامه ریزی انجام شده باشد، اذعان کرد اگر سه هزار یا ۳۰ هزار موشک و پهپاد بدون اخطار قبلی به سمت اسرائیل پرتاب شوند، مقابله با آن‌ها بسیار سخت خواهد بود.

این در حالی است که بر اساس برخی اطلاعات، گفته می‌شود حزب الله لبنان که اصلی‌ترین متحد ایران است، زرادخانه‌ای متشکل از ۱۵۰ هزار راکت و موشک در اختیار دارد.

این مرکز پژوهشی آمریکا، نیروی هوایی را پاشنه آشیل امنیتی ایران از زمان جنگ هشت ساله ایران و عراق (۱۹۸۰-۱۹۸۸) عنوان داشت و اعلام کرد که پس از آن جنگ، ایران برای تقویت توان هوایی خود تلاش کرد و در کنار آن بخش عمده‌ای از منابع خود را در زمینه توسعه برنامه موشکی بالستیک و پهپاد رزمی سرمایه گذاری کرد. ایران به دلیل آنکه سال‌ها با محدودیت‌های تسلیحاتی سازمان ملل درگیر بود، پیوسته سعی کرد تا برد و دقت موشک و پهپاد‌های خود را افزایش دهد و در این مسیر موفق شد قابلیت موشکی و پهپادی خود را به این سطح بالا ارتقا دهد.

دیگر خبرها

  • ایران در اوج توانایی پهپادی و موشکی است
  • حمله پهپادی و موشکی نیرو‌های مسلح یمن به اهداف اسرائیلی
  • تایفون آمریکا در راه آسیا و اقیانوسیه(+عکس)
  • اسرائیل با اطلاعات پایگاه ترکیه، موشک‌های ایران را زد
  • حمله موشکی مقاومت فلسطین به اطراف غزه
  • فیلم کامل ادعای کریمی‌قدوسی درباره کلاهک هسته‌ای | اروپایی‌ها دست و پاشون را جمع کنند!
  • فیلم کامل ادعای تهدیدآمیز کریمی‌قدوسی درباره کلاهک هسته‌ای
  • اسرائیل با اطلاعات پایگاه ترکیه، موشک های ایران را زد
  • سامانه پدافند اس-۵۰۰؛ علیه موشک‌های هایپرسونیک عمل می‌کند؟!
  • سامانه پدافند اس-۵۰۰ چیست؟ آیا می‌تواند علیه موشک‌های هایپرسونیک عمل کند؟