Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-29@02:19:19 GMT

راهکارهای غذایی پیشگیری از سرطان

تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۵۱۸۲۷۳

راهکارهای غذایی پیشگیری از سرطان

 سرطان یکی از کابوس‌های بزرگ بسیاری از افراد است که می‌تواند با برخی راهکار‌های ساده تحت کنترل قرار بگیرد. اگرچه عواملی مثل وراثت و عوامل غیرقابل کنترل نیز در سرطان نقش دارند، اما تغییرات سبک زندگی نیز بی تاثیر نیست. اغلب افراد مایلند از یک برنامه سلامتی تبعیت کنند، اما این برنامه می‌تواند به شیوه‌ای تنظیم شود که از سرطان پیشگیری کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ترک گوشت قرمز

کاهش مصرف گوشت قرمز و گوشت‌های فراوری شده مانند بیکن و سوسیس می‌تواند نقشی پررنگ در کنترل و پیشگیری از سرطان ایفا کند.

سبزیجات بیشتری بخورید

گزینه‌های رژیم روزانه ما نقش مهمی در پیشگیری از سرطان دارد. برای پیشگیری بهینه از سرطان، هر روز ۹ فنجان غذای گیاهی را در نظر داشته باشید. ۳ فنجان گیاه سبز، ۳ فنجان غذای غنی از گوگرد مانند کلم، پیاز یا قارچ و ۳ فنجان رنگ قرمز.

اعتدال را رعایت کنید

یک رژیم غذایی متعادل می‌تواند متشکل از خوراکی‌های مختلفی باشد، اما یک رژیم غذایی سالم فارغ از سلامت عمومی می‌تواند از ابتلا به سرطان نیز پیشگیری کند.

خورشید را حس کنید

هر کسی می‌تواند کمبود ویتامین D. را با یک آزمایش خون ساده در مطب پزشک خود بررسی کند. این کمبود ویتامین با سرطان‌های مختلفی از جمله سرطان پروستات مرتبط است. بهترین منبع برای ویتامین D. آفتاب است، ماهی و روغن جگر ماهی نیز بهترین منبع غذایی برای تامین ویتامین D. است، از جمله ماهی‌های مفید می‌توان به قزل آلا و ماهی آزاد اشاره کرد.

سیگار را ترک کنید

تقریباً نیمی از مرگ‌های ناشی از سرطان را می‌توان با مصرف سیگار مرتبط دانست. سرطان‌هایی مانند کبد، روده بزرگ، ریه، دهان و گلو، مری، حنجره، معده، لوزالمعده، مثانه، کلیه، دهانه رحم و لوسمی حاد می‌توانند بر اثر مصرف سیگار تشدید شوند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: پیشگیری از سرطان غذای گیاهی گوشت قرمز سبک زندگی پارسی خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۱۸۲۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صندوق نوآوری حامی پیشگیری از سرطان شد

رئیس هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: این صندوق بر دانش‌بنیان شدن حوزه سلامت کشور و در نتیجه انتفاع بیماران سرطانی از طریق تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه سلامت تمرکز دارد.

به گزارش ایسنا، دکتر محمدصادق خیاطیان در نشستی با اعضای شورای راهبری کنگره کنسر ژنومیکس با اعلام حمایت صندوق نوآوری از برگزاری رویدادهای علمی و فناوری در حوزه سلامت از جمله کنگره کنسر ژنومیکس، اظهار کرد: شکل‌گیری کمیته تجاری‌سازی در این رویداد، در کنار توجه به توسعه علمی اتفاق قابل ملاحظه‌ای است که می‌تواند در شکل‌گیری زیست بوم پیشگیری و درمان سرطان و سلامت کشور اثربخش باشد و این صندوق آماده تقویت و حمایت از استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان مرتبط با موضوع پیشگیری و درمان سرطان از طریق ارائه تسهیلات و حمایت‌های لازم و نیز اهدای جوایز به گروه‌هایی است که مورد تایید کمیته تجاری‌سازی در نمایشگاه یا جشنواره ایده تا استارت‌آپ قرار می‌گیرند.

وی «سلامت» را از موضوعات راهبردی صندوق نوآوری و شکوفایی دانست و تاکید کرد: معاونت توسعه این نهاد را مسؤول همکاری‌های لازم با کمیته تجاری کنگره کنسر ژنومیکس معرفی کرد.

در این نشست همچنین دکتر مصطفی زمانیان، عضو هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی با بیان اینکه بر اساس بررسی‌های انجام شده در دنیا طیف مختلفی از خیرین حوزه سلامت و حتی کسانی که با نیت انتفاع اقتصادی قصد مشارکت در بخش سلامت را دارند، می‌توانند در مدل‌های تامین مالی پروژه‌های اجتماعی مشارکت کنند، افزود: صندوق نوآوری و شکوفایی با استفاده از برخی از این مدل‌ها می‌تواند انگیزه‌ای را برای مشارکت خیرین و سرمایه‌گذاران حوزه سلامت به‌ویژه در زمینه پیشگیری و درمان سرطان فراهم کند.

به نقل از روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی، دومین کنگره کنسر ژنومیکس با محورهای تشخیص مولکولی، پزشکی شخص محور، درمان هدفمند و بیومارکرهای سرطان، از ۲ تا ۴ آبان ماه ۱۴۰۳ در سه بخش علمی، تجاری‌سازی و مسؤولیت‌پذیری اجتماعی در تهران برگزار می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۴ سبزی که هرگز نباید پوست آن‌ها را کند
  • کمبود این ویتامین باعث سرطان پروستات و سرطان سینه می‌شود
  • اگر می‌خواهید لاغر شوید این ۵ صبحانه کم کالری معجزه می‌کند
  • خواص بی نظیر نخود فرنگی برای لاغری | هر فنجان نخود فرنگی چقدر کالری دارد؟
  • این سبزی رژیمی سرشار از ویتامین C است
  • با این مواد غذایی درد را فراموش کنید
  • برای تقویت حافظه چی بخوریم بهتر است؟
  • صندوق نوآوری حامی پیشگیری از سرطان شد
  • برای افزایش هوش این پنج ماده غذایی را مصرف کنید
  • آیا غذا‌های دریایی سرطان زا هستند؟