Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمان رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: ما با هیچ کس عقد اخوت نبسته ایم و دستگاه قضائی برای هرکس حکم صادر کند که تخلف کرده، محکم جلوی تخلف می ایستیم و بنده اعلام کرده ام محکم و قاطع در پرونده ها ورود کنید و هر کس تخلفی کرده که منجر به حکم قضائی می شود، اولین کسی هستیم که جلوی متخلف می ایستیم اما ارتباط ما با مجموعه های مختلف براساس وظایف نظارتی مان بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر"محمدرضا پورابراهیمی" صبح امروز 13 مهرماه در نشست خبری اظهار کرد: مجلس یازدهم در فضای خیلی خاصی کار خود را آغاز کرد و انتظارات مردم از این مجلس بیش از گذشته بوده و با توجه به مسائل اجتماعی و مسائل پیرامونیِ جامعه نگاه جدیدی به مجلس یازدهم شکل گرفته است.

وی با بیان اینکه فضائی که در آن هستیم کمک می کند تا انتظارات و تحقق واقعی مطالبات مردمی را بهتر تدوین کنیم، افزود: دولتی که ماه های پایانی خود را طی می کند، در هفت و نیم سال گذشته مسیری طی کرده که به شرایط کنونی اجرائی کشور منتهی شده است.

پورابراهیمی تصریح کرد: بخشی از شرایط کنونی کشور متاثر از فضای بیرونی و تحریم است و هیچ شکی در اثرگذاری تحریم ها در این شرایط نیست اما نظر تحلیل گران این است که تاثیر آن به 20 تا 30 درصد هم نمی رسد و بخش عمده ای از مشکلات ناشی از سوءتدبیری در شرایط اجرائی کشور و به ویژه اقتصاد است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس بیان کرد: اگر دولت با روحیه جهادی تر و عدم نگاه به بیرون کار می کرد، بخش عمده ای از مشکلات قابل مدیریت بود و شرایط تورمی، شوک های ارزی پی در پی و شاخص های کلان اقتصادی این وضعیت را نداشتیم.

وی افزود: بخشی از آنچه به عنوان مشکلات کشور در عرصه اقتصادی است تحت تاثیر تصمیمات اقتصادی است و نگاه این بود بخش عمده مشکلات اقتصادی باید از طریق مذاکرات و نگاه به بیرون حل شود و بعد از چند سال می بینیم نه تنها سرسوزنی تاثیر نداشت بلکه امریکا ئی ها در کمال گستاخی نسبت به مذاکراتی که از آن خارج شدند، مسائلی را در سطح سازمان ملل در دستور کار قرار داده اند و نتیجه نگاه به بیرون می شود از دست دادن ظرفیت های درونی و عدم برآورده شدن انتظارات در حل مشکلات.

پورابراهیمی اظهار کرد: به عنوان یک کارشناس اقتصادی اعلام می کنم علی رغم فشارهای سنگین دشمن در عرصه اقتصادی و با وجود تصمیمات غیرکارشناسی که توسط دولت گرفته شده، با اقداماتی که امروز در دستور کار قرار گرفته و بعد از انتخابات ریاست جمهوری سال آینده و با رویکرد جدید دنبال می شود، از این گردنه سخت و شرایط فعلی عبور می کنیم.

وی بیان کرد: کار بسیار سخت است اما قطعا عبور می کنیم زیرا ظرفیت های اقتصادی نظام جمهوری اسلامی بسیار بالاست و در هر بخشی که تمرکز کنیم، ظرفیت های بزرگی وجود دارد و متاسفانه از آن استفاده نکرده ایم.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: دشمن همه تمرکز خود را بر این گذاشته مردم را از انقلاب و نظام مایوس کرده و تلاش می کند نظام اسلامی را به جای افراد ناکارآمد حلوه بدهد که این خیانت بزرگی است به جای اینکه نگاه فکری و افراد را مورد خطاب قرار بدهد، اصل نظام را خطاب قرار می دهد.

وی اظهار کرد: گام دوم انقلاب بازنگری در حوزه ماموریت های اقتصادی کشور است و باید دهه پنجم را به دهه اقتدار اقتصادی تبدیل کنیم.

پورابراهیمی تصریح کرد: در بحث های بودجه ای با وضعیت نامتوازن مواجه هستیم و وقتی با شوک ارزی مواجه می شویم، بازار به هم می ریزد، تورم ایجاد و قدرت خرید مردم کاهش پیدا می کند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس بیان کرد: یکی از دلایل اصلی وضعیت نرخ ارز، کسری بودجه در نظام اقتصادی است و نیازمند این است که دولت منابع استقراض کند.

وی افزود: سال 97 زمانی که لایحه بودجه 98 با تاخیر ارائه شد علت این بود مقام معظم رهبری اعلام کردند این لایحه با شرایط کنونی جنگ اقتصادی همخوانی ندارد و نیازمند اصلاح ساختار است و مقرر شد دولت اصلاح ساختار را انجام بدهد و درخواست زمان سه تا چهار ماهه داشت و مجلس موافقت کرد اما بعد رییس جمهور اعلام کرد زمان چهار ماهه از فروردین 98 است و باز قبول کردیم.

پورابراهیمی تصریح کرد: در مجموع یک حکم برای اصلاح ساختار بودجه در سال 98 نیامد و دولت به جای اصلاح ساختار که مانند جراحی است، سراغ کار آسان رفت و پیشنهاد داد 450 میلیون دلار از مانده حساب ذخیره ارزی که برای طرح های عمرانی باز شده بود را در سال 98 برای کسری بودجه بردارد.

وی بیان کرد: کار دیگر دولت درخواست برداشت 12 درصد مانده مصرف نشده از حساب صندوق توسعه ملی بود در حالی که مصوب شده بود به آن دست نزند و اقدام دیگر دولت برای کسری بودجه 98 انتشار اوراق و استقراض از بانک مرکزی بود که این برای کشور فاجعه است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس گفت: امروز اصلی ترین ماموریت ما در کمیسیون اقتصادی توجه به اصلاح ساختار است که برای بودجه 1400 اصلاح ساختار را اعمال کنیم.

وی اظهار کرد: رییس جمهور چند وقت قبل پیشنهاد داد به دلیل شرایط فروش نفت، کرونا و ... حدود 130 هزار میلیارد تومان تامین منابع از طریق انتشار اوراق در دستور کار قرار بگیرد در حالی که مقام معظم رهبری تاکید کردند در این شرایط اقتصادی اصلاح ساختار باید انجام شود چرا دولت انجام نمی دهد؟

پورابراهیمی تصریح کرد: اگر پایه های مالیاتی جدید که به پنج در 1000 در جامعه تسری پیدا می کند و از قشر متوسط جامعه هم نیست، عملیاتی شود حجم درآمدی آن به اندازه کل درآمدهای جامعه است.

نماینده مردم کرمان و راور با اشاره به اینکه کلیات این مسئله در مجلس دهم مصوب شده ، افزود: اگر بتوانیم در بودجه سال آینده ساختار نظام مالیاتی، ایجاد پایه های مالیاتی جدید، حذف فرارهای مالیاتی (که برآورد این است بیش از 200 هزار میلیارد تومان است) دنبال و عملیاتی شود، کسری بودجه جبران می شود و این مسیر را دنبال می کنیم و با این رویکرد جدید از مشکلات عبور خواهیم کرد و اتفاقات مثبتی به ویژه با حضور دولت جدید در سال آینده رقم خواهیم زد.

نماینده مردم کرمان و راور در بخش دیگر از سخنانش در پاسخ به سئوالات خبرنگاران اظهار کرد: طرح شفافیت اطلاعات اقتصادی در مجلس نهم را بنده نوشتم و نهائی و ضمانت ها گذاشته شده و بخش عمده ای از شرکت ها براساس این قانون ملزم شده اند و قانون در حال اجراست که البته کامل و جامع آن نیازمند گزارش است.

وی درباره بازماندگان سهام عدالت اظهار کرد: بررسی ها نشان می دهد 20 میلیون نفر سهام عدالت دریافت نکرده اند که طرح را در کمیسیون اقتصادی تدوین و ورود کرده ایم و در کمیسیون تصویب شده و گزارش به صحن علنی آمده و دولت امکان واگذاری سهام را دارد.

پورابراهیمی تصریح کرد: به دلیل وجود عدول از قانون و نقض قانون از سال 84 تا امروز گزارش تحقیق و تفحص و سئوال از رییس جمهور در ارتباط با سهام عدالت در دستور کار است که البته مربوط به دو دولت است.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس بیان کرد: بنا به گفته رییس کمیته امداد یک میلیون و 200 هزار مددجوی این نهاد در کشور فاقد سهام عدالت هستند و 2 میلیون و 300 هزار نفر از افراد تحت پوشش بهزیستی در کشور سهام عدالت ندارند.

وی درباره حواشی ایجاد شده در انتخاب وزیر صمت و مدیرعامل گوهر زمین اظهار کرد: در انتخاب وزیر صمت مطرح شد که مجلس دنبال این بود که وزیر موردنظر خودشان رای بیاورد که بنده عرض می کنم زمانی که آقای مدرس خیابانی برای وزارت صمت معرفی شد، علاقمند بودیم ایشان رای بیاورد و به وی رای داده و رسما از ایشان حمایت کردیم.

پورابراهیمی تصریح کرد: آقای رزم حسینی از افرادی بود که در استان های کرمان و خراسان رضوی انصافا تلاش های زیادی انجام داد و برنامه های ایشان را دیدیم.

وی درباره دو تابعیتی بودن رزم حسینی عنوان کرد: ما مسئول رصد و تشخیص این مسئله نیستیم و سازمان های نظارتی باید نظر بدهند که آقای کریمی قدوسی مسئول تحقیق و تفحص از دو تابعیتی های دولت دهم بود گفت رزم حسینی مشمول این مسئله نیست و موضوعاتی که درباره ایشان و بنده در فضای مجازی عنوان شد نیازمند این است که به کار و مدل علمی و تخصصی تمکین کنیم و هر کس هر اقدامی انجام داده و شبهه دارد، دستگاه قضائی باید پیگیری کند و محکم بایستد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس درباره اقدامات صورت گرفته برای اشتغال در استان اظهار کرد: خوشبختانه ظرفیت های خیلی خوبی در استان ایجاد شده و در حوزه صنایع و معادن، کرمان قطب فولاد کشور شده و این مسیر حرکت برای توسعه و اشتغال جوانان در بخش های مختلف در دستور کار است.

وی افزود: یکی از کارهای بزرگی که انجام می دهیم، پیوند شرکت های دانش بنیان با شرکت ها بزرگ است تا از طریق فناوری و همکاری کار را با نگاه علمی و تخصصی پیش ببریم و اشتغال جدید با توسعه فعالیت ها از مزیت های نسبی دنبال می شود.

پورابراهیمی در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد: نگاه بنده در استان از ابتدا بر رویکرد تعاملی و همراهی بوده و متاسفانه شاهد بداخلاقی هایی در سال های قبل و به ویژه در زمان انتخابات بوده ایم و اتفاقات نامبارک و رفتارهایی که منشاء اخلاقی و دینی ندارد افتاده و بعضی وقت ها به دروغ محض متوسل شدند.

وی تصریح کرد: آمدند موضوع "اف ای تی اف" و شهادت حاج قاسم سلیمانی را به ما ربط داده و گفتند شما دخیل بودی. این بداخلاقی به عنوان یک لکه ننگ در فضای استان و کشور محسوب می شود و برای ما قابل قبول نبود؛ بنده در مجلس با صراحت از سال 95 درباره "اف ای تی اف" اعلام کرده بودم این مغایر با منافع ملی است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس با اشاره به اینکه بنده از سن نوجوانی در جبهه بودم و تا پایان جنگ حضور داشتم و کنار حاج قاسم بودیم و ایشان فرمانده ما بود، افزود: این مسائل کذب را کسانی علیه بنده مطرح کردند که روزی که امام(ره) فرمود همه به جبهه بروید برای دفاع از کشور گفتند ما دنبال تحصیل بودیم و یک روز جبهه نرفتند و امروز مدعی جریان انقلاب شدند و تخریب می کنند که این جفا به مردم است.

وی اظهار کرد: من تا امروز صبر کردم و به سپاه، اطلاعات و دستگاه قضائی اعلام کردم این موارد را رسیدگی و بررسی کرده و اظهارنظر داشته باشند که اغلب نظر خود را اعلام کردند.

پورابراهیمی درباره حواشی به وجود آمده پیرامون تغییر مدیرعامل گوهرزمین بیان کرد: ورود بنده به این مسئله در زمان سردار حاج قاسم سلیمانی بود و یکی از موارد دستور سردار به بنده کمک به مدیریت شرکت گوهرزمین با مسئولیت آقای پوریانی بود و اطاعت کردم همانطور که یکی دیگر از ماموریت های سردار عزیز تشکیل مجموعه بنگاه های اقتصادی به عنوان قرارگاه اقتصادی برای پشتیبانی جریان فرهنگی بود.

وی اظهار کرد: دعوائی که در معادن سیرجان وجود دارد، جریان دعواهای سیاسی است و برخی می خواهند آنجا چنبره بیندازند. جریانی منتسب به یکی از معاونان رییس جمهور است و سئوال ما این است ماجرای فولاد گناب و ماجرای عدم تمکین مدیرعامل قبلی گل گهر برای تامین زمین چیست؟

پورابراهیمی تصریح کرد: من وابسته به هیچ گروه سیاسی نیستم و خط قرمز بنده مقام معظم رهبری و شهداء هستند و ما به کسی بدهی نداریم لذا دستور سردار سلیمانی برای حمایت بود اما این حمایت بلاشرط نبود.

وی بیان کرد: بعد از شهادت سردار، از وزارت صمت گفتند از سوی دولت فشار آورده اند که آقای پوریانی باید برود و بنده اعلام کردم این کار اخلاقی نیست و بگذارید ایشان باشد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس عنوان کرد: اعلام شد مدیرعامل گوهرزمین تخلف کرده و گفتم استعلام بگیرید تا این مسئله ثابت شود و مجموعه ایمیدرو برا استعلام جدید درخصوص مدیرعامل گوهرزمین نامه زد و نتیجه جمع بندی در استان و کشور این بود موضوعات مطرح شده موجب رد صلاحیت ایشان در مجموعه نمی شود و وزارت اطلاعات این مسئه را تائید کرد.

وی افزود: ما با هیچ کس عقد اخوت نبسته ایم و دستگاه قضائی برای هرکس حکم صادر کند که تخلف کرده، محکم جلوی تخلف می ایستیم و بنده اعلام کرده ام محکم و قاطع در پرونده ها ورود کنید و هر کس تخلفی کرده که منجر به حکم قضائی می شود، اولین کسی هستیم که جلوی متخلف می ایستیم اما ارتباط ما با مجموعه های مختلف براساس وظایف نظارتی مان بوده است.

پورابراهیمی گفت: آقای سرقینی در نخستین روز کاری به عنوان سرپرست وزارت صمت مدیرعامل گوهر زمین را تغییر داد که بنده در نامه ای به رییس جمهور اعلام کردم ایشان در قبال تغییرات تعهدی ندارد و سرپرست است و رییس جمهور در پاسخ به نامه بنده اعلام کرد که تغییرات در زمان سرپرستی سرقینی انجام نشود اما برخی بی اخلاقی کرده و پاسخ نامه رییس جمهور را بدون اشاره به نامه بنده در فضای مجازی منتشر و اعلام کردند پورابراهیمی به دنبال گزینه موردنظر خود است.

وی تصریح کرد: ما نمی گوییم چه کسی را بگذارند اما جلوی تغییر مدیر سالم را می گیریم و این نکته اصلی است که در مجموعه های معدنی، براساس مجامع و سهامداران تصمیم گیری می شود.

ادامه دارد...

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اخبار سیاسی کرمان استانی سیاسی پورابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس پورابراهیمی تصریح کمیسیون اقتصادی بنده اعلام دستگاه قضائی اصلاح ساختار دستور کار سهام عدالت کسری بودجه رییس جمهور بخش عمده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۱۸۰۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در سه نوع برای تمام اقشار

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا جعفری مدیرعامل شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن، گفت: بخش مسکن کشور پیشران توسعه اقتصادی است و هیچ هدف‌گذاری این مهم‌تر از آن نیست که در مسیر جهش تولید برنامه‌ریزی کنیم و گام برداریم.

مدیرعامل شرکت گروه سرمایه‌گذاری مسکن به هدف ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در قالب سه گروه مجزا در کشور تولید خواهد شد، خبر داد.

وی تصریح کرد: گروه اول، مسکن اجتماعی ذیل طرح نهضت ملی مسکن برای دهک‌های یک الی ۴ ساخته خواهد شد. گروه دوم، مسکن استطاعتی برای دهک‌های هدف ۵ الی ۷ به منظور تنظیم بازار مسکن برنامه‌ریزی‌شده است و گروه سوم نیز مسکن اقتصادی ویژه دهک‌های ۸ تا ۱۰ است که می‌تواند در جهت محقق کردن انتظارات سهامداران ساخته شود.

وی افزود: باید فرصت‌های بالقوه تولید مسکن در ظرفیت عمران و آبادانی کشور را شناسایی و با همت کارشناسان خود آن‌ها را بالفعل کنیم تا با خدمت بیشتر بتوانیم فشار تأمین مسکن مردم را کاهش دهیم.

کد خبر 6089975 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • مخالفت عضو هیئت رئیسه مجلس با جدایی ری از تهران
  • جزئیات حواشی ایجاد شده در شورای شهر تهران
  • ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در سه نوع برای تمام اقشار
  • آیا می توان چراغ خطی را در کف نصب کرد؟
  • ایجاد ۵۰۰۰ مترمکعب ظرفیت مخازن آب در روستاهای کردستان
  • ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در حال ساخت است / احداث ۵۳ شهرک جدید استانی
  • جنجال بزرگ علیه قالیباف از سوی یاران رائفی‌پور در مجلس آینده | وعده‌ها عجیب واقعیت دارد؟
  • بازدید فرماندار تفتان از خسارات بارندگی و سیل بخش گوهر کوه، تفتان جنوبی
  • ایجاد دبیرخانه دائمی اجلاس همکاری‌های اقتصادی ایران و آفریقا
  • جنجال بزرگ علیه قالیباف از سوی یاران رائفی پور /غضنفری: در عوض رأی دادن به قالیباف، وعده خودرو و وام چندصدمیلیونی دادند/حبیب زاده: تکذیب می کنم