Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان گفت: بیماران خاص متقاضی تزریق واکسن آنفلوآنزا با در دست داشتن مستندات خود به نزدیک‌ترین مرکز خدمات جامع سلامت محل سکونت خود مراجعه کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان؛ نوید دانایی ابراز داشت: با توجه به اینکه ۲ هفته پس از تزریق واکسن آنفلوآنزا ایمنی لازم ایجاد می‌شود، بهترین زمان تزریق واکسن در کشور اواسط شهریور تا اواسط مهرماه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: اگر  واکسن آنفلوآنزا دیر تزریق شود، ممکن است فرد قبل از ایمنی مبتلا شود، بر این اساس لازم است افراد شامل گروه‌های پرخطر هر چه سریعتر برای تزریق واکسن آنفلوآنزا به نزدیک‌ترین مرکز خدمات جامع سلامت محل سکونت خود مراجعه کنند.
وی بیان کرد: تزریق واکسن آنفلوآنزا در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی این استان برای گروه‌‎های پرخطر آغاز شده و همچنان ادامه دارد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان تصریح کرد: گروه های پرخطر شامل کادرهای بهداشت و درمان، خانم های باردار و مبتلایان به بیماری‌های خاص می‌شود.
وی ادامه داد: تزریق واکسن آنفلوآنزا بر اساس برنامه‌ زمان‌بندی شده و به ترتیب برای سه گروه  افراد پرخطر، افراد بالای ۶۵ سال سن و افراد شاغل در بخش‌های پرخطر مانند کارشناسان دامپزشکی و در مرحله سوم توزیع عمومی با قیمت آزاد برای متقاضیان انجام می‌شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان گفت: رعایت نکات بهداشتی مانند استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی علاوه بر کمک به قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا  در مصون ماندن فرد از ابتلا به آنفلوآنزا نیز موثر است و انتظار می‌رود شهروندان بر رعایت نکات بهداشتی اهتمام ویژه داشته باشند.

آنفلوآنزا یک بیماری ویروسی است که با تب ناگهانی، لرز، سردرد، سرفه خشک، گلو درد و درد عضلانی همراه است و به گفته کارشناسان تغذیه و علوم غذایی مصرف برخی از مواد غذایی از جمله انواع مرکبات، توت، کیوی، فلفل دلمه ای، سیب زمینی و سبزی‌های برگ سبز از قبیل انواع کلم به دلیل داشتن ویتامین C می‌توانند در پیشگیری از سرماخوردگی‌ها و بیماری های ویروسی موثر باشند.

پزشکان درباره پاییز و زمستان امسال با توجه به شیوع طبیعی و هرساله انواع آنفلوآنزا در کنار وضعیت خاص امسال با شیوع کرونا هشدار می دهند و بر مراقبت های بیشتر به ویژه برای گروه های خاص تاکید می کنند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: تزریق واکسن آنفلوآنزا دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۱۸۶۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بر تلاش تجهیزات موجود و اتقاء کمی و کیفی ارائه خدمات

  حبیب غزنوی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در بازدید از مرکز خدمات جامع سلامت روستایی چاه زرد زاهدان گفت: مراکز خدمات جامع سلامت روستایی بعنوان خط مقدم ارائه خدمات سلامت هستند، باید با بهره گیری از ظرفیت و توانمندی همکاران بهداشتی کیفیت ارائه خدمات سلامت به مراجعین را ارتقاء دهیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان استقرار نظام ارجاع الکترونیک مبتنی بر سطح بندی خدمات و پرونده الکترونیک سلامت را از مهمترین برنامه های راهبردی نظام سلامت کشور عنوان کرد و افزود: اجرای دقیق و اصلاح نظام ارجاع الکترونیک به گونه ای که پزشکان سطح یک از اقدامات سطح 2 و 3 مطلع گردند ضروریست.

 

 وی در حاشیه این بازدیدگفت: در حال حاضر تمامی مناطق روستایی  و عشایری که تحت پوشش بیمه سلامت روستایی هستند، درصورت نیاز به دریافت خدمات تخصصی می توانند با مراجعه به پزشک خانواده مستقر در مراکز خدمات جامع سلامت روستایی و شهری روستایی و اخذ کد ارجاع و دریافت نوبت بدون معطلی در بیمارستانهای دانشگاه پذیرش و خدمات تخصصی و فوق تخصصی را با کمترین هزینه دریافت نمایند.

وی ادامه داد: 20 تا 30 درصد نوبت های کلینیک های تخصصی بیمارستانهای دانشگاه به صورت روزانه به مراجعینی که از طریق نظام ارجاع مراجعه می کنند تخصیص می یابد، لذا از تمامی روستائیان عزیز تقاضا داریم که قبل از مراجعه به مراکز تخصصی نسبت به دریافت کد ارجاع و نوبت از پزشک خانواده خود اقدام نمایند.

  رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان به همراه معاون فنی معاونت بهداشت دانشگاه و رئیس مرکز بهداشت زاهدان  از مرکز خدمات جامع سلامت چاه زرد زاهدان بازدید کردند.

 مرکز خدمات جامع سلامت چاه زرد در فاصله 60 کیلومتری زاهدان قرار دارد و بیش 8 هزار نفر از هموطنان عزیز در این منطقه از خدمات سلامت شامل ویزیت پزشک، دندانپزشکی، مشاوره روان شناس، واکسیناسیون، داروخانه و خدمات مامایی  بهره مند هستند .

 

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • تاکید رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بر تلاش تجهیزات موجود و اتقاء کمی و کیفی ارائه خدمات
  • خدمات رایگان مشاوره ای به آحاد جامعه
  • بهره‌مندی ۱۷۷ هزار البرزی از خدمات رایگان روانشناسی مراکز بهداشت
  • بهره مندی بیش از ۱۷۷ هزار نفر از خدمات روانشناسی
  • مرکز جامع پیشگیری ، کنترل و بیماریهای غیر واگیر  در مرکز خدمات جامع سلامت گلها راه اندازی شد
  • چگونگی خدمات‌دهی به بیماران در زمان قطع سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک بیمه سلامت
  • آغاز عملیات اجرایی پایگاه سلامت مرکز خدمات جامع سلامت شهید فرهی
  • بهره مندی افراد کم توان خوزستان از خدمات صندوق بیماران خاص
  • تزریق و تلقیح بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان
  • ساخت پایگاه سلامت در محله تاریخی کهنه‌دژ سمنان آغاز شد