Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، آیت الله «سیدمجتبی حسینی» در گفت وگو با تلویزیون «النجباء» عراق بر ضرورت احیای فرهنگ مسوولیت‌پذیری در میان عموم ملت این کشور تاکید کرد و گفت: با توجه به هجمه فرهنگی که دشمن علیه ملت‌های منطقه به راه انداخته، ضروری است که در عراق همه در برابر دشمن متحد شده و کشمکش‌های سیاسی داخلی را کنار بگذارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی حضور نظامی آمریکا را در عراق، غصبی خواند و افزود که با توجه به قانون پارلمان این کشور (در 15 دیماه 98) مبنی بر اخراج نیروهای خارجی، حضور این نیروها در خاک عراق غصبی است.
آیت الله حسینی ادامه داد که مردم عراق حق دارند که با این حضور بیگانه اعلام مخالفت کنند.   
وی به اهتمام ویژه مقام معظم رهبری به ملت عراق اشاره کرد و افزود که رهبر معظم انقلاب اسلامی دو ملت ایران و عراق و منافع دو کشور را یکی می‌داند و هرگز قائل به جدایی بین دو ملت نیست.
وی ادامه داد که جمهوری اسلامی ایران برخلاف برخی قدرت‌های استکباری، در امور داخلی عراق دخالت نداشته و تلاش نمی‌کند دیدگاه‌های خود را بر خلاف میل عمومی بر دولت و مقامات عراقی تحمیل کند، بلکه در امور مختلف با این کشور دوست، مسلمان و همسایه همکاری دارد.
نماینده ولی فقیه در عراق خاطر نشان ساخت که آمریکا بدون کسب اجازه از دولت و ملت عراق، به طور مستقیم در امور داخلی این کشور دخالت می‌کند.
به گفته وی، همه هزینه‌های آمریکا در عراق با هدف دخالت در امور داخلی این کشور بوده و حضورش نیز بدون اجازه دولت و ملت عراق است و با وجود قانون پارلمان این کشور از پایبندی به آن، خودداری می‌کند.
وی تاکید کرد که انگیزه آمریکا بر ماندن در عراق است.
آیت الله حسینی هدف آمریکا را فتنه‌انگیزی در عراق دانست و افزود که واشنگتن تا حدودی در برنامه‌هایش در عراق در ایجاد فتنه و تشتت و اختلاف‌افکنی موفق بوده است.
وی به انتخابات زودهنگام پارلمانی عراق در خردادماه سال آینده اشاره کرد و گفت: دولت آینده عراق، مشروعیتش از مردم است و اگر با اکثریت انتخاب شود، این مشروعیت تحقق یافته است.
آیت الله حسینی با بیان اینکه مطالبات عمومی و حضور مردم در صحنه باید مسالمت‌آمیز و به دور از سلاح باشد، یاد آور شد که حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در طول دوران مبارزه با رژیم شاهی، هرگز مردم را به حمل سلاح برای سرنگونی این رژیم دعوت نکرد.
وی با تاکید بر اینکه نیاز به سازمان «الحشد الشعبی» در عراق دائمی است، گفت که این سازمان یک نیروی بازدارنده ملت عراق در برابر دشمنان این کشور است.
به گفته وی، این نیرو مردمی قدرتش مبتنی بر ملت و مشروعیتش را از فتوای مرجعیت گرفته است.
نماینده ولی فقیه در عراق روند عادی‌سازی روابط برخی از کشورهای عربی حوزه خلیج فارس با رژیم صهیونیستی را محکوم کرد و گفت که این کشورها بیش از این که از این عادی‌سازی، سود ببرند، زیان خواهند دید.
آیت الله حسینی ادامه داد که ملت‌های این کشورها هرگز به این عادی‌سازی و ذلت تن نمی‌دهند و در نهایت علیه رژیم‌هایشان خیزش خواهند کرد.
وی درباره موضع عراق در رابطه با رژیم صهیونیستی تاکید کرد که دولت بغداد علاقه به عادی‌سازی با این رژیم غاصب ندارد و مهمترین مانع در این راستا ملت عراق است که به شدت مخالف هرگونه روابط با این رژیم جنایتکار است.

برچسب‌ها سید مجتبی حسینی ایالات متحده آمریکا عراق

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سید مجتبی حسینی ایالات متحده آمریکا عراق سید مجتبی حسینی ایالات متحده آمریکا عراق اخبار کنکور آیت الله حسینی عادی سازی ملت عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۱۸۷۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رژیم صهیونیستی جزیی از «خطوط قرمز امنیتی در آمریکا» است

«صادق کوشکی» استاد دانشگاه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به برخورد خشن پلیس آمریکا با دانشجویان معترض به نسل‌کُشی رژیم صهیونیستنی در غزه، اظهار کرد: آمریکایی‌ها برای منافع ملی خود عرصه‌ای را تعریف کرده‌اند و در این عرصه، رژیم صهیونیستی جایگاه ویژه دارد؛ لذا امنیت رژیم صهیونیستی، جزء امنیت و منافع ملی آمریکا تعریف شده است.

وی افزود: وقتی منافع ملی آمریکا مطرح باشد، دولت آمریکا این موضوع را بر هر قاعده و قانون دیگر از جمله «مباحث حقوق بشری» مقدم می‌دارد.

کوشکی اضافه کرد: حرکت دانشجویان در آمریکا مخالف سیاست‌های کلان دولت آمریکا است و طبیعی است که با آن برخورد شود و این برخورد خشن هم صرفاً مربوط به امروز نیست؛ دولت آمریکا در جریان جنگ ویتنام با اعتراض‌های دانشجویی علیه این جنگ برخورد خشن داشت.

استاد دانشگاه تهران تاکید کرد: آمریکایی‌ها نسبت به امنیت و منافع ملی‌شان، با هیچ کسی تعارف ندارند و حتی از آسیب‌زدن به معترضین ابا نمی‌کنند؛ در این راه حتی قوانین دست دولت آمریکا را باز گذاشته است؛ یعنی اینگونه نیست که اگر پلیس آمریکا دانشجویی را بازداشت کرد، آن پلیس مواخذه شده یا تحت فشار قرار بگیرد.

کارشناس مسایل سیاسی با اشاره به توجیه‌ها درباره برخورد خشن پلیس آمریکا با دانشجویان معترض گفت: اعلام می‌شود دلیل برخوردها در آمریکا این است که دانشجویان، در محل‌های ممنوعه چادر زده‌اند یا تحصن کرده‌اند؛ این دست توجیه‌ها فرعی است و اصل موضوع این است که دولت آمریکا اقدام هیچ قشری اعم از دانشجو و روشنفکر و سلبریتی و… علیه منافع و امنیت ملی را ابداً تحمل نمی‌کند.

کوشکی تصریح کرد: بنابراین کاملاً طبیعی است که دولت آمریکا دانشجویی را صرفاً به خاطر انتشار یک توییت درباره فلسطین از دانشگاه اخراج کند؛ چون رژیم صهیونیستی جزیی از خطوط قرمز «منافع و امنیت ملی آمریکا» محسوب می‌شود.

کد خبر 6093103

دیگر خبرها

  • نماینده پارلمان عراق: سفیر آمریکا از عراق اخراج شود
  • خشم محافل عراقی از دخالت‌های گسترده سفیر آمریکا در بغداد
  • نقش جاده ابریشم ترکیه در معادلات خاورمیانه/ اردوغان پروژه آمریکا را دور زد؟
  • رژیم صهیونیستی خط قرمز امنیتی آمریکا است
  • رژیم صهیونیستی جزیی از «خطوط قرمز امنیتی در آمریکا» است
  • فرمانده حشد الشعبی: تهدیدهای آمریکا ما را نمی‌ترساند
  • طنز تلخ آمریکا؛ با مردم عراق جنگ نداریم(!)
  • سفارت آمریکا در بغداد مرکز گسترش انحرافات اخلاقی است
  • جنگ فرهنگی آمریکا علیه عراق و منطقه
  • کارشناس مسائل حقوقی عراق: بغداد حق دارد سفیر آمریکا را اخراج کند