Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها – مدیر صنایع دستی سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به اینکه صنایع دستی نماد خودباوری فرهنگی و خوداتکایی اقتصادی در قشم است، گفت: ۶۰ هزار نفر از جمعیت ۷۵ هزار نفری بانوان قشم می‌توانند از مسیر خلق آثار برتر صنایع دستی، به تولید ثروت برسند. - اخبار استانها -

نسرین ملازم در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قشم، اظهار داشت: متاسفانه از این تعداد بانوی هنرمند، تنها 800 نفر کارت فعالیت دارند و بقیه به صورت سنتی در منازل خود برای اعضای خانواده و نهایتا دوستان اثر هنری خلق می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ملازم، از گلابتون‌دوزی با زیر مجموعه‌های خوس‌دوزی، زری‌بافی، شک‌دوزی و عروسک‌دوزی به عنوان اصلی‌ترین هنر نزد بانوان قشمی یاد کرد و افزود: آقایان هنرمند صنایع دستی قشم هم در لنج‌سازی و خلق هنر با صدف‌های دریایی فعالیت می‌کنند.

مدیر صنایع‌دستی سازمان منطقه آزاد قشم معتقد است؛ بانوان این جزیره برای تولید ثروت از هنر صنایع دستی باید با مشارکت در دوره‌های آموزشی فروش محصولات در فضای مجازی، با راه‌های صحیح بازاریابی و جذب خریداران بیشتر آشنا شوند.

وی ادامه داد: بانوان هنرمند قشمی در دوره‌های آموزشی باید با روحیه خریداران نسبت به اهمیت متریال و مواد اولیه مورد نیاز و نوع رنگ‌آمیزی آثار صنایع دستی از جمله آنچه بر روی کتیبه پرده‌ها، رو تختی، تابلو، رومیزی‌ها، البسه، آب‌آژور، کیف، مبلمان و موارد دیگر خلق می‌شود آشنا شوند تا بتوانند از طریق فضای مجازی، مشتریان بیشتری را جذب نمایند.

ملازم از بسته‌بندی شکیل و زیبا هم به عنوان دیگر نیاز بِرندسازی محصولات صنایع دستی قشم نام برد و افزود: برای دستیابی به ثروت از هنر صنایع دستی به ویژه جذب مشتریان خارجی باید یک اثر زیبای خلق شده در بسته‌بندی زیباتر به مشتری ارائه شود.

خانه صنایع دستی قشم ایجاد می‌شود

وی گفت: سازمان منطقه آزاد قشم در راستای حمایت از بانوان هنرمند صنایع دستی تا پایان امسال یک ساختمان ویژه نمایش آثار هنری در مجاورت ساختمان ژئوپارک قشم ایجاد خواهد کرد و هم اینک دو خانه صنایع دستی در روستاهای شیب دراز و گورزین قشم با هدف ارائه آثار هنری بانوان حوزه صنایع دستی راه‌اندازی شده است.

ملازم در رابطه با مباحث بیمه‌ای هنرمندان صنایع دستی قشم، اظهار کرد: سال گذشته 148 نفر از بانوان با کمک سازمان منطقه آزاد قشم بیمه شدند و امیدواریم همه دست‌اندرکاران صنایع دستی قشم به اهمیت بیمه توجه داشته باشند و با بیمه کردن خود از مزایای آن استفاده نمایند.

سایه سنگین کرونا بر بازار صنایع دستی لرستان؛ نان 30 هزار نفر آجر شد + تصاویرهنرمندان صنایع دستی و فعالان گردشگری گلستان خانه‎‌دار می‌شوند3000 صنعتگر صنایع دستی استان خراسان جنوبی بیمه می‌شوند

جزیره قشم به‌عنوان بزرگترین جزیره خلیج فارس با داشتن ظرفیت‌های ارزشمند گردشگری و آثار کم نظیر صنایع دستی، در جنوب ایران واقع شده است.

انتهای پیام/7558/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سازمان منطقه آزاد قشم صنایع دستی قشم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۱۷۸۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای پروژه‌های گردشگری با بیش از ۲۰ همت سرمایه‌گذاری

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل گفت: در حال حاضر قریب به ۹۰ پروژه در حوزه گردشگری استان اردبیل در حال اجرا است که سرمایه‌گذاری بیش از ۲۰ همتی در این پروژه‌ها انجام می‌شود و نشان‌دهنده حرکت رو به جلوی گردشگری استان اردبیل است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، حسن محمدی ادیب در دیدار با مسئولان بانک گردشگری اظهار کرد: در حال حاضر قریب به ۹۰ پروژه در حوزه گردشگری استان اردبیل در حال اجرا است که سرمایه‌گذاری بیش از ۲۰ همتی در این پروژه‌ها انجام می‌شود و نشان‌دهنده حرکت رو به جلوی گردشگری استان اردبیل است.

وی افزود: ما از بانک گردشگری به‌عنوان یک بانک تخصصی و متولی در حوزه گردشگری انتظار داریم که در حوزه گردشگری اردبیل با توجه به پتانسیل‌های موجود فعالیت ویژه‌ای داشته باشد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل تاکید کرد: اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل حمایت ویژه‌ای از سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری انجام می‌دهد و موافقت اصولی بی‌نام برای مناطق و پروژه‌های مستعد در استان صادر شده است که بانک گردشگری می‌تواند در این راستا با مشارکت سرمایه‌گذاران در این موارد فعالیت کند.

محمدی ادیب ادامه داد: همچنین مطابق توافقات اولیه به‌دست آمده تشکل‌های حرفه‌ای گردشگری استان با بانک گردشگری در راستای همکاری‌های بیشتر و تعریف ساز و کارهای حمایتی تفاهمنامه امضا می‌کنند تا بتوانیم از ظرفیت مجموعه‌های گردشگری استان و منابع بانک گردشگری برای رونق و توسعه این صنعت در استان استفاده کنیم.

کد خبر 748853

دیگر خبرها

  • اهدای ۵۹ شیء تاریخی به اداره میراث‌ فرهنگی شهرستان ملایر
  • توسعه گردشگری ایران و عمان باعث تقویت روابط اجتماعی می‌شود
  • اجرای پروژه‌های گردشگری با بیش از ۲۰ همت سرمایه‌گذاری
  • بانوان نماد خودباوری و مسوولیت پذیری در جامعه هستند
  • برپایی نمایشگاه و کارگاه رودوزی‌های سنتی در موزه بزرگ خراسان
  • ‌کرمان‌ میزبان سومین جشنواره ملی چند رسانه‌ای میراث فرهنگی
  • بانوان نماد خودباوری و مسؤولیت پذیری در جامعه
  • آلاچیق عشایر شاهسون اردبیل قابلیت ثبت جهانی دارد
  • میمند فارس شهر ملی شیشه‌گری می‌شود
  • میمند فارس شهر ملی شیشه‌گری شود