Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا بهروز شهابی زاد روز یکشنبه در نشست ستاد پیشگیری و مبارزه با کرونا و تشدید موارد بازرسی‌ها افزود: با اعلام شرایط اضطراری، بازرسی و نظارت بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی افزایش یافت .

وی اضافه کرد: خستگی کادر درمان، مشکلات اقتصادی، مشکل تأمین هزینه‌های درمانی و پیشگیری، لزوم نظارت و مراقبت آگاهانه را دوچندان کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 فرماندار اردکان با بیان اینکه نظارت و بازرسی در حوزه اداره ها و اصناف، بازار و مراکز عمومی افزایش می یابد، تصریح کرد : تمامی مراسم های روضه خوانی، مجالس ختم قرآن  و ترحیم در فضاهای مسقف ممنوع شد و روضه خوانی فقط در فضای باز و با کسب مجوز از سازمان تبلیغات اسلامی و با نظارت شبکه بهداشت و درمان امکان پذیر است.

شهابی زاد اظهار کرد: سالن های سینما و تئاتر تعطیل شد و برگزاری هرگونه جلسه، نشست و گردهمایی و تجمع افراد تا اطلاع ثانوی ممنوع است.

وی با بیان اینکه کارمندان هنگام حضور در اداره حتما از ماسک استفاده کنند و هرگونه تخلف به عهده مدیر واحد مربوطه است، یادآور شد: ورود افراد بدون ماسک به نهادهای دولتی و شرکت ها ممنوع است و هیچ گونه خدماتی به آنها ارایه  نمی شود

همچنین سید محمد پورهاشمی، مدیرشبکه بهداشت و درمان اردکان با بیان اینکه سرعت شیوع ویروس کرونا در این شهرستان نگران‌ کننده است ،افزود: مردم را باید به رعایت بیشتر پروتکل‌های بهداشتی ترغیب کنیم.

به گفته وی در صورت رعایت نکردن دستورهای بهداشتی دانش آموزان و نیروهای مدارس می‌تواند منبع شیوع بیشتر بیماری کووید -۱۹ باشند.

در نشست یاده تشکیل تیم بازرسی و نظارت بر اداره ها و بانک‌ها ، ایجاد سامانه دریافت گزارش مردمی، نظارت ماموران  شهرداری‌ به جلوگیری از پخش مواد غذای نذری و محدود کردن مراسم در آرامستان مورد تاکید قرار گرفت.

همچنین مقرر شد، تیم واحد بازرسی بر فعالیت اصناف، بازار و مراکز عمومی با مسوولیت فرمانداری تشکیل شود و 

صاحبان واحدهای صنفی مکلف به استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی باشند و فروشگاه‌های بزرگ هم محدودیت‌های تعداد مراجعه‌کنندگان را اعمال ‌کنند.

شهرستان ۱۰۵ هزار نفری اردکان که مرکز آن در ۶۰ کیلومتری شمال شهر یزد قرار دارد، متشکل از شهرهای عقدا، احمدآباد و اردکان است.

همچنین سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دیروز( شنبه) گفته بود که با فوت ۱۷۹ بیمار دیگر مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان بیماری کووید- ۱۹ در کشور به ۲۶ هزار و ۷۴۶ نفر رسید و ۳۰ استان در وضعیت قرمز یا هشدار کرونا قرار دارد.

سیما سادات لاری افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر ۱۲ مهر ۱۳۹۹  و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، سه هزار و ۵۲۳ بیمار جدید شناسایی شد که از این تعداد هزار و ۴۰۱ نفر بستری شدند و مجموع بیماران به ۴۶۸ هزار و ۱۱۹ نفر رسیده است.

به گفته وی تاکنون ۳۸۷ هزار و ۶۷۵ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند و چهار هزار و ۱۲۷ نفر از افراد بدحال تحت مراقبت قرار دارند که تاکنون چهار میلیون و ۹۵ هزار آزمایش تشخیص کووید- ۱۹ هم در کشور انجام شده است.

لاری اضافه کرد که شرایط در تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان و یزد قرمز است و وضعیت در کردستان، هرمزگان، فارس و گلستان به حالت هشدار رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: در شرایط فعلی هرگونه ساده انگاری و عادی انگاری بیماری کووید- ۱۹ سدی در راه مبارزه با این بیماری است و عوارض آن دامنگیر همه مردم می شود.

وی تاکید کرد: این بیماری هنوز واکسن و داروی درمان قطعی ندارد و تنها راه مبارزه با آن تطبیق سبک زندگی و عمل به توصیه های بهداشتی است، امیدواریم با رعایت توصیه ها شاهد توقف روند رو به گسترش اپیدمی بیماری باشیم.

برچسب‌ها ویروس کرونا سیما سادات لاری اردکان بهداشت و سلامت پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا سیما سادات لاری اردکان بهداشت و سلامت ویروس کرونا سیما سادات لاری اردکان بهداشت و سلامت اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۵۱۸۸۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چند واقعیت علمی که زیر پوست ما جریان دارد

خارش پوست یکی از علائمی است که ممکن است در بسیاری از بیماری‌های مختلف بروز کند.

به گزارش ایسنا، خارش یکی از علائم شایع عارضه‌های پوستی است.

در این مطلب به نقل از بی بی سی، به چند واقعیت علمی که زیر پوست ما جریان دارد، می‌پردازیم:

۱. برآورد تقریبی نشان می‌دهد که ما حدود ۹۷ بار در روز خودمان را می‌خارانیم.

۲. احساس خارش بر اثر تماس با حشرات و گیاهان به دلیل سمومی است که بر پوست ما به‌جا می‌گذارند. مواد سمی باعث آزاد شدن هیستامین‌ها در بدن می‌شوند که نوعی واکنش ایمنی بدن است. در این واکنش بافت‌های عصبی پیام‌های احساس خارش را به مغز ما می‌فرستند.

۳. احساس خارش، شبکه عصبی ویژه خود را دارد. تاکنون تصور می‌شد احساس خارش و درد، مسیرهای دریافت یکسانی دارند اما در سال ۱۹۹۷ مشخص شد احساس خارش، بافت‌های عصبی ویژه‌ خود را دارد.

۴. پیام‌های خارش بسیار به کندی منتقل می‌شوند. بافت‌های عصبی سرعت‌های گوناگونی دارند. پیام‌های لمس با سرعتی حدود ۳۰۰ کیلومتر ‌در ‌ثانیه انتقال پیدا می‌کنند. «درد ناگهانی» (برای مثال وقتی به‌طور اتفاقی دست روی شعله گاز قرار می‌گیرد)‌ با سرعتی حدود ۱۳۰ کیلومتر در ساعت منتقل می‌شود. احساس خارش با سرعتی حدود سه کیلومتر در ساعت انتقال پیدا می‌کند که کمی آهسته‌تر از سرعت راه‌ رفتن انسان است.

۵. احساس خارش مانند خمیازه کشیدن مسری است. دانشمندان با نمایش فیلم موش‌هایی که خود را می‌خارانند به گروه دیگری از موش‌ها به این موضوع پی‌بردند. پس از نمایش فیلم، موش‌های تماشاگر هم شروع به خاراندن خود کردند.

۶. احساس مسری خارش بخش کوچکی از مغز به نام هسته سوپراکیاسماتیک (بخش قدامی هیپوتالاموس) را فعال می‌کند. عصب‌شناسان هنوز به‌ طور دقیق عملکرد این بخش از مغز را در چگونگی مشاهده و تکرار عمل خاراندن درنیافته‌اند.

۷. خاراندن بهترین راه برای خلاص شدن از مهاجمان خارش‌آور است. خاراندن، به دور کردن حشرات موذی یا دفع اثر گیاهان سمی کمک می‌کند. همچنین باعث گشادی رگ‌های خونی و در نتیجه جریان بیشتر گلبول‌های سفید و پلاسمای خون برای از بین بردن اثرات سمی می‌شود. به همین دلیل است که با خاراندن، پوست سرخ و لکه‌لکه می‌شود.

۸. خاراندن احساس خوشایندی است چون باعث ترشح سروتونین در مغز می‌شود.

۹. خوشایندترین نقطه برای خاراندن در بدن مچ پاست. پژوهش‌ها این موضوع را نشان داده است.

۱۰. هرچه بیشتر خود را بخارانید احساس خارش بیشتر می‌شود. خاراندن پوست باعث آزاد شدن هیستامین بیشتر می‌شود و پیام‌های خارش بیشتری به مغز فرستاده می‌شود. اگر این کار را ادامه دهید باعث آسیب دیدن پوست و ایجاد زخم و عفونت می‌شوید.

۱۱. در بیماری‌های پوستی مانند پسوریازیس (صدفک) یا اگزما (درماتیت) چرخه خارش آزاردهنده می‌شود. در چنین مواردی آنتی‌هیستامین‌ تجویز می‌شود تا اثرات هیستامین را خنثی کند و احساس خارش را کاهش دهد.

۱۲. پژوهش‌ نشان داده است که خارش مداوم و مزمن به اندازه درد مزمن ناتوان‌کننده است. خارش مزمن از اثرات جانبی بیماری‌های گوناگونی مانند بیماری‌های کبدی و لنفوم است.

دیگر خبرها

  • بیماری‌های مُخِل سلامت کارگران
  • جنوب کرمان ظرفیت افتخارآفرینی بیشتر در زمینه ورزش دارد
  • آغاز واکسیناسیون فلج اطفال در افغانستان
  • گران شدن ورزش به معنای تحمیل هزینه های بیشتر درمانی در آینده است
  • سردرد‌های مکرر نشانه چیست؟
  • کشف بیش از یک تن نان خشک در مشهد
  • ارتباط بیماری‌های کارگران با تغییرات آب و هوایی
  • چند واقعیت علمی که زیر پوست ما جریان دارد
  • کشف قاچاق چوب در پارسیان
  • پیشگیری از بیماری‌های احتمالی بعد از سیل چابهار