Web Analytics Made Easy - Statcounter

کاربران توییتر کلیپی صوتی از یک دانشجوی سعودی منتشر کردند که چند دقیقه قبل از بازداشت ضبط کرده بود که نشان می دهد دانشگاه توسط نیروهای امنیتی عربستان محاصره شده بود. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری الخلیج الجدید صفحه توییتری « بازداشت‌شدگان آزادی بیان» در عربستان یک کلیپ صوتی از «احمد عبدالناصر الحویطی» دانشجوی سعودی متعلق به قبیله الحویطات که چند دقیقه قبل از بازداشت او ٬در داخل دانشگاه شاهزاده فهدبن سلطان در تبوک ضبط شده بود را افشا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

در این حساب کاربری نوشته شده این کلیپ صوتی آخرین صدایی است که الحویطی ضبط و آن را برای پدرش فرستاده بود.

احمد در این کلیپ می‌گوید که دانشگاه توسط نیروهای امنیتی محاصره شده است. بعد از ارسال این صدا٬ دانشجوی مذکور سعودی ناپدید شده و تاکنون خبری از سرنوشت او در دست نیست.

یمن|زخمی شدن اعضای یک خانواده 7 نفره در حمله مزدوران عربستانافزایش سرکوبگری‌ در عربستان بعد از ترور خاشقجی

شماری از کاربران معتقدند که بازداشت احمد عبالناصر الحویطی در راستای کمپین امنیتی مقامات سعودی علیه اهالی قبیله الحویطات که در برابر ترک منازل خود جهت اجرای پروژه نئوم «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی مقاومت می‌کردند انجام شده است.

در این زمینه روزنامه وال استریت ژورنال گزارش داد که پیش‌بینی می‌شود برای اجرای پروژه رویایی محمد بن سلمان٬ 20 هزار سکنه به زور از این منطقه اخراج شوند.

در مارس گذشته سرویس‌های امنیتی عربستان «عبدالرحیم الحویطی» یکی از اهالی قبیله الحویطات را که نمی‌خواست منزلش را تحویل مقامات بدهد کشتند.

الحویطی پس از انتشار ویدئویی که در آن مخالفت خود را با کوچاندن قبیله‌اش به خاطر پروژه نئوم اعلام کرده بود، کشته شد. این پروژه یکی از مهم‌ترین طرح‌های محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان در چارچوب چشم‌انداز 2030 بود.

الحویطی همچنین از اقدامات محمد بن سلمان و رفتار مقامات سعودی انتقاد کرده و از کارشناسان حقوقی بین‌المللی خواسته بود تا وارد این ماجرا شوند.

در میان موجی از خشم و اعتراض کاربران شبکه‌های اجتماعی به کشتن وحشیانه عبدالرحی،٬ دولت سعودی شروع به نشر توییت‌هایی با مضمون اینکه وی یک تروریست بوده، کرد.

پس از آن نیز کاربران شبکه های اجتماعی تصاویری را منتشر کردند که نشان می‌داد یک دختربچه 10 ساله حین تخریب منزل زیر آوار جان باخته است.

زمانی که تجهیزات سنگین از جمله بولدوزرها به دستور مقامات سعودی، مشغول تخریب خانه خانواده این کودک به بهانه ساخت و ساز بدون مجوز بوده‌اند، نوره که خواب بوده، زیر آوار گرفته شده است.

کاربران شبکه‌های اجتماعی با انتشار تصاویری از این دختر و لحظه تخریب منزل خانواده وی، عصبانیت خود را ابراز کردند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار عربستان سعودی اخبار عربستان سعودی محمد بن سلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۱۷۹۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود؛ غزه محور اصلی گفت‌وگو با مقامات سعودی

وزیر خارجه آمریکا دوشنبه و سه‌شنبه آینده به عربستان سعودی سفر و در مورد تلاش‌های جاری برای دستیابی به آتش بس در غزه رایزنی خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، وزارت امور خارجه آمریکا شنبه شب در بیانیه‌ای اعلام کرد آنتونی بلینکن دوشنبه و سه شنبه آینده به عربستان سفر خواهد کرد تا در مورد تلاش های جاری برای دستیابی به آتش بس در غزه با مقامات سعودی گفت‌وگو کند.

در ادامه بیانیه آمده است: وزیر خارجه آمریکا در سفر خود به عربستان بر اهمیت جلوگیری از گسترش درگیری و تلاش برای دستیابی به صلح و امنیت در منطقه تأکید خواهد کرد.

وزارت خارجه آمریکا در ادامه اعلام کرد بلینکن در سفر خود به عربستان سعودی در نشست وزیران شورای همکاری خلیج فارس با هدف تقویت هماهنگی امنیت منطقه ای شرکت خواهد کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رونالدو مغلوب پرنده سعودی شد!
  • جدیدترین اظهارنظر وزیر خارجه عربستان درباره جنگ غزه
  • عملیات نجات نفس‌گیر در سیل عربستان؛ مهارت این جوان ستودنی است! | فیلم
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود؛ غزه محور اصلی گفت‌وگو با مقامات سعودی
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی
  • ‏رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد
  • رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد
  • به‌روزرسانی این گوشی‌ها دیگر در دسترس نخواهد بود!
  • افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان