Web Analytics Made Easy - Statcounter

معممی مقدم از تحقق رشد ۵۰ درصدی طرح«مهر تحصیلی» نسبت به سال ۹۸ خبر داد و گفت:در آستانه سال تحصیلی جدید، این طرح با اجرای نیت بیش از ۵۵۳ موقوفه دارای درآمد با نیّات کمک‌هزینه تحصیل دانش آموزان، تهیه لوازم‌التحریر اجرا شد.

 خبرگزاری شبستان، گروه قرآن و معارف، «رضا معممی مقدم» افزود: مهر تحصیلی یک طرح ویژه اجتماعی است و از ویژگی‌های این طرح استفاده از کالاهای ایرانی به‌منظور تحقق جهش تولید است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تصاویر دفترچه‌ها که مؤید استفاده و خرید کالای ایرانی است، رعایت استانداردهای بهداشت تولید، صدور کارت حمایتی خیرین برای هر استان و لحاظ ۲۸ قلم کالا برای هر بسته ابتدایی  و ۲۳  قلم کالا برای متوسطه اول و دوم ازجمله دیگر ویژگی‌های این طرح محسوب می‌شود.

  مدیرکل امور اجتماعی و مشارکت‌های سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به آثار و خدمات وقف درزمینهٔ کمک به دانش آموزان نیازمند اظهار داشت: با توجه به کاهش درآمد خانواده‌های کم برخوردار متأثر از کرونا امسال اهتمام جدی‌تری برای مهر تحصیلی داشتیم .  این طرح از نیمه دوم شهریور باهدف اجرای صحیح و امینانه نیات واقفین مرتبط با کمک به تحصیل دانش آموزان مستعد و کم برخوردار و بازمانده از تحصیل  در سراسر کشور اجرا شد.

 

معممی مقدم تصریح کرد: سازمان اوقاف و خیریه در اجرای طرح رزمایش همدلی و کمک‌های مؤمنانه  بنا به توصیه رهبر معظم انقلاب ، با عنوان خیزش عمومی برای کمک به افراد آسیب‌دیده از بیماری کرونا رزمایش ضیافت همدلی و شمیم حسینی و بسته‌های بهداشتی را تهیه و توزیع کرد و تهیه بسته‌های مهر تحصیلی نیز در همین راستا بوده است.

 

وی ادامه داد: با عنایت به مشارکت موقوفات مرتبط با این طرح ملی، هدایای واقفین خیراندیش به دانش آموزان در سال تحصیلی جدید، تعداد ۳۰ هزار بسته از کلیه اقلام تحصیلی ازجمله؛ کیف، دفتر، نوشت‌افزار و ...، ۱۰ هزار بسته  توسط اعتبارات در اختیار نماینده ولی‌فقیه و ۵ هزار بسته توسط خود استان‌ها و به‌طور غیرمتمرکز از محل عواید موقوفات و مشارکت خیرین، تولید و در سراسر کشور از طریق ادارات کل اوقاف و امور خیریه استان‌ها در بین دانش آموزان توزیع شد.

 

وی اشاره کرد: در برخی از استان‌ها و بر اساس فراوانی نیات واقفین تعدادی تبلت ، کفش و لباس مدرسه نیز با هماهنگی مدارس، در بین دانش آموزان توزیع شده است.

 

وی با بیان اینکه طرح «مهر تحصیلی» با هدف اجرای صحیح و امینانه نیات واقفین در موضوعات کمک به تحصیل دانش آموزان با رویکرد شفاف‌سازی و اطلاع‌رسانی از آثار و برکات وقف اجرا می‌شود، تصریح کرد: شناسایی دانش آموزان مستعد و مستحق، مطابق نیت واقف و از طریق ادارات آموزش‌وپرورش، مدیران مدارس، مراکز افق فعال در بقاع متبرکه، معتمدین و خیرین محلی، انجمن‌های خیریه فعال و همین‌طور نهادهای حمایتی، به ادارات اوقاف و امور خیریه شهرستان‌ها انجام می‌شود تا ضمن خدمت‌رسانی مطلوب و کریمانه، اجرای نیت واقف نیز به‌طور صحیح انجام شود.

 

وی اضافه کرد: برخی از نیات موقوفات مقید به مکان، زمان و افراد خاصی است که موظفیم بر اساس نیت واقف عمل کنیم. در مواردی که نیت واقف مقید به مکان یا افراد خاص نباشد، اولویت سازمان اوقاف و امور خیریه با دانش‌آموزانی خواهد بود که در نقاط محروم مشغول تحصیل هستند و همچنین شامل؛ دانش آموزان استثنائی، دانش آموزان بی‌بضاعت و مستعد، دانش آموزان دارالایتام‌ها و مجتمع‌های تربيتي تحت نظارت سازمان اوقاف و امور خیریه و همین‌طور شامل دانش‌آموزانی می‌شود که تحت پوشش نهادهای حمایتی ازجمله کمیته امداد امام خمینی(ره) و  سازمان بهزیستی هستند.

 

مدیرکل امور اجتماعی و مشارکت‌های سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: از سال ۹۱ تا سال ۹۹ تعداد ۴۱۰ هزار و ۲۸۰ دانش‌آموز از محل اجرای نیات واقفین و مشارکت خیرین از این طرح بهره‌مند شده‌اند.

 

پایان پیام/40

منبع: شبستان

کلیدواژه: مهر تحصیلی سازمان اوقاف سازمان اوقاف و امور خیریه نیات واقفین دانش آموزان مهر تحصیلی نیت واقف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۱۷۹۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاثیر ۶۰ درصدی سوابق تحصیلی در آزمون سراسری سال آینده

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، سید جلال موسوی خطیر معاون ستاد تعلیم و تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: تاثیر سوابق تحصیلی حاصل از دروس نهایی دانش آموزان در آزمون سراسری سال بعد، با ده درصد افزایش به شصت درصد خواهد رسید.

موسوی خطیر با اشاره به اینکه شورای عالی انقلاب فرهنگی در صدد حذف آزمون چهار گزینه‌ای و تشریحی نمودن آزمون سراسری در سال‌های آینده است، گفت: نخستین اقدام برای این منظور، افزایش تاثیر سوابق تحصیلی دانش‌آموزان در نمرات نهایی خواهد بود.

وی با تأکید بر اینکه شواهد نشان‌دهنده این است که برگزاری دو نوبت آزمون سراسری در سال آمادگی داوطلبان را بیشتر می‌کند و از اضطراب آنها می‌کاهد، افزود: یکی از راهبرد‌های موثر شورای عالی انقلاب فرهنگی، بیشتر کردن تعداد نوبت‌های برگزاری آزمون سراسری تا حذف برگزاری کنکور به شکل سنتی است.

معاون ستاد تعلیم و تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: با هوشمند کردن آزمون‌های سراسری، امنیت آزمون بیشتر و از تقلب کاسته می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • سرمایه وقف به سمت رفع نیاز مردم در حرکت است
  • وقف به عنوان یک سنت حسنه با دانش‌های جدید آمیخته شده است
  • حرکت سازمان اوقاف در مسیر مولدسازی و بهبود اقتصاد کشور با حمایت از شرکت‌های دانش بنیان + فیلم
  • تاثیر ۶۰ درصدی سوابق تحصیلی در آزمون سراسری سال آینده
  • افزایش ۸۲ درصدی توزیع بسته‌های معیشتی میان نیازمندان زنجانی 
  • ‌ تعیین تکلیف ۷۲۸ هکتار اراضی منابع طبیعی و اوقاف در فارس
  • رشد ۸۲ درصدی توزیع بسته‌های معیشتی هلال احمر استان زنجان
  • روز جهانی لوازم التحریر ۱۴۰۳ + تاریخچه و پوستر World Stationery Day
  • استفاده از اقتصاد دریا از فاصله ۱۳۰۰ کلیومتری!
  • افزایش ۵۰ درصدی قیمت کتاب‌های درسی برای سال تحصیلی جدید